Ga naar inhoud


Selfsat snipe en astra3


Ligfietsen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Het probleem is volgende,

Als ik de snipe uitricht op astra 3, dan vind hij die zonder probleem, met 90% signaalsterkte, maar praktisch geen signaalkwaliteit. Op astra1 en2, alles ok. Ik heb een handmatige update gedaan met een programaatje van de originele site van snipe, maar geen resultaat. Voor de update moet je de positie van de sat ingeven, in dit geval 235. 3 tp's van willekeurige zenders, bestaande uit NID, indit geval 3 en dan freq, symbolrate en dan ook nog H of V. Update wordt aangenomen door de kontroller van de schotel, maar geen verschil.

Iemand een idee? Alvast dank...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

Het probleem is volgende,

Als ik de snipe uitricht op astra 3, dan vind hij die zonder probleem, met 90% signaalsterkte, maar praktisch geen signaalkwaliteit. Op astra1 en2, alles ok. Ik heb een handmatige update gedaan met een programaatje van de originele site van snipe, maar geen resultaat. Voor de update moet je de positie van de sat ingeven, in dit geval 235. 3 tp's van willekeurige zenders, bestaande uit NID, indit geval 3 en dan freq, symbolrate en dan ook nog H of V. Update wordt aangenomen door de kontroller van de schotel, maar geen verschil.

Iemand een idee? Alvast dank...

Ik denk dat de snipe NIET op Astra 3 maar wel op Astra 2 staat uitgericht dan.

Wij, een aantal Satenne R2 gebruikers hebben hetzelfde probleem.

Eén en ander zou te maken hebben met een signaal op Astra 2 waar de Snipe van "denkt" dat het van Astra 3 komt.

Dit omdat het dezelfde freq zou hebben als daar waar deze zelfzoekers zijn op ingesteld.

Probeer eerst eens te kijken of je zenders van de op Astra 2 gesettelde spelers kan ontvangen.

Bvb BBC 1 of de ITV's 1 enz zijn FTA dus als je die kan ontvangen zit je op Astra 2 en niet op Astra3.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet het probleem, want ik kan tv1 en canvas nog net ontvangen, met konstant wegvallen welliswaar. Het is precies of dat de schotel net niet juist staat.

Dan zou ik het zelf niet weten.

Het probleem met zo'n Snipe (althans het model dat ik had en graag zag vertrekken hier ) is dat ge er niet manueel mee kan uitrichten, of bijsturen.

Ik kan je maar 1 tip geven vlug van de hand doen die handel.

 

Ik spreek enkel uit persoonlijke ervaring, voor hetzelfde geld zijn er eigenaars die zeer tevreden zijn.

Voor mij is het bagger en blijft het bagger.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas vermeld TS niet welk type Snipe hij gebruikt maar voor zo ver ik weet heeft de Selfsat Snipe een automatische Skew instelling.

 

Hier op de camping in Spanje staat ook een Nederlander met een Selfsat Snipe en daar zag je tijdens het zoeken naar Astra 3 duidelijk dat de Skew automatisch werd ingesteld, deze staat dan ook behoorlijk schuin.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ligfietsen

 

Heb je de skew van de schotel wel juist ingesteld? Afhankelijk in welke plaats de schotel staat ongeveer 7,5 graden schuin.

 

@ Sprietje,

Daar kan je zelf niets aan aanpassen.

Dit is een zelfzoeker, waarbij je in tegenstelling tot mijn R2 van Satenne NIETS zelf kan bijsturen.

Deze Snipe wordt door dezelfde importeur in Nederland voor België en Nederland ( en misschien nog andere landen ) binnengehaald, verder verkocht, en dan kan je wat hen *******. Ik, en mede met mij zijn vele mensen tot deze spijtige bevinding moeten komen.

Er ligt daar op de toonbank, en ook bij de mensen aan de telefoon, alsook deze die je mails behandelen, een woordenboek.

Daarin, in met een dikke zwarte marker het begrip, en de uitleg ervan van "Dienst naverkoop" maar tevens de zaken als " Mensen zijn onze bron van inkomsten, wees er vriendelijk tegen, en help ze als ze problemen hebben met zaken die ze bij U kochten"  worden daar met een grove borstel uit de koppen van de medewerkers gebrainwashed.

