Ga naar inhoud


AUS: the Sydney Harbour Bridge firework


Amager95

Aanbevolen berichten

Aan de andere kant van de wereld is het nu al de laatste dag van 2015.

 

 

De Sydney Harbour Bridge gaat weer ontstoken worden. In 2000 voor het eerst met de Olympische Spelen.

De Spelen der Spelen zoals dit werd genoemd.

 

2013/2014

 

2014/ 2015

https://www.youtube.com/watch?v=tjl9-VatVQw

 

 

De tijd is nu (bron NOS TT):

Amsterdam 22:31

Sydney 08:31+

Wellington 10:31+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het vuurwerk van Dubai vanavond te bekijken op Dubai One en vele andere internationale zenders.

3 uur tijdsverschil. Het begint op Dubai One om 20h00 NL/B tijd.

 

Online te zien op:  www.mydowntowndubai.com  met meerdere verschillende camera-posities.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht maar af tot je het vuurwerk van Dubai ziet. Ze gaan de records van de afgelopen jaren weer breken.

 

http://www.khaleejtimes.com/nation/general/dubai-to-welcome-new-year-with-bigger-fireworks

 

Jep ze steken gewoon een hele wolkenkrabber in de fik.

Record van de grootste fakkel is al weer gebroken.

 

http://www.nu.nl/buitenland/4190959/zeer-grote-brand-in-wolkenkrabber-dubai.html 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja mensen..lach er maar om. Maar leuk was het in geen geval.

We stonden er op ca. 300 mtr. vanaf toen dat ding in de hens stond.

Voor degenen die het niet kennen daar, the Address is een luxe appartementen gebouw en hotel. Er zijn er 2 van. De andere staat in het Dubai Marina en hoort bij de Marina Mall. Die in brand stond hoort bij de Dubai Mall.

Het is architectonisch erg mooi gebouwd en past in het hele gebied rondom de Burj khalifa.

Op een gegegeven moment werd de hitte zo hoog dat je het kon voelen en ik dacht wegwezen. Onze woning is in het Dubai Financial Centre vlakbij de Burj Khalifa op loopafstand. We wilden daarheen maar er was geen doorkomen aan. Op een gegeven moment toch gelukt toen hoorden we dat het vuurwerk toch doorging. WhatsApp viel uit en het GSM netwerk werd onstabiel.

Henkie73 kon mij via BBM bereiken en hield ik op de hoogte.

Toch maar weer terug om het vuurwerk te zien en daarna zijn we naar RAK teruggereden.

 

Dat het vuurwerk door is gegaan is mij later toch wil begrijpelijk geworden...teveel mensen zouden een enorme puinhoop en paniek hebben veroorzaakt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja mensen..

 

Dat het vuurwerk door is gegaan is mij later toch wil begrijpelijk geworden...teveel mensen zouden een enorme puinhoop en paniek hebben veroorzaakt.

 

 

Nou ik vind het wel vreemd dat ze het toch door lieten gaan na een ramp van formaat, je kan wel merken dat daar de norm geld is i.p.v. van moraal.

Mij is niet duidelijk wat dit met geld te maken heeft.

Het vuurwerk is gratis, de toeschouwer hoeft niet te betalen.

 

Sjaak, ik neem aan dat je er zelf niet bij aanwezig was, ik hecht toch meer waarde aan het oordeel van een ooggetuige.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dat met geld te maken heeft?, lees onderstaande quote van 'Ontdek Dubai' eens, dan snap je wel waarom dit door moest gaan, Dubai is voor zijn inkomsten voor het grootste deel afhankelijk van het toerisme en nog maar 5% van de olie inkomsten.

 

''Alles in Dubai is groter en duurder dan in andere landen, zo ook hun vuurwerk tijdens Oud & Nieuw. Vanaf het hoogste gebouw ter wereld, de Burj Khalifa werden gigantische hoeveelheden vuurwerk afgevuurd. Oud en nieuw 2014 in Dubai werd ook spectaculair ingeluid, namelijk met de grootste vuurwerkshow ooit. Waarnemers van Guinness World Records kwamen het vuurwerk in Dubai aanschouwen en constateerden dat, met 500.000 stukken vuurwerk, Dubai officieel recordhouder werd met de grootste vuurwerkshow ooit. Het wereldrecord vuurwerk, voor grootste vuurwerkshow aller tijden, stond eerder op naam van Kuwait, waar in 2011 ruim 77.000 stukken vuurwerk werden afgestoken''

 

Om dat te snappen hoef je er echt niet bij te zijn, gratis of niet. ;)

 

En wat wil je daar nu mee zeggen Sjaak(k)..?

Je loopt over Dubai te lullen terwijl je er nog nooit geweest ben.

Kom eens langs zou ik zeggen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...