Ga naar inhoud


Canaal Digitaal abonnement


spaansebrabander

Aanbevolen berichten

Ik heb thuis Ziggo en al heel veel jaren satelliet TV in mijn caravan. Eerst analoog , later digitaal. Vroeger gratis maar wel steeds inbellen en half uur aan een duur telefoon-nummer hangen, later gewoon betalen. Was het de laatste keer 90 euro voor een jaar? Ik heb weleens gedacht om mijn schotel op mijn dak te zetten, want dat lijkt me wel goedkoper dan Ziggo c.s. Nu is CD weer in prijs verdubbeld, tijdelijk 16 euro per maand. Dame aan de lijn gehad die me overspoelde met voordeel, voordeel, gratis gratis, maar ze wilde het niet op papier zetten, ik moest meteen beslissen. En daarvoor hebben we al genoeg leergeld betaald.

Ik heb me vanmiddag door de rijstebijberg heen gegeten en de aanbiedingen van CD doorgenomen, want moeilijk is en blijft het.  Als ik een alles in één abo neem van CD inclusief satelliet, ben ik ongeveer evenveel kwijt als bij ziggo (over Kartel afspraken gesproken) , maar ik heb dan geen tv op de slaapkamer en mijn kantoor. Dat kost nog eens 2 keer 5 extra. Daar staat tegenover dat ik het eerste jaar goedkoop uit ben. Het werd me ook niet duidelijk of ik nu wel of niet een nieuwe satellietset kreeg. Op zich toch het overwegen waard, maar ik vertrouw die CD niet. Tot nu toe verhogen ze elk jaar hun abonnement met tig procent. Wat gaan ze nu in de toekomst doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Canaldigitaal misschien wel, maar de Canaldigitaal prijs wordt mede bepaald door de doorgifte vergoedingen voor RTL en Co.

En die willen steeds meer geld van de kijker.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Klinkt plausibel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of de NPO's geld vragen voor verspreiding via de satelliet. Als dat zo is zou ik het logisch vinden dat je niet of minder hoeft te betalen als je al een all-in TV abonnement hebt. Tenslotte kijk je niet via satelliet en kabel tegelijkertijd. Nu bedenk ik dat CD voor de satelliet maar 5 euro per maand vraagt als je bij hen een totaalabonnement neemt. Misschien heeft dat ermee te maken. Als dat zo is zou je ook bij de andere providers zoiets dergelijks moeten kunnen afsluiten. Anders kan de NMA er misschien iets aan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar ik heb dan geen tv op de slaapkamer en mijn kantoor. Dat kost nog eens 2 keer 5 extra. Daar staat tegenover dat ik het eerste jaar goedkoop uit ben. Het werd me ook niet duidelijk of ik nu wel of niet een nieuwe satellietset kreeg. Op zich toch het overwegen waard, maar ik vertrouw die CD niet. Tot nu toe verhogen ze elk jaar hun abonnement met tig procent. Wat gaan ze nu in de toekomst doen?

Ik begrijp hier uit dat jij zelf nog geen installatie hebt?Want je vroeg je af of je van CD een nieuwe set kreeg?

Ja bij een nieuw abonnement krijg je de set in bruikleen.....denk eraan je betaald hier 99,00 kosten voor.

Een 2e en 3e kaart / set /CI zul je zelf moeten betalen die krijg je niet in bruikleen dus 2 x min 99,00(CI) of ontvanger 2 x 139,00

En verder kosten de 2e en 3 e kaart geen 5€ extra maar kosten ze 9,50 per mnd per abonnement dus nog eens 19,00 p/mnd

 

Dus hun moeten je wel zo'n goede aanbieding hebben gedaan?Dat je dit nog het overwegen waard vind?

 

Aanschaf min 378,00 en dan nog eens de maandelijkse kosten..a 35,00

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

...Als ik een alles in één abo neem van CD inclusief satelliet.

Aaaaahhhh.... Jij wilt klant worden van online.nl ? Die bieden namelijk dat all-in-one aan. All over ADSL.

 

En een nieuwe satellietset ? Je mag je bestaande CD apparatuur houden, en je krijgt korting op je CD abonnement. Maar thuis kijk je ADSL: daarvoor krijg je een box.

 

En prijzen ? Alle providers vissen in dezelfde vijver. Dus zullen de prijzen van vergelijkbare producten niet veel mogen afwijken. Anders prijst de provider zich uit de markt.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vergeet niet de recente doorgifte vergoeding die de NPO zenders eisen, die hou ik persoonlijk verantwoordelijk voor de stijging van het afgelopen jaar! Het is haast niet te snappen dat voor die tijd de NPO zelfs geld betaalde aan canaldigitaal voor verspreiding via satelliet!

