Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Was de opvolger van mijn Dream min of meer een besloten zaak (Horizon), de beschikbaarheid van een CI+ -IPK doet me nu toch weer twijfelen.

In dit forumonderdeel is herhaaldelijk de term "beperking"  gevallen.

Maar waaruit bestaan die eigenlijk?

Alleen maar kijken en geen mogelijkheid tegelijkertijd een of meer andere zenders (met verschillende frequenties) op te nemen soms?

Wie wil dit uit de doeken doen?

Bedankt!

Geplaatst:

Een CI+ kent de mogelijkheid om:

-opnames te blokkeren

-overslaan van reclame te blokkeren

-timeshift limitatie

-geldigheidsduur van de opname in te stellen

Buiten deze beperkingen kan m.b.v. Een CI(+) maar 1 stream tegelijk verwerkt worden. Dus óf kijken, óf opnemen met als uitzondering als een stream in dezelfde frequentie (kabel) of transponder (satelliet) gebruikt...

Geplaatst:

Nou, daar zijn de meningen over verdeeld hoor Tonski! Mijn beide buren hebben zo'n toestel en echt blij zijn ze niet. Het ding is traag, software updates voert ie uit terwijl je net aan het opnemen bent.. Hij ziet er wel gelikt uit (dat dan weer wel). Bij de buren loopt hij regelmatig vast als ze even te fruitig zappen....

Geplaatst:

Ja heren, aan de discussie over de kwaliteit van de Horizon zal wel nooit een eind komen.

Wat ik tot op heden gezien heb, is het absolute top-beeldkwaliteit waar mijn droomdoos echt niet aan kan tippen. (1080p)

Maarre..daar staat tegenover dat de diverse Dream-images in feite gevrijwaard zijn van bugs.

Ik hoop dat mijn 7020 het nog even wil uithouden maar of ik zo gauw een kleine 700 Euries voor een nieuwe uit dezelfde stal zou neertellen, kweet niet.

(tja, ik realiseer me dat er vele decoders zijn die hetzelfde of zelfs meer bieden tegen een veel lagere prijs..)

Geplaatst:

Toch maar eens even reageren, de Horizon box werkt niet met een common interface zelfs niet eens met een smard card het is een embedded systeem zonder kaart of ci slot dus begrijp ff nit waar jij die info vandaan haalt, kan je wel vertellen dat die horizon hier al 1.5 jaar perfect draait zonder wat voor storing dan ook..... 

Geplaatst:

Babylonische spraakverwarring?  In het scenario van de CI+ had ik het over een eventueel gebruik in mijn Dreambox 7020 HD....

Fijn dat de Horizon bij jou prima draait; een verre kennis -voorheen hard core sat-kijker- is ook heel erg tevreden met de Horizon.

Maar moeten we de ogen sluiten voor de vele vele klachten op de diverse platforms zoals Chello.com en/of ziggo Community?

Kweet niet.

Geplaatst:

ok kennelijk niet het hele verhaal correct gelezen....maar als je die horizon gewoon puur als ontvanger gebruikt en dus niet als modem dan loopt dat ding echt goed, de mijne hangt echt niet aan het net en werkt echt perfect......

Geplaatst:

Geloof ik graag!

Mijn kritische kanttekening (van horen zeggen) was niet als aanval bedoeld.

Mijn eigen kijkervaring is overweldigend: ik geloofde mijn eigen ogen niet toen ik een echte HD-uitzending zag via de Horizon

• Moderator
Geplaatst:

Een ervaring die ook mogelijk is bij satelliet.

Er zit een groot verschil in beeldweergave tussen de verschillende toegepaste chipsets.

Een box als de Dreambox heeft heel veel mogelijkheden, maar is geen topper in beeldweergave.

Kijk je bijvoorbeeld met een Rebox of met de nieuwe Vu+ Solo 4K zal je op satelliet ook de "Wow" weergave hebben.

Terug on-Topic.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen