Ga naar inhoud


Bandopnemer grundig tk 125 de luxe (laten) herstellen


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

deze bandopnemer is ook meegekomen, met al die andere stukken, die ik gekregen heb.

Als ik de grundig bandopnemer op spanning zet, gaat het lampje van de wijzer branden.

Als ik een band op leg, en de knop, op start draai, draait die niet, en geen geluid waarneembaar.

Het terug spoelen en doorspoelen lukt wel nog.

Ik heb nog niet gekeken, om deze open te vijzen, omdat ik wel iets kan van mechanische en elektronica, maar het zou goed mogelijk kunnen zijn, dat iemand zegt, t'is dit af dat, of het is hopeloos.

Ben ik te leeg om te zoeken? Nee, ik wil gewoon eerst even zien. Wil hem niet beschadigen, er schijnt weer een enorme vraag te zijn in bepaalde plaatsen achter zo'n spelers. Niet dat ik hem direct zou verkopen, maar mocht er een mooie prijs komen, toch wel even denken.

Hieronder enkele foto's. Moest je andere delen willen zien, om uitsluitsel te geven, meld het even.

Alvast bedankt.

 

post-40019-0-88697400-1451265795_thumb.jpg

post-40019-0-00388200-1451265813_thumb.jpg

post-40019-0-36297000-1451265835_thumb.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Aandrijfsnaren / rubber aandrijfdelen vergaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er op dat de snaren zijn op gelost, open maken en kijken dat er snaren zijn verdwenen

ze lossen op en worden plakkerig, het lijkt wel een beetje op drop, je ziet vast nog wel stukje ergens nog zitten

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dank voor info, weten we wat doen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die bandrecorders waren leuk en nu eigenlijk alleen nog maar een nostalgisch kijkobject.

Het probleem is dat de banden die even oud zijn door de opslag...hoe dan ook langzamerhand net als de snaren in zo´n deck gaan verteren. Dit is een onophoudbare chemische reactie.

Tenzij je nieuwe banden weet te bemachtigen is het leuk maar anders is het eerder een teleurstelling.

 

Wij gebruiken bij hoge mate van uitzondering nog wel eens onze analoge 2" quadruplex RCA videorecorders voor archivering. Kunnen de banden echter nog maar één maal afspelen. Het is dan alles of niets. De banden kleven totaal vast bij het opnieuw opwikkelen.

Het is een zware last voor de servomotoren die vaak sneuvelen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daarmee heb je een van de laatste Quadruplex machines ter wereld?

Veel kunnen het er niet meer zijn, waar beeld uitkomt.

 

Dat plakken, is dat geen statische oplading van de band?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...