Ik probeer voor zover mogelijk, en te achterhalen, als ik wat nodig heb, zij er voor niets tussen zitten wat import, verkoop, en of DNV en zo toch, iets anders te kopen waarmee ik ook kan realiseren wat ik voor ogen heb.

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas vermeld TS niet welk type Snipe hij gebruikt maar voor zo ver ik weet heeft de Selfsat Snipe een automatische Skew instelling.

 

Hier op de camping in Spanje staat ook een Nederlander met een Selfsat Snipe en daar zag je tijdens het zoeken naar Astra 3 duidelijk dat de Skew automatisch werd ingesteld, deze staat dan ook behoorlijk schuin.

@ Jurgen, inderdaad, en ik geloof, dat Selfsat Snipe(s) er enkel als zelf zoekende antennes zijn.

Ik had er één gekocht, deed niets van wat het beloofde, is meermaals teruggeweest naar de invoerder.

Steeds kwam ( een 4 tal maal ) hij terug met ofwel de boodschap er scheelde niets aan, of nu is het ok.

Bij dat laatste vragen wat het probleem was was uit den boze, geen antwoord.

Na de zoveelste keer gevraagd hte ding te ruilen.

Dat heeft meer dan een half jaar in beslag genomen.

Geruild, nieuwe,gekregen, NIET UIT DE DOOS GEHAALD, En te koop aangeboden via een verkoopsite.

Kaars(en) gebrand om te helpen bij de verkoop, Selfsat Snipe verkocht, nog veel kaarsen gebrand om te danken dat het onding de deur uit was.

Ik blijf bij de Satenne ( die ik niet kocht bij iemand die bij hen inkoopt ).

Natuurlijk is de Satenne ( ondertussen R3 ) een andere antenne, met andere eigenschappen, en vooral met andere afmetingen.

Daarbij is het natuurlijk makkelijker 2 coaxkabel(tjes) van 2,54mm² door een gaatje te wurmen, dan de kabelboom die bij Satenne R2 gebruikt wordt.

Voor mezelf is het de 2e Satenne R2 die ik in gebruik heb.

En ook van de 2e ( maar net iets minder dan van de 1e ) ben ik tevreden.

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ligfietsen

In welke regio gebruik je de Selfsat Snipe op dit moment waarbij je de Astra 23,5 bijna niet kunt ontvangen?

Je moet inderdaad 3 transponders van de Astra 235 invullen.
Ik zou daar zeker ook de aller gemakkelijkst te ontvangen transponder van de Astra 23,5 bij invullen. Dat is de zender TA3 met de gegevens 11836H, 27500, 5/6, SID 5107.

post-60869-0-45866900-1451122808.png

post-60869-0-30915100-1451123139_thumb.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar wel eens iets van gelezen ook dat deze op boten gebruikt worden en dat ze heel duur zijn, met de kleine ingebouwde cassegrain schoteltje met hoog rendement ;)

 

Het zou best kunnen dat Spriet gelijk heeft, hij komt een frequentie tegen met zoeken en denkt dan "hey, ik ben dr" en stopt vervolgens terwijl hij op de verkeerde sateliet staat.

 

Er staat niet voor niks zelfzoeker dus de ingebouwde schotel gaat al draaiend de clarcbelt over en tevens zoekt hij de frequentie van de afgestelde sateliet, zonder frequentie weet de zoeker niet waar deze heen moet en blijft hij "steken" op een naburige sateliet..

 

Net als de DR HD ontvanger waar in het menu een sat positie zoek systeem is aangebracht waar alle satelieten op gevonden worden. Als deze nu op NIT zou werken krijgt hij vanzelf de graden positie info van de sateliet toegewezen, maar als het zoeksysteem alleen met frequenties werkt, kan deze bij oudere frequenties van slag raken en verkeerde waarden aangeven.

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom alleen al voor mij geen automatische zelfzekerder schotel.

Heb een tijdlang overwogen om mijn Kathrein BAS60 door een automatische schotel te vervangen maar mij niet gezien.

