Ga naar inhoud



Psychosammie

Aanbevolen berichten


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je gaat pal naast een snelweg wonen maar je wilt er vervolgens geen last van hebben :crazy:

Als je de woning gekocht hebt toen het er nog lekker rustig was dan denk je daar vrijwel zeker geheel anders over als je ziet dat die 2 baans weg een 4 baans worden, vervolgens 6 baans en nu net een landingsbaan voor vliegtuigen lijkt.

 

De invloed van verkeer aan het milieu is marginaal. Eerst de uitstoot van de industrie, scheepvaart en vliegverkeer stevig aanpakken en dan praten we eens verder.

Tja,....... de grote vervuiler van het milieu is toch nog steeds het milieu zelf.

1 uitstoot van een vulkaan geeft nog steeds zoveel vervuiling dat daar geen auto of zelfs alle auto's op de gehele wereld gedurende 1 jaar tegenop kunnen.

1 weekje bosbranden geeft een immense hoeveelheid CO2 enz.

 

Maar ook 1 vlucht naar een zonnig vakantieland geeft net zoveel CO2 als ik met mijn auto het gehele jaar uitstoot.

Maar dat neemt niet weg dat als ik 100 rij met mijn auto het verbruik rond de 1 op 22 zal liggen. Rij ik 130 dan zal het verbruik stijgen naar ongeveer 1 op 15.

Dus zou ik continu 100 rijden dan kan ik met 1 tank 1540 km rijden, rij ik 130 dan kom ik slechts 1050 km en dat is toch best een aanzienlijk verschil.

Als 136.000 auto's die dagelijks over deze weg rijden ook zoveel brandstof extra verbruiken dan geeft dat dus ook echt wel een hele vracht extra CO2.

Wereldwijd zal dat waarschijnlijk zelfs geen meetbaar verschil geven, maar lokaal zal dat toch heel anders zijn.

Dus wat ik eerder aangaf, zou ik, als ik daar zou wonen, ook vrijwel zeker tegen een verhoging van de snelheid zijn zolang er mensen zijn die van mening zijn dat als er een bordje 130 staat je dan ook minimaal 145 moet gaan rijden.

 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees eerst dit eens, misschien goed om je feitenkennis op dit punt wat aan te passen!

 

http://climategate.nl/2011/05/30/grote-vulkaan-stoot-minder-co2-uit-in-jaar-dan-kolencentrale/

 

Maar goed het persoonlijke belang van enkelen kan echt niet boven het belang van die 136.000 anderen gaan!

 

Als je ergens al jaren woont tot volle tevredenheid en er komt opeens een muggenplaag, of er nestelt voortaan een roeken leger dan kun je ook je plan trekken. Dan kun je wel tegen de mug of roek zijn maar dat helpt je ook geen sier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die klimaat conferentie was zo ongeveer de belangrijkste bijeenkomst sinds de oprichting van de UN. 

 

Maar als klimaat scepticus bevind je je in goed gezelschap hoor. Als je goed zoekt kan je nog wetenschappers vinden die het met je eens zijn (word de laatste twee jaar wel veel moeilijker maar ze zijn er nog!) en bijvoorbeeld in de locale Amerikaanse politiek, vooral in staten waar auto industrie is, maar dat, moet toeval zijn, lopen er nog wel wat rond. 

 

Ik woon op 230 meter boven de zeespiegel. Jij ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, ik ook, op 238 meter om precies te zijn.

Maar dat het vandaag bij jou en mij 16 graden wordt en de zon volop schijnt, wil dat nog steeds niet zeggen dat het klimaat verandert.

Deze schommelingen had je vroeger ook.

 

30 december 1925 was het in de Bilt  +13,2 Graden!

2 jaar eerder, in 1923 was het in de Bilt het koudst ooit gemeten, - 16,6 Graden

 

Tegenwoordig zouden de geleerden op basis van het jaar 1925 zeggen dat er meer geld nodig is om de klimaatverandering te onderzoeken, en op basis van 1923 zeggen dat... er meer geld nodig is.

 

Wie tijdens de geschiedenisles? opgelet heeft, weet dat de aarde ook de nodige ijstijden achter de rug heeft.

 

Wetenschappers hebben ook fondsen nodig, benoem een probleem, zeg dat het ernstig is en houd je hand op, zo werkt dat.

 

Zure regen was een paar jaar geleden ook zo een probleem, alle bomen zouden dood gaan.

Wat er gebeurd is weet niemand, maar er is geen wetenschapper die met zure regen nog geld kan verdienen.

 

Natuur is geen statisch iets, een landschap verandert door de eeuwen. je kan niet vandaag een foto van de natuur nemen en dan besluiten dat het landschap er zou voor de eeuwigheid moet blijven uitzien.