De Nederlandse publieke omroep (NPO) gaat ervan uit dat de inkomsten vanwege distributie van zenders door tv-aanbieders vanaf 2016 hoger is. Dat blijkt uit de meerjarenbegroting.

 

 

http://www-assets.npo.nl/uploads/media_item/media_item/64/26/MJB_2015-2019-1410608433.pdf

 

Laat je niet verwarren door de foto op pagina 1, het gaat echt over de Nederlandse Omroep.

 

Blz. 81, $7.2

Bezuiniging op satellietdistributie

De NPO-organisatie betaalde in het verleden voor de doorgifte van haar

zenders via de satelliet. Als consequentie van bezuinigingen bij de NPO-

organisatie en een veranderend medialandschap zijn NPO 1, 2 en 3 met ingang

van 1 augustus 2014 niet meer gratis via de satelliet te bekijken. De NPO-

zenders blijven te ontvangen met een betaald zenderpakket (abonnement)

 

Tussen 2014 en 2015 zit een verschil in de distributie van ongeveer 1.4 Miljoen.

Je zou hieruit kunnen opmaken hoeveel Canaldigitaal betaalt voor het tijdvak dat doorgifte van NPO niet meer gratis is.

Eenzelfde bedrag naar rato mag verondersteld worden betaald te worden aan RTL/SBS en Co.

 

Die prijsverhoging van Canaldigitaal lijkt met deze cijfers voor een aanzienlijk deel opgeslokt te worden aan de doorgifte vergoeding die de zenders verlangen.

RTL heeft met RTL Z geprobeerd de bedragen fors te verhogen, Canaldigitaal is hierin niet meegegaan.

Omdat het op zwart zetten van de bestaande RTL zenders niet realistisch is, mag verondersteld worden dat wij als abonnee bij de nieuwe doorgifte contracten fors extra gaan betalen voor het kijken van door programma's onderbroken reclame.

 

Het enige wapen wat wij hebben als consument is de producenten van producten die reclame maken op deze zenders te laten weten dat het ondertussen anti-reclame is door het hoge irritatie gehalte.

In de US of A is al menig programma verdwenen doordat consumenten aangaven producten te boycotten wanneer ze reclame zouden maken tijdens shows die het misnoegen van kijkers hadden.

Andersom moet ook mogelijk zijn.

Kijkers van de F1 op RTL kennen de onderbreking van de race door reclame, voor mij een moment mij voor te nemen geen producten te kopen van de adverteerders die verantwoordelijk waren voor deze onderbrekingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijkers van de F1 op RTL kennen de onderbreking van de race door reclame, voor mij een moment mij voor te nemen geen producten te kopen van de adverteerders die verantwoordelijk waren voor deze onderbrekingen.

 

Misschien beter nog een stap verder gaan en de fabrikant aanschrijven dat je door de onderbreking van datum+tijd+programma jezelf hebt voorgenomen geen producten meer van ze af te nemen.

 

Maar waar hebben we het over, op de NPO kanalen is er enkel reclame tussen de programma's en niet tijdens.

Zou zeggen beperk je tot de NPO en je hebt geen centje pijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewoon gekeken wat voor mij het goedkoopste is maar die prijzen zitten zo dicht bij elkaar dat ik bij de NMA (of zijn opvolger) een klacht heb ingediend vanwege kartelvorming. Ook heb ik de NMA erop gewezen dat het oneerlijk is om consumenten voor dezelfde service 2 keer te laten betalen ( 1 x via satelliet en 1 x via kabel) Je kijkt nooit tegelijkertijd via beide providers. CD heeft dat zelf blijkbaar wel geregeld met de omroepen, want daar betaal je voor de satelliet 5 euro per maand ipv 15,95. Ik vind het redelijk als je ziggo bv 5 euro per maand extra betaalt en dan ook CD kunt ontvangen. Als dat niet mogelijk is heb je m.i. een inbreuk op de mededingingsregels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewoon geschreven wat ik gelezen heb. Per aansluiting extra 5 euro per maand. Set gratis in bruikleen. (ik heb al een satellietset doe dat zit met die set oin bruikleen. Ik zal niet lichtvaardig besluiten en loop ook niet voor 5 of 10 euro per maand bij ziggo weg. Als het aan mij ligt zet ik een schotel op het dak (als ik met vakantie ga neem ik de tuner en de kaart mee), gebruik mijn mobiel telefoon om te bellen en neem een abo voor internet. Maar ja, ik heb ook een partner....Voor de slaapkamer gebruik ik dan welinternet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...