Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

LNB is vervangen. Probleem is helaas nog hetzelfde. Bij verder testen bleek dat op het moment dat een zender wegvalt en ik de andere connector van de tuner loskoppel, de ontvangst ineens herstelt.

Dus tuner A staat afgestemd op bijvoorbeeld NPO 1 en als de storing optreedt en ik de connector uit tuner B trek, dan wordt de ontvangst met tuner A ineens goed.

Zou dit een voedingsprobleem kunnen zijn? Trekt die LNB (monoblok) veel vermogen, zodat het mogelijk zou kunnen zijn dat de voeding onvoldoende vermogen levert en de spanning dan inzakt?

Geplaatst: (aangepast)

Vanochtend waren alle zenders weg op tuner A. Tuner B was niet aangesloten. Kabel in tuner B geplugd en meteen beeld. Terug in tuner A, geen beeld.

Tuner instellingen gecontroleerd in Enigma. Alles stond goed. Instellingen gewijzigd en opgeslagen. En daarna meteen weer teruggezet en opnieuw opgeslagen. Beeld met beide tuners!

Ik begin nu toch echt te twijfelen aan deze ET9000. Krijg steeds meer het idee dat dit een prutsapparaat is.

Als je ziet op alle forums wat voor een gedonder je met dit apparaat kunt hebben.

Bestaan er ook ontvangers die zonder gehobby het gewoon doen en blijven doen? Vroeger kocht je een cassettedeck of radio-tuner of versterker en daar deed je JAREN mee. De rommel van tegenwoordig kun je blijkbaar al na een paar weer gebruiken wegflikkeren of je moet zelf de soldeerbout opstoken.

Ik wil geen gehobby. Ik zoek een ontvanger die gewoon doet wat hij moet doen. Ideeën?

aangepast door MauriceW2
Geplaatst:

als ik van jou was zou ik eens een foto plaatsen van je schotel opstelling en ook van jou signaalwaarden 

wat je ook nog kan doen is nieuwe software op je ontvanger zetten 

en welke cam gebruik je trouwens ?

cccam of oscam of .....

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...