Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Wanneer ik de mediaspeler via de Yamaha op de tv zet dan worden 3d bluray films gewoon als 2d weergegeven.

Sluit ik de speler direkt op de tv aan dan is het wel 3d.

Is dit een tekortkoming van de Yamaha?

Heb de player nu direkt op de tv en het geluid kan via spdif via de Yamaha.

Alleen werkt de dts-hd en dolby true-hd dan niet omdat dit via spdif niet kan.

Dus of geen hd audio of geen bluray 3d.

Of is er iets in de Yamaha niet goed ingesteld?

De kabels werken wel goed met 3d als ze tussen de speler en de tv hangen.

aangepast door Gerard 76

Hij heeft HDMI 1.4 ondersteuning nodig je Yamaha is het 1.3 of lager gaat 3D niet lukken dan kan je hem enkel direct op je tv aansluiten.

The RXV765 wont passthrough sequential 3D video as associated with 3D Blu-ray titles. Your receiver only has a version 1.3 HDMI interface and version 1.4 is required in order to passthrough sequential 3D. You could use a 3D player with dual HDMI output, connecting one output to the 3D TV for 3D sequential video while the other HDMI output is used to convey audio to your RXV765 AV receiver. Side by side 3D associated with 3D games and 3D TV broadcasts isn't an issue and side by side 3D will passthrough your current receiver.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Gerard 76, kun je bij de receiver via het webinterface geraken?

daar is het instellen overzichtelijker

bij de Yamaha, vindt ik dat een regelrecht drama als je niet per webinterface in de onderliggende menu geraakt

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:

deze versterker heeft geen HDMI 1.4 ondersteuning dus zijn die instellingen niet echt belangrijk

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

stevie v, dat lijkt zo

we hebben het al eens aangevoerd of in 1.3 niet ook de 3D mogelijk was

volgens de duitse wikipedia uitleg is de 3D ook al in versie 1.3 en 1.3a

ik ben 100% zeker dat ik SKY 3D film gekeken heb op mijn VU+ DUO met een HDMI 1.3 uitgang naar de nieuwe 3D LED/LCD panasonic

dus te stellen het is het criterium 3D is niet juist

de bottlenek is eigenlijk de 1080i t.o.v. 1080p en hoger

laat de AVR maar eens downmixen naar 1080i, dan zie je 3D

overigens HDMI1.4 kent ook HDMI1.4 a

maar die subtiele verschillen zijn belangrijk bij de keuze van een AVR als home cinema center.

ciao

The Crying Cowboys

Aaron Rux

HDMI 1.3

Deze versie is beschikbaar sinds juni 2006 en bevat verbeteringen in zowel de audio- als video-elementen. Door de komst van blu-ray (en het intussen opgedoekte hd dvd) brengt deze versie ook de mogelijkheid om digitale bitstreams (gegevensstromen) door te voeren voor de nieuwe audioformaten in hoge resolutie zoals Dolby TrueHD- en DTS HD Master Audio-streams voor externe decoding bij AV-versterkers.

Een toename van de single-linkbandbreedte tot 340 MHz (10,2 Gbit/s). Ondersteuning van Deep Colour met 30 bit-, 36 bit- en 48 bit-versie van xvYCC, sRGB of YCbCr ten opzichte van de 24 bits van vorige versies. Het bevat ook automatische audiosynchronisatie (audio video sync). Ook werden er nieuwe kabels geïntroduceerd: Categorie 1 tot 74,25 MHz en Categorie 2 to 340 MHz.

HDMI 1.3a werd in november 2006 vrijgegeven. Naast de boven genoemde audio verbeteringen, vergroten HDMI 1.3 and 1.3a de videobandbreedte die overgebracht kan worden van een bron naar het scherm. Dit betekent dat er bijvoorbeeld grotere kleurdiepten (kleurpaletten) doorgestuurd kunnen worden en ook hogere resolutie dan het huidige 1080p. Er is ondersteuning toegevoegd voor DTS-bitstream bij sacd's. HDMI 1.3(a) is de meest gangbare versie op dit moment.[bron?] 1.3b, 1.3b1 en 1.3c kwamen respectievelijk in maart 2007, november 2007 en augustus 2008.

HDMI 1.4 is sinds mei 2009 beschikbaar. Er is een groot aantal verbeterpunten doorgevoerd in HDMI 1.4, zoals hieronder beschreven;

• Hogere resolutie van 2560×1600p, 3840×2160p (4K) op 24 Hz/25 Hz/30 Hz en tot 4096×2160p (4K × 2K) op 24 Hz. Deze resoluties zijn nog niet beschikbaar in hdtv maar wel bij grote computerdisplays en digitale theaters, ook zijn er steeds meer UHD tv's beschikbaar waarop 4K ondersteund wordt.
  • HDMI Ethernet Channel (HEC) hierdoor wordt de integratie van hd video, hd audio met ethernet in dezelfde kabel. Dit houdt in dat een thuisnetwerk, internet en beeld- en audiosignalen allemaal geïntegreerd kunnen worden in één enkele kabel. 100Mb/s-ethernet tussen twee HDMI 1.4-apparaten.
  • Audio Return Channel (ARC) – De televisie kan straks audiosignalen terugsturen naar een ontvanger om dit geluid te laten afspelen. Dit is vooral erg handig wanneer er gebruikgemaakt wordt van een analoge tuner in de televisie. Normaal gesproken zou er dan een kabel terug moeten gelegd worden naar de ontvanger om de audio via de ontvanger te laten lopen naar de geluidsboxen. Ook nu kan alles weer door één enkele kabel.
  • Snelheid – Opkomende technieken als 2K en 4K (2000 pixels en 4000 pixels, wat een zeer hoge resolutie is) en 3d-televisie hebben meer bandbreedte nodig; HDMI 1.4 geeft die ruimte. De ondersteuning van Deep Colour (diepere kleuren) in HDMI 1.3 wordt nu nog steeds vrijwel niet gebruikt.
  • Hd in de auto – Een nieuwe connector (aansluiting) wordt geïntroduceerd die de auto-industrie moet helpen om hd-video en audio in de auto te integreren met HDMI.
  • Micro-HDMI-connector – er komt een nieuwe, kleinere 19 pins-connector naast de huidige connectoren.

