Ga naar inhoud

Vervanging Travelsat Ufo en ontvangst in omg. Murcia

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op mijn caravan heb ik een Travelsat Ufo en ontvang hiermee in Mazarron uitstekend de SD zenders van CD. CD heeft nu echter aangegeven dat deze in de loop van 2016 gaan vervallen en alleen nog HD wordt uitgezonden. Ik zou het liefst de mast van mijn Travelsat hergebruiken en ben ujitgekomen bij de Selfsat H50D of de H50MN. 

Deze zouden met wat moeite op de mast gemonteerd kunnen worden. Mijn vraag is echter, heb ik daarmee voldoendoe ontvangst in Mazarron. Op    http://www.selfsat.com/download/01_selfsat_home/H50M/H50MN(no1-1)Leaflet(Astra%203,%20Astra%201).pdf staat een plaatje dat deze tot bijna Spanje ontvangst heeft voor Astra 1 en 3, maar zelf twijfel ik daarover gezien alles wat ik gelezen heb.

Gaarne advies

post-96618-0-95569000-1451135336_thumb.jpg

Geplaatst:

Beste Notnav

Welkom op dit forum

De H50MN heb je niets aan. Die is voor de ontvangst van twee satellieten, de Astra 19,2 en de Hotbird. Bovendien geeft die veel te weinig versterking.
De H50D geeft 36,1dB versterking bij 12,7GHz. Dat is nog minder dan een Triax 64. Die geeft 36,5dB bij 12,7GHz.
Dat gaat echt niet lukken in Mazarrón met een Selfsat.

Geplaatst:

Selfsat is koploper in het niet waar kunnen maken van specificaties. Ik heb nog nooit een firma gezien die zo kan overdrijven, zelfs duidelijk staat te liegen over de prestaties van hun producten.
Neem nu de footprint die ze aangeven in bericht 1. Dat slaat werkelijk nergens op. Komt absoluut niet overeen met de footprint van de Astra 19,2 of Astra 23,5.
Ik zou er als handelaar zelfs niets mee te maken willen hebben.
De Selfsat H50M is duidelijk als 6 graden vlakantenne op de markt gebracht en nu claimen ze dat precies diezelfde antenne ook prima geschikt is als 4,3 graden antenne.

post-60869-0-73014300-1451173478_thumb.png

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...