Ik heb in de afgelopen jaren zoveel ellende gezien met automatische schotels dat ik genezen ben.

 

Bij sterke wind moet die naar beneden, soms worden de satelliten niet gevonden of de schotel gaat niet meer omlaag of omhoog.

..... en het ergste is dat men daar dan ook weinig of niets zelf aan kunt doen, je bent altijd afhankelijk van een dealer en die zitten dan vaak niet eens in de bekende vakantielanden.

Daarbij komt ook nog dat je de firmware in de regel niet zelf kunt vernieuwen, dit moet dan vaak tegen betaling door de dealer gebeuren.

 

Nee, geef mij maar een handbediende schotel, zoeken duurt misschien iets langer maar met een goede Satfinder nog nooit problemen mee gehad.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar wel eens iets van gelezen ook dat deze op boten gebruikt worden en dat ze heel duur zijn, met de kleine ingebouwde cassegrain schoteltje met hoog rendement ;)

 

Het zou best kunnen dat Spriet gelijk heeft, hij komt een frequentie tegen met zoeken en denkt dan "hey, ik ben dr" en stopt vervolgens terwijl hij op de verkeerde sateliet staat.

 

Er staat niet voor niks zelfzoeker dus de ingebouwde schotel gaat al draaiend de clarcbelt over en tevens zoekt hij de frequentie van de afgestelde sateliet, zonder frequentie weet de zoeker niet waar deze heen moet en blijft hij "steken" op een naburige sateliet..

 

Net als de DR HD ontvanger waar in het menu een sat positie zoek systeem is aangebracht waar alle satelieten op gevonden worden. Als deze nu op NIT zou werken krijgt hij vanzelf de graden positie info van de sateliet toegewezen, maar als het zoeksysteem alleen met frequenties werkt, kan deze bij oudere frequenties van slag raken en verkeerde waarden aangeven.

Hallo,

 

Kan je even zeggen op wie je eigenlijk reageerde? Dit is namelijk niet zo duidelijk.

En wat dat zelfzoeken betreft, juist daar zit soms het probleem.

En ik spreek uit ervaring.

Als de schotel een fout signaal krijgt, of er één fout aanziet, dan kan hij "denken" de sat te hebben gevonden.

Doch, daar de frequenties van beeld en geluid niet kloppen met wat hij daar zou moeten hebben, krijg je niets.

Of, kan ook zijn dat je (een mooi voorbeeld hiervan is Canvas) beeld hebt, en audio van een Duitse zender.

Dan zit je NIET op Astra 3 zoals gewenst, maar op Astra1.

Mede daarbij is er het feit dat op Astra 2 door de zelfzoeker een signaal aanzien wordt als zijnde van Astra 3, en daardoor deze Astra 2als Astra3 gaat aanzien, en dan heb je sommige zenders van Astra 2 wel, andere dan weer niet.

Dit heeft te maken dat op Astra 2 sommige frequenties worden gebruikt die op Astra 3 ook worden gebruikt.

Dus dat "zelf zoeken" is soms een lucky strike hoor.

Ideaal zou zijn dat elke Sat echt zijn eigen ( noem het een draaggolf of wat dan ook ) zou hebben, (en houden) waarop de zelfzoeker dan kan afgaan.

Gevolg, geen problemen wat zoeken en vinden betreft.

De andere eigenheden wat wind en zo betreft da's een ander verhaal.

Ik heb mijn Satenne zonder negatieve gevolgen reeds aan rukwinden van meer dan 100 km/uur blootgesteld.

Voor hetzelfde geld is er een andere die bij 90 km/u naar de *****is.

 

BTW, die Selfsat Snipe is zeer gevoelig voor wind, en gaat voor het minste naar beneden.

 

Het enige wat daar imo goed aan was is het feit dat hij bij een snelheid van +-6km uur rijden naar beneden gaat.

Dit is niet door de snelheid, maar blijkbaar door een soort van GPS systeem dat beweging registreren kan en de set doet dichtklappen.

 

PS, Snipe zal je niet op boten vinden hoor, daar staan meestal domes op. De prijzen daarvan liggen wel even hoger.

