Ga naar inhoud


gradenhoek dg380 discq motor


triax110

Aanbevolen berichten

Beste mede sat gebruikers.

 

Ik heb een vraag waar ik even niet uit kom, en dat is het volgende op hoeveel graden moet ik mijn motor plaatsen ( Elevation Angle)

locatie : 52.005 4.69

 

 

Is dit 52 graden op de motor of is dit 38 graden op de motor.

 

Gebruiks aanwijzing is van de dg240 maar die is gelijk aan de dg380

 

Als schotel wordt een Triax110 gebruikt.

 

En ik krijg dit nog even niet op orde,maar dat komt goed ,het lijkt mij op 38 graden...

 

Ik had 15 west tot 28 oost maar geen 42 oost en verder???

 

Mijn clarkbeld loopt van 15 west tot +- 56 oost. dus kan helaas niet verder op west kijken.

 

Bij voorbaat dank voor het antwoord.

 

Met vriendelijke groet

 

 

SADOUN_DG240_User_Manual.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites


zeg gewoon effe je locatie lijkt mij handiger 

hier dit zijn de gegevens


 

Motor Latitude:  52.0°

 

Dish Elevation:  28°

 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de ELEVATION schaal moet het pijltje dan bij de 38 staan (hoort bij de LATITUDE van 52 graden).

 

Gr.

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederland en Belgie liggen tussen 50 en 54 graden Noord, die gegevens zijn te vinden op uw GPS of via Dishpointer.com of Satlex

Zo heeft Breda bij voorbeeld een latitude van 51.5831° Noord, hier moet de hoek ingesteld worden op "52 graden".

LET OP !

Soms staan er op een motor 2 schaalverdeling, de ene kant is bedoeld voor de Latitude, de andere kant voor de "Elevation angle"

Latitude is het aantal graden vanaf de evenaar tot de locatie, de elevation angle is voor ons wat er nog rest tot aan 90°

Voor Breda is de Elevation angle: 90° -52° (latitude) = 38 °

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor de antwoorden, mijn motor moet ik dus op de motor schaaf afstellen op 38 graden, had dit dus goed.....dan moet ik eerst mijn antennemast eens goed opmeten denk dat daar iets dan niet goed / iets schuim staat. en kan dan het idd kloppen dat ik de laatste pos van de satelieten niet goed kreeg/krijg.

schotel op 27,5 gr dan zou het goed moeten zijn,morgen weer een dag en nieuwe kansen hi.

staat het goed............... kunnen we met ku-band en met c-band aan de gang....van de kerstman een c-band lnbf met conical feedhorn scalar gekregen.....

 

Alle bedankt voor de antwoorden en alvast een gelukkig en sat tv rijk jaar toegewenst..

 

Met vriendelijke groet.

triax110

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...