HDMI 1.4a

Vanaf 4 maart 2010. De HDMI-licensingorganisatie heeft een vroege update voor HDMI 1.4 aangekondigd om zo de ondersteuning voor stereoscopische technologie te verbreden. De nieuwe 1.4a-versie zal verplichte ondersteuning voor verschillende stereo-uitzendformaten bevatten, waarmee weergaveapparatuur (3d-televisie) zich aan kan passen aan het type stereosignaal dat ontvangen wordt.

De eerste versie van HDMI 1.4 bracht dan wel stereoscopische ondersteuning voor blu-ray en games (1080p-resolutie voor elk oog), maar omvatte niet de verschillende varianten die door bijvoorbeeld Sky en satellietzenders gebruikt worden. Er zijn verschillende 3D-transmissietechnieken die in deze categorie vallen. De meest gebruikte is Side-by-Side (Half-3D) 1080i 3D, waarmee Sky werkt. Daarnaast wordt ook Top/Bottom 720p 3D veel gebruikt door bijvoorbeeld ESPN.

Vanaf 19 november 2009 mogen verpakkingen van HDMI-kabels geen versienummers meer bevatten en met HDMI uitgeruste apparatuur mag alleen versienummers gebruiken wanneer naast het versienummer precies staat vermeld welke specifieke kenmerken ondersteund worden, zoals "HDMI v.1.4 met Audio Return Channel en HDMI Ethernet Channel" en niet meer "HDMI v.1.4 compatible". Na 1 januari 2012 mogen ook met HDMI uitgeruste producten geen gebruik meer maken van versienummers.

http://www.3dtvmagazine.nl/wat-is-3d/wat-heb-je-nodig-voor-3d-tv/

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Geplaatst:

Heeft je tv een audio retour channel?

Anders sluit je de blu-rayrechtstreeks aan op je tv.

Via de hdmi aansluiting met audio retour sluit je de tv op je reciever aan.

Op deze manier komt je audio van je blu ray ook bij je reciever terecht.

Mischien komt dolby signaal dan wel door.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Daarvoor heeft de receiver HDMI 1.4 nodig, vermits deze niet aanwezig is gaat dat ook niet werken.

Daarbij is ARC niet geschikt voor HD Audio formaten.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Geplaatst:

je mag helemaal niets over de versie schrijven

DAT IS VERBODEN

stevie v

echt de kolder staat in je gezicht geschreven en ik vind de argumenten aardig onderbouwd maar de VU+ met HDMI 1.3 volgens haar eigen specifikaties toont in het HDMI - CEC menu de optie die JeeVanHoof aangeeft

ciao

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Dus....

Mediaspeler direkt op de tv.

En aangezien de tv idd een arc hdmi heeft moet ik dus ook een hdmi tussen de tv en yamaha doen,van de hdmi arc op de tv naar een hdmi input van de yamaha.

De tv kan wel overweg met dts signaal.

Als ik een bd met dts hd opzet geeft de tv gewoon geluid,ook met dolby true hd.

Met wat geluk zet ie dit dan ook door via arc

aangepast door Gerard 76

Geplaatst:

Gerard dat is inderdaad hoe je het aan moet sluiten dan zou alles naar wens moeten werken.

Vermits je receiver geen ARC ondertsteunt (only HDMI 1.3) een kansloze operatie.

Arguably the biggest downside to ARC is that, since it was originally designed to replace the TV's digital audio output, it supports only the transmission of the same PCM, Dolby Digital, and DTS soundtracks that will pass over the SPDIF output. It doesn't currently support the passage of Dolby TrueHD or DTS-HD Master Audio, although a representative from the HDMI Forum told me that this support is possible and could find its way into a future HDMI version. Right now, most streamed video-on-demand content is limited to DD 5.1, but that's changing. VUDU and Netflix offer some titles in Dolby Digital Plus,

aangepast door Tripleboy

Geplaatst:

En aangezien de tv idd een arc hdmi heeft moet ik dus ook een hdmi tussen de tv en yamaha doen,van de hdmi arc op de tv naar een hdmi input van de yamaha.

Gerard,

je moet de HDMI ARC van de tv eigenlijk aansluiten op de HDMI uitgang van de reciever.

Maar je reciever moet dan eigenlijk ook ARC ondersteunen.

De reciever kan dan audio ontvangen via zijn uitgang.

Lukt dit niet dan zou ik het toch proberen zoals je zelf aangaf.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Het is niet gelukt helaas.

Denk toch een minnetje voor de receiver.

Wat ik nog niet getest heb is de tip hierboven.

Als ik t goed lees de hdmi vanuit de player naar de hdmi uit van de yamaha.

Klinkt zo onlogisch..

Geplaatst:

Gerard,

je moet de HDMI ARC van de tv eigenlijk aansluiten op de HDMI uitgang van de reciever.

Maar je reciever moet dan eigenlijk ook ARC ondersteunen.

De reciever kan dan audio ontvangen via zijn uitgang.

Lukt dit niet dan zou ik het toch proberen zoals je zelf aangaf.

mvg

Vraag me dan af wat ik als bronsignaal moet nemen.

Normaal is dit een hdmi in..of een av input.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen