Ga naar inhoud


Op zoek naar een (oude) schorre claxon geluid.


Con

Aanbevolen berichten

Vroeger hoorde je ze vaker, een soort 2-tonige schorre kikker/eend/gans

als claxon. Ze waren uiteraard verboden ivm het 2-tonige karakter.

 

Wie weet hoe zo'n claxon/hoorn/toeter heet.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Was dat niet een koe geluid ?

Kan ook maar het klonk in ieder geval schor.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek even op Google: old car horn sound effect

Ik heb uiteraard eerste geGoogled en al gauw 10-tallen geluiden afgespeeld.

Echter niet hetgeen ik zocht.

 

Velen onder ons hebben dat geluid best wel eens gehoord maar

hoe heet dat nou en wat wordt er nagebootst?

 

edit: OOPS, de eerste link! TOP.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of er wat nagebootst wordt weet ik niet maar het is gewoon een membraam wat staat te klapperen.

Bij een elektronica zaak of auto onderdelen shop is zoiets meestal wel te vinden.

 

dit las ik op een site voor classic car accessories

 

Recreates the genuine old OOO-GAAHH sound. High grade plastic construction it is 235mm x 115mm overall, and the horn section 127mm x 77mm diameter. 12volt 2-terminal connection. Requires a single 6.5mm hole to fix. Bolt included.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Roadrunner en coyote?

Beeb Beeb?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen, ik heb de link gevolgd en heb hem.

 

Ik zocht hem als ringtone en heb mijn phone

ingesteld. En vind hem erg leuk.

salamisound-6026448-vintage-car-horn-old-horn.mp3

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep , dan had ik een beetje gelijk , wij noemden dat de koe ik heb er jaren geleden toen ik in een garage werkte veel gemonteerd , leuk ding nog vlot verkrijgbaar in de handel

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep , dan had ik een beetje gelijk , wij noemden dat de koe ik heb er jaren geleden toen ik in een garage werkte veel gemonteerd , leuk ding nog vlot verkrijgbaar in de handel

Meer dan 45 jaar geleden had een buurmeisje verkering met een knaap

die een NSU had met zwarte rubberen afstandhouders onder de motorkap

(dat was toen heel stoer) en... jawel, zo'n toeter.

Nooit geweten dat het geluid van een koe was maar dat klinkt wel plausibel.

Vandaar dat ik begon met schor en de rest was een gok.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik op mijn 2CV en toen ik ik een keer claxonneerde terwijl er net 2 agenten op de hoek van de straat stonden, lachten ze alleen maar. Zal dus wel toegestaan zijn. Was ideaal als je achter een stel fietsende jeugd reed die de volle breedte van de weg gebruikten. Zie schoten eerst een halve meter van het zadel omhoog, keken om, en gingen lachend opzij. En dat was de bedoeling....

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat moet toch wel erg lang geleden geweest zijn, tegenwoordig kost je dat € 90 + 6 administratie kosten.

Per 1.1.2016 rekenen ze 9 euro administratiekosten en worden de tarieven met 1.1 % verhoogd.

 

Leuk is anders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...