Vooral als je er eentje wil voor meerdere sats gelijkertijd.

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom alleen al voor mij geen automatische zelfzekerder schotel.

Heb een tijdlang overwogen om mijn Kathrein BAS60 door een automatische schotel te vervangen maar mij niet gezien.

Ik heb in de afgelopen jaren zoveel ellende gezien met automatische schotels dat ik genezen ben.

 

Bij sterke wind moet die naar beneden, soms worden de satelliten niet gevonden of de schotel gaat niet meer omlaag of omhoog.

..... en het ergste is dat men daar dan ook weinig of niets zelf aan kunt doen, je bent altijd afhankelijk van een dealer en die zitten dan vaak niet eens in de bekende vakantielanden.

Daarbij komt ook nog dat je de firmware in de regel niet zelf kunt vernieuwen, dit moet dan vaak tegen betaling door de dealer gebeuren.

 

Nee, geef mij maar een handbediende schotel, zoeken duurt misschien iets langer maar met een goede Satfinder nog nooit problemen mee gehad.

Ondertussen denk ik zo'n 4 jaar een Satenne R2 op de vrachtwagen staan.

Eerste domweg verkocht om een Snipe te kopen.

Een mens doet al een foute dingen.

Zeer gauw opnieuw een Satenne R2 gekocht, en alles opnieuw ok.

Momenteel is die dan wel aan een grondige tune up beurt onderworpen, en ik denk eens ik terug ben uit vakantie ik daar weer volop tegenaan ga om de Satenne opnieuw zijn vaste plek op de truck te geven.

 

PS, Yune up houd oa in een triplle kop met 4 aansluitingen, en mede daardoor een heel stuk van de body weghalen daar dit voor de grote LNB in de weg zat.

Ben nog op zoek naar degelijke multiconnectoren om ook dat aan te passen, en klaar.

Hierbij dacht ik aan Hartig connectoren, maar die zijn verdomd duur.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het ingeven van drie transponders, maakt dat dan uit welke? Dat jullie reageren vind ik heel tof, maar dat een satenne beter is, dat weet ik ondertussen. Daar heb ik echter weinig aan. Ik zoek een oplossing. Ikzelf heb trouwens een maxview die ik met de hand uitricht zonder problemen. Ik probeer een collega te helpen en dacht dat een update het probleem wel zou oplossen, maar dat was dus niet zo. Maar aangezien ik er nu mee bezig ben zou ik het probleem ook graag oplossen. Ik heb al uren zitten zoeken op internet, maar wordt niet echt wijzer. Ik dacht, hier zitten toch aardig wat techneuten, dus misschien... Als je nu de schotel wat met de hand kon bijstellen, dat zou al helpen, maar dat onding wil alles zelf doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Hoi Ligfietsen, heb je het probleem intussen al opgelost?
Ik ben ook aan 't stoeien geweest, had geen signaal op de 23.5, terwijl de Snipe wel aangaf dat hij signaal had.

Lang leve CD  :eek:

Na veel googlen (ook ik vond hier het antwoord niet) de zenderlijst in de update kunnen aanpassen.

Bij de updatesoftware bij Astra 3 de onderste regel TP3 als volgt invullen: NID 3 - FREQ 12129 - SYMB 29900 - POL V

En voilá, alle HDzenders van het CDpakket zijn te bekijken (en de FTA natuurlijk) B)

Bij het ingeven van drie transponders, maakt dat dan uit welke? Dat jullie reageren vind ik heel tof, maar dat een satenne beter is, dat weet ik ondertussen. Daar heb ik echter weinig aan. Ik zoek een oplossing. Ikzelf heb trouwens een maxview die ik met de hand uitricht zonder problemen. Ik probeer een collega te helpen en dacht dat een update het probleem wel zou oplossen, maar dat was dus niet zo. Maar aangezien ik er nu mee bezig ben zou ik het probleem ook graag oplossen. Ik heb al uren zitten zoeken op internet, maar wordt niet echt wijzer. Ik dacht, hier zitten toch aardig wat techneuten, dus misschien... Als je nu de schotel wat met de hand kon bijstellen, dat zou al helpen, maar dat onding wil alles zelf doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...