Ook klimaat zones houden zich niet aan getekende lijnen op een landkaart, ze zullen heen en weer schuiven.

 

Groenland heet niet voor niets groenland.

 

De A2 is wel goed voor 35% van alle verkeer snelheidsovertredingen op de Nederlandse Autowegen.

Iedereen die er gereden heeft begrijpt dat men mag spreken van uitlokking.

 

De cijfers:

 

Tussen Vinkeveen/Baambrugge werden vorig jaar  een half miljoen automobilisten op de bon geslingerd.

Dat is een gemiddelde van ongeveer een automobilist per minuut.

Op het traject Utrecht-Amsterdam kregen bijna een miljoen automobilisten in 2014 een boete voor te hard rijden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste ijstijd begon 100.000 jaar geleden en hield ongeveer 10.000 jaar geleden op.

Dat is ongeveer de tijdspanne waarin we moeten denken. Maar nee hoor we hebben 2 warme winters en we vervallen gelijk allemaal in Amerikaanse hysterie. Oh my God we're all gonna die!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wetenschappers verdacht maken en vervolgens je duim met twee jaartallen als referentie neer zetten, wat een niveau. De vermoedens die worden uitgesproken omtrent een eventuele opwarming van de aarde en de maatregelen die dat zou moeten tegengaan bevallen jullie niet, en enkel vanwege dat laatste is er geen reden ons ongerust te maken wat een arrogantie! Het gaspedaal is het schamele verweer, niet zo verwonderlijk.... het verstandelijke vermogen is nogal eens omgekeerd evenredig aan het motorvermogen.   

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees eerst dit eens, misschien goed om je feitenkennis op dit punt wat aan te passen!

Daar staat dus precies wat ik dus ook aangaf, 1 flinke vulkaanuitbarsting veroorzaakt zoveel CO2 (ze hebben het dan over 23.000 ton per dag) dan alle auto's op de gehele wereld bij elkaar veroorzaken.

Ook een slapende vulkaan stoot nog steeds 1000 ton CO2 per dag uit en laten we nu een slordige 15.000 vulkanen op deze wereld hebben daarvan zijn er zo'n 600 actief en 16 zelfs zeer actief.

 

Dus het totaal aandeel van het CO2 gebeuren veroorzaakt door auto's is wereldwijd vrijwel te verwaarlozen.

 

Alleen als er elke dag 136.000 auto's langs je huis denderen die gemiddeld zo'n 130 gram CO2 uitstoten per gereden km en met een lengte van zo'n 40 km komt dat dus neer op 700 ton CO2 en dat dus elke dag. En dat alleen nog maar van de auto's, dus vrachtverkeer, vliegverkeer (Schiphol is vlak bij) en alle andere vervoer nog niet meegerekend. Daarnaast zal bij elke 10 km die je sneller gaat rijden de uitstoot van fijnstof en CO2 ook tussen de 3 en 5% toenemen.

Met dat in het achterhoofd kan ik me het bezwaar van de aanwonenden wel voorstellen.

 

Ik wil niet zeggen dat ik tegen de verhoging ben naar 130, maar zie het dan meer om te voorkomen dat de grootste struikrover van het land camera's boven een weg kan gaan hangen en bij 106km je zakken leeg kan gaan komen kloppen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@waterpas

 

Het ligt er maar aan welke wetenschapper je wil geloven. Er zijn voldoende klimaat kritische wetenschappers ze worden alleen een beetje overschreeuwd door de klimaat hoaxers.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij, de meeste bij Sat4all, hebben weinig weet hoe het technisch allemaal in

elkaar zit als het gaat over het behoud van de natuur en de toekomst.

 

Reden voldoende (en des te meer) lijkt mij om allemaal ons steentje bij te

dragen om zorgzaam met het milieu en de natuur om te gaan... toch?

 

Laten we met zijn alle de toekomst het voordeel van de twijfel geven...

en zuinig zijn op wat we hebben en wat wij achterlaten...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

vermoedens

Al die wetenschappers kunnen nog niet eens het weer voorspellen, laat staan het klimaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

136.000 auto's een jaar lang 40 KM op de A2: 700 ton * 365 = 255500 ton =  0,26 Megaton CO2 per jaar

Rustende vulkaan in de Eiffel: 0,75 Megaton CO2 per jaar

Een 750MW kolencentrale: 4 Megaton CO2 per jaar

 

Even in procentjes: Het A2 verkeer 5%, de rustende vulkaan 15% en de kolencentrale 80%

 

http://www.ninefornews.nl/tophoogleraar-klimaatverandering-onzin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...