Ga naar inhoud


Wordt bij het omzetten mijn seca/nagra kaart een dure ijskrabber?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

op mijn andere post, kwam er een vraag, wat er gebeurd bij omzetting, en ik ben daar eigenlijk ook benieuwd naar, waardoor ik een topic daarover start.

Ik heb bij iemand zijn tv Vlaanderen, even mogen inloggen bij zijn mijn tv Vlaanderen, en kreeg volgend scherm:

post-40019-0-96253500-1450826721.png

daarin zie je verschillende optie's, waar je rechts onderaan, kan zien van smartcard omzetten.

Als je daar op klik, zie je links je kaart(en), en kan je deze aanvinken. zie figuur:

post-40019-0-31128800-1450826926.png

Rechts, kan je dan je nieuwe gegevens invullen, en dan bevestig uw omzet.

Al kan je al of niet fysiek de kaart er uithalen, toch wordt naar een smartcardnummer gevraagd en je serie nummer van je box of ci. Er zijn dan toch 2 fysieke zaken, die mogelijks aan elkaar gemaakt worden, en die gepaired zal worden.

Ik veronderstel, dat je nieuwe module dan wordt geactiveerd, maar dat je oude kaart gedeactiveerd wordt.

Maar nu vraag ik me af, of die kaart een zeer dure ijskrabber wordt in deze nu momenteel zachte winter, of als deze nog naar een andere eigenaar kan, om toch een beetje van je geld terug te kunnen krijgen.

Wie weet meer hieromtrent?

Indien deze een dure ijskrabber wordt, dan denk ik, dat men best zo lang mogelijk wacht.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarom vervuil je het Sat4All forum met deze vraag?? Als je nu gewoon eens contact opneemt met TVV? Die kunnen je prima uitleggen wat er gaat gebeuren...

Ik weet niet wat U ervaringen zijn met hen, maar meestal krijg je een antwoord waarmee je even ver staat. Die klantendienst is enkel goed, als een reactivatie signaal niet lukt, en er administratief iets niet juist blijkt te zijn. Technisch durf ik ervoor wedden, dat hier veel gebruikers meer technisch verstand hebben, dan die callcentermedewerkers van TVV.

Maar ok, ik zal hen eens een paar vragen stellen, en het zal wel ergens 2016 zijn, als ik antwoord krijg.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Sattv4iedereen

 

alle uitleg heb ik reeds gegeven in de nieuwe rubriek twee nieuwe ontvangers voor TV Vlaanderen

 

Daar heb ik het onder andere over de viacces swop. spijtig de zo weinig mensen geïnteresseerd zijn in deze belangrijke informatie

 

en Mimisuki  is uw vraag retorisch ?

 

Waarom vervuil je het Sat4All forum met deze vraag?? Als je nu gewoon eens contact opneemt met TVV? Die kunnen je prima uitleggen wat er gaat gebeuren..

 

Het forum wordt niet vervuild met vragen maar verpest door mensen die geen antwoorden willen of kunnen geven of  tegenwerken zodat er geen antwoord komt .

 

herberie1234

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tussenantwoord gekregen dat het naar een verdere dienst gaat.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK noem het "vervuiling" omdat:

 

A: het is sattv4iedereen betreft. Ga zijn postings maar eens na..

B: vragen naar de bekende weg (stelt vragen terwijl het antwoord allang bekend is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja je kunt inderdaad zelf ook wel bedenken wat er gaat gebeuren. De oude kaart is een ijskrabber want ze activeren die toch niet meer.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

.... Het forum wordt niet vervuild met vragen maar verpest door mensen die geen antwoorden willen of kunnen geven of ...

 

 

Vind deze trouwens ook heel sterk, het forum vervuilen door het feit dat mensen geen antwoorden geven ;)

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja je kunt inderdaad zelf ook wel bedenken wat er gaat gebeuren. De oude kaart is een ijskrabber want ze activeren die toch niet meer.

Dan bedoel je als je een oude kaart hebt die nog nooit gebruikt is ? Want de klanten nu kunnen zonder problemen met de bestaande kaarten verder . Zeker nog 2 jaar . Dat is altijd al zo geweest

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee joh.

Het onderwerp is kaarten die omgeruild worden.

In dit geval een Nagra kaart omruilen (inclusief abonnement) voor een nieuwe viacces orca kaart.

Dan kijk je verder met de Viacces kaart en de oude Nagra kaart komt te vervallen en daar mee is de Nagra kaart een zogenoemde ijskrabber geworden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euhm, mag ik ook eens "vervuilen"?

 

Heb ik het goed voor dat; wanneer je kaart defect raakt, je het ook "zitten hebt"?

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nog wel verband met de vraag, dus mag je "vervuilen"

 

Bij CanalDigitaal krijg je voor je defecte Nagra kaart een Nagra kaart terug. Voorlopig althans nog.

Bij TvVlaanderen waarschijnlijk ook.

 

De nieuwe Viaccess orca kaart wordt niet los geleverd dus kaart omruilen één op één is een probleem als er geen Nagra kaart meer is om om te ruilen.

De Viacces orca "kaart" is geïntegreerd  in de decoder en ook in de CI. Kaart en hardware zijn getrouwd, vooralsnog dan.

Dat betekend nieuwe kaart is nieuwe apparatuur.

Hoe hier mee omgegaan wordt door M7 is nog onbekend.

Het verleden leert wel dat de seca3 zenders geleidelijk worden uitgefaseerd net zoals bij seca2 is gebeurd.

Dan worden klanten als ze iets meer willen zien dan de standaard zenders gedwongen de nieuwe kaart met apparatuur aan te schaffen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak me over dat uitfaseren niet zoveel zorgen want met seca2 konden ze het kunstje uithalen dat nieuwe zenders alleen met seca3 gecodeerd werden.

Dat lukt ze alvast niet met de NPO's, regionalen, rtl-group en al die ander zenders die er nu al opzitten.

Ze zijn ook allemaal al "HD" dus alleen als de 4K erin gezet wordt gaan ze weer zo'n slimme constructie kunnen toepassen.

Dat kan nog wel wat jaren gaan duren.

Daarbij is de seca2 codering al jaren gekraakt en toch hebben ze die aangehouden voor het SD aanbod. Dus dat seca3/nagra lek is kan ook geen argument voor ze zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...