Ga naar inhoud

Pioneer KRL-32V LCD-TV knipperende ledjes rd/geel

Ga naar oplossing Opgelost door Steve,

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Al geruime tijd kreeg ik mijn TV met afstandsbediening moeilijk aan, op frontpaneel knipperen 2 ledjes, rood en geel (standby/sleep). Na ettelijke pogingen lukte het wel: blauwe led ging aan.

Daarna heb ik de netsteker steeds uitgetrokken en kon ik aldus weer en paar maanden verder.

De TV werkt als hij eenmaal aan staat prima de hele avond, maar na uitzetten begint de ellende weer, niet meteen, maar de volgende dag.

Echter nu geef ik het op. Vervanging afstands bediening batterijen hielp ook niet.

Je ziet wel dat hij reageert op ab maar de ledjes rood/geel blijven knipperen.

Standby spanning gemeten: 5,06V

TV opdoeken of repareren is de vraag

aangepast door aphap

VU+solo2

Geplaatst:

voor het schema ? dit staat op de server.

Kijk bij SHARP - LCD (want dit is een sharp toestel)

en zoek naar LC32X20

op pag 8-25 staat het voeding schema

Geplaatst:

Dank je wel voor de reactie!

Mijn voedings- print heeft geen SMD weerstanden enkel gewone.

Ik zie wel weerstanden met nrs R78xx, maar niet degenen die jij noemt

Op de print staat: DELTA  het print nummer: RDENA230WJQZ  en er staat ook op: DPS-204CPA Rev: 00F

Hoe kom ik in de server?

VU+solo2

• Moderator
Geplaatst:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Aha, ik zag dat de smd componenten aan de achterkant v.d. print zaten.

Gemeten in de schakeling: R7832=440k, R7833=411k, R7834=430k en om goed te kunnen meten zou ik R7805=1,4k los moeten halen.

Voordat ik dat doe, begrijp ik goed dat de 511k weerstanden laag-ohmiger geworden zijn en dat dit de klacht veroorzaakt?

Een 2e vraag: mag ik ze dan vervangen door 3x 560k?

aangepast door aphap

VU+solo2

Geplaatst:

Steve, veel dank, dit is alweer de 3e keer in pakweg 10 jaar dat je me uitstekend hebt geholpen.

Ik zal kijken of ik nog een flesje whiskey bij je kan laten bezorgen, stuur me pm even je exacte adres in Arnhem.

Ik heb de bewuste weerstanden eruit gewipt, maar bij gebrek aan nieuwe er normale weerstanden op geplakt.

De kleine SMD suikerklontjes afzonderlijk gemeten, bleek dat ze 511k zijn geworden. Deze weer terug geplakt en warempel het euvel was verholpen. Kennelijk verlopen deze dingen en zijn ze nu weer even terug op hun oorspronkelijke waarden.

Ik ga nieuwe SMD weerstanden scoren en deze t.z.t. erin zetten.

nogmaals bedankt en ik wacht op een pm,

groeten Hans

VU+solo2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...