Ga naar inhoud



Psychosammie

Aanbevolen berichten

Yes! Eindelijk kunnen we straks 130 op de A2 rijden. En nu niet neuzelen dat het tussen Utrecht en Amsterdam maar 15,84 seconden scheelt want daar gaat het helemaal niet om

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Toen diezelfde weg nog 2 x 3 rijstroken was, mocht je er 120 rijden.

Uitleggen waarom het met 2 x 5 of 6 rijstroken nog maar 100 km/uur was kan niemand.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das goed nieuws zeg!

Ik rij er niet vaak maar heb altijd met opgetrokken wenkbrauwen de 100 beperking geaccepteerd. Milieu taliban weer bezig denk ik dan.

 

Het is een heel irritant fenomeen dat buurtbewoners de borden langs bekende wegen niet meer "lezen".

 

Mooi voorbeeld zijn de wegen hier tussen de dorpen, die hebben ze inmiddels allemaal teruggebracht naar 60 zones. Maar alles en iedereen hier in de buurt knapt er over met 80/90. Op verjaardagen/visites komt het wel eens op tafel... is 60 zone geworden....

De meerderheid reageert met sinds wanneer dan?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen diezelfde weg nog 2 x 3 rijstroken was, mocht je er 120 rijden.

Uitleggen waarom het met 2 x 5 of 6 rijstroken nog maar 100 km/uur was kan niemand.

Dat is heel logisch

Om de weg te verbreden was dus extra grond nodig en de eigenaren van die grond hebben bedongen dat de overheid de grond wel konden kopen maar onder voorwaarde dat de maximum snelheid dan terug ging naar 100Km per uur. (die zelfde constructie is o.a. ook toegepast bij Deventer met de spitsstrook)

 

Vergeet daarbij niet dat strak aan de A2 de bekende straten als Veenkade, Vinkenkade, Baambrugse Zuwe enz. liggen.

Straten waar je vrijwel geen woning onder het miljoen kunt vinden en daar waar dure huizen staan kun je ook vaak invloedrijke mensen vinden.

En ik kan me er wel wat bij voorstellen dat als je op zondagmiddag lekker in de tuin van je dure villa ligt dat je er dan niet op zit te wachten dat er op 100m afstand verkeer met 130 voorbij raast.

 

Kun je dan invloed uitoefenen om verkeerslawaai te voorkomen dan zou ik dat denk ik ook wel gebruiken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was volgens mij geen dealtje met de bewoners maar met de lokale politiek.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja vast maar het is natuurlijk te gek voor woorden dat een of ander gehucht de snelheid op een snelweg met landelijk belang kan bepalen. En dan ook nog op oneigenlijke gronden. Net zoiets als die milieu zone in Utrecht.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was blij met mijn cruise-control op de A2, je gaat anders geheid de mist in.

Maar nu met 130 ben ik ook wel blij, voor je "gevoel" schiet het dan op.

Nu nog de varianten weg, bijvoorbeeld tussen 600 en 1800 of wat te denken

van ma t/m vr van 600 tot 1800. Je weet bij God niet meer waar je wat mag rijden.

 

 

Het nadeel van CC is iemand die voor je zit zonder CC die hobbelt en je kunt dan

zelf niet meer constant rijden. Dus... elk voordeel "heb" z'n nadeel.

 

@T, idd een minimum snelheid had er al jaren moeten zijn, sukkels zijn het die met

100 links blijven rijden.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is allemaal niet zo moeilijk, rij je een oprit op van een snelweg en er staat niets aangegeven dan trap je hem op tot minimaal 130.

De normale vmax op een snelweg is nl 130. Alles wat daar van afwijkt moet aangegeven worden. Staat er niets of wordt er na een oprit die je passeert niets meer aangegeven dan is het 130. Zelfde geldt voor splitsingen van snelwegen (groen/witte gestreepte bord)

 

Soms geldt een snelheidsbeperking alleen overdag, dan staat er bv 100 (6u-19u)

En voor de goede orde: borden zijn alleen geldig als ze aan *twee* kanten van de weg staan. Immers een serie vrachtauto's kan mij anders gemakkelijk een bord doen missen.

De matrix borden boven een snelweg geven itt vroeger geen advies snelheid meer aan maar een keiharde maximale snelheid.

 

Maar ik zou zeggen negeren die bordentroep en regeltjes, rij met je verstand en rij met het verkeer mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ja al die vervelende regeltjes,

en dan brullen ze over de daken betreffende het succes van de Milieu Conferentie in Parijs

nee maar wij kunnen gezien de vooruitgang van de motoren stellen dat 130 gerechtvaardigd is

 

het tegendeel is betreffende de dieselmotoren en het aandeel in de NOx wel weer aardig gestaafd en aan het licht gekomen

daar hoeft VW helemaal geen software voor te bedenken, dat was al altijd zo

ik loop 6 kilometer heen en 6 kilometer terug naast de straatwegen en voel me echt niet gezonder, eerder slecht

 

slecht omdat ik weer geen gebruik maak van openbaar vervoer en de automobiel economie.

 

dat extreem gezever over die waterstof gevoede brandstofcellen Busvervoer en de elektrische geleidingssystemen op de autowegen om files te voorkomen

dat gezever over kilometerrijden

kilometer rijden het woord alleen al

mocht het waar zijn ben je niet in de randstad

 

zal het waar zijn dat jullie allemaal boter op het hoofd hebben?

 

vier maar lekker door met je familie van kleine kindertjes die er allemaal zelf niks aan kunnen doen

maar wel in de passagierszetel van je auto nog schreeuwt over de slechte verbinding met de Bleutooth mediaplayer en geen besef heeft van het landschap dat hem passeert

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat we mee doen

aan een wereldwijde klimaat conferentie met noodzakelijke doelstellingen en toch heel graag hard over de A2 willen suizen

 

en dan iets zoeken om iemand anders de schuld te geven

lokale politici, lokale bewoners naast de A2, de verkeersregels en die met 100 links rijden

de nationale overheid die geen ruggengraat heeft = A2 + 130kmh

 

 

laat staan dat men denkt 's nachts moest men minder snel en daarmee vooral stiller rondrijden 19h-6h

neen Nederland doet dat principe compleet omgekeerd als hier in Duitsland

waar nachtrust nog een basisbeginsel is en die in die manie opgroeien weten niet beter

aangepast door Tonskidutch

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...