Ga naar inhoud


Grotere monitor, hoe zit het met de resolutie?


Con
Ga naar oplossing Opgelost door winwiz,

Aanbevolen berichten

mooi hoor,

heb het zelfde toetsen bord dus kan me aan de hand van de verhouding hier, goed voorstellen hoe groot het live is dat nieuw scherm

dat is 4x bigger wat ik nu aan miskoop van Philips heb staan (nadat mijn mooi 19" stuk ging)

 

ik zoek dus ook een vervanging

Als je ogen het nog goed doen adviseer ik om een iets hogere verticale resolutie te nemen.

Kost zo'n 200 bucks meer.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Uiteindelijk heeft mij de monitor niet kunnen bekoren en heb nu een Iiyama

met een maximale resolutie 3840 x 2160. Ik heb uiteraard wel een nieuwe

videokaart moeten kopen maar voor een slordige 50 euries viel dat wel mee.

(fanless uiteraard, het moet stil zijn bij mij...)

 

Een plaatje en nu zoals ik het bedoeld had.

   

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook 3840 * 2160 en dat bevalt perfect  

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij wél opvalt, wellicht nog even wennen, is dat je de teksten

in de meeste programma kunt scalen maar de vaste vensters schalen niet.

 

M-Putty werkt de CLI eigenlijk helemaal niet, loeigrote letters.

Daarentegen werkt de CLI met Putty zoals gewoonlijk, dus goed.

 

Sinds vanmiddag (prettig) aan 't stoeien geweest het is bizar scherp.

 

Je met alleen niet naar tennis kijken, dan krijg je een getorste nek

met een 40" monitor.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In sommige terminal programma's zoals putty kan je ook andere fonts kiezen die wel schalen.

Mogelijk dus even zoeken naar die instelling.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In sommige terminal programma's zoals putty kan je ook andere fonts kiezen die wel schalen.

Mogelijk dus even zoeken naar die instelling.

In Putty is dat inderdaad mogelijk, in M-Putty niet naar mijn bescheiden mening.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Con, #46

ik heb inmiddels een de 24" Eizo 2450 BK flexscan per HDMI aan AMD Radeon HD 6450 Graphics Card met 2GB

voor mij een erg betaalbare oplossing op de tweedehands HPDC8200ssf pC (MS W10)

 

en de bekende Eizo is zeer rustig voor die oude ogen.

 

ciao

Madammen Met Een Bontjas

Urbanus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eizo is ook een topmerk!

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Con

 

Windows 10 en oudere programma's hadden vorig jaar nog schalingsproblemen met deze resoluties. In Windows 10 is dat wel opgelost maar in oudere programma's vaak nog niet.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 8.x had de problemen al niet meer. Inderdaad de programma's zelf moeten het ook goed ondersteunen. Pas sinds niet zo lang geleden doet Adobe het ook pas goed.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...