Ga naar inhoud


V&D failliet


Amager95

Aanbevolen berichten

Het draait eigenlijk om de vraag of de gemeenten met hun parkeer"beleid" niet de kip-met-de-gouden-eieren aan het slachten waren. 

En wat de detailhandel in de binnensteden betreft: laat ze hun pijlen maar eens richten op de lokale politiek i.p.v. eventuele outlet centres.

Die laatsten geven alleen maar aan wat het winkelend publiek zoekt, en waaraan het de binnensteden ontbreekt.

"Een klacht is een gratis advies." Een doorgewinterde detailhandelaar zou dat moeten weten.

Tja, daarom ben ik al járen geleden afgehaakt, en kom niet meer in de binnensteden... ik wil niet betalen om de auto te parkeren... zo eenvoudig is het.  Electrische/Electronische apparatuur koop je in principe toch gewoon via internet (via niet-nederlandse websites) en dingen die je wil kunnen 'passen' (een jas, een trui etc) koop je in een winkelcentrum buiten de stad vanwege de goede bereikbaarheid en het gratis parkeren... Je hebt er ook alles bij elkaar, en hoeft geen half uur te lopen met je gekochte spullen.

Wat is er mis met een rustigere stadskern?  Als je al die schreeuwerige reklame er uit gooit, en al die lelijke winkelpanden saneert, zodat je weer een mooie stad krijgt, zullen er vast mensen doorheen wandelen... die niet rondjagen naar net dat ene koopje.  

 

Maar net als met alles verschillen de meningen sterk over dit soort dingen.  Ik ben altijd heel erg strict in dat soort dingen, wil niet betalen om te parkeren, en wil ook geen cent te veel betalen... bovendien kijk ik naar mijn gemak, als iets makkelijker en niet duurder (vergeet de reiskosten niet) gewoon besteld kan worden, dan bestel ik het, want dan wordt het netjes afgeleverd, en hoef ik de deur niet uit.  Dat is ook iets waard.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat is er mis met een rustigere stadskern?  Als je al die schreeuwerige reklame er uit gooit, en al die lelijke winkelpanden saneert, zodat je weer een mooie stad krijgt, zullen er vast mensen doorheen wandelen... die niet rondjagen naar net dat ene koopje.  

Ik betwijfel of de meeste mensen "de stad ingaan" om "op koopjesjacht" te gaan.

Natuurlijk willen we niet te veel betalen, maar we hebben het qua binnensteden over met name "recreatief winkelen": gezellig shoppen en tussendoor effe zitten bij een Laplace.

Ook outlet centres zullen moeten voldoen aan de behoeften van de klant. Dus niet alleen koopjes, maar ook aantrekkelijke recreatie (horeca) moet goed aan bod komen. Nota bene V&D voldeed op zich eigenlijk aan die behoefte!

Winkelen zonder ruime gelegenheden voor een kop koffie met iets lekkers (en prutsen met je smartphone) zal ook in outlet centres niet werken. 

(Het gratis parkeren even daargelaten).

 

Met de hedendaagse, digitale peilmethodes is het niet moeilijk te achterhalen wat de shoppers van 2016 willen.

Alleen de politiek denkt nog steeds boven allerlei wetten te staan. (Denk nog even aan o.a. het CDA-tijdperk waarin de meerderheid falikant tegen koopzondagen was. En zie nu hoe de koopavonden zelfs onder druk staan.) De politiek - ook de lokale - denkt alleen aan sluitende begrotingen. En neemt vervolgens op basis van wensdenken precies de verkeerde besluiten.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dus duidelijk dat dure dingen en prijsverhogingen een negatief effect hebben op de samenleving.

 

Wellicht duidelijk voor jouw, maar niet voor economen, geleidelijke prijsverhogingen die gelijk gaan met een stijging van besteedbaar inkomen zijn een stabiel system en doen de welvaart stijgen. We hebben dat sinds de WO2 gedurende vele decennia gehad, afgewisseld met korte perioden van economishe depressie. De algehele trend is absoluut omhoog, ook in de laatste 18 maanden.

 

Prijsverlagingen die niet veroorzaakt zijn door een verlaging van de kostprijs zijn op korte termijn prettig voor consumenten maar zijn op de langere termijn funest voor een economie. Kijk naar Zuid Amerika, daar is dat veel voorgekomen (net als hyper inflatie) en het heeft veel landen aan de afgrond gebracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je positieve berichten sieren je, nu de praktijk nog.

De economische groei is gedaald en bedraagt een schamele 2% als dit cijfer niet binnenkort wordt gecorrigeerd en neerwaarts bijgesteld.

Was de groei in januari nog 2.1% in februari is het tegen de verwachtingen in (van wie) gedaald naar 2%.

 

Met zulke groeicijfers zitten we met een klein zuchtje tegenwind al in een depressie.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

(...)gezellig shoppen en tussendoor effe zitten bij een Laplace.

(...)

Dus niet alleen koopjes, maar ook aantrekkelijke recreatie (horeca) moet goed aan bod komen.

(...)

 

Kijk, en dat is iets wat ik dus nooit begrepen heb...  Ik hoor uiteraard wel dat mensen dit soort dingen doen, maar ik kan het gewoon niet begrijpen dat ze het doen... 2 euro voor een kop koffie uitgeven...  ik kan er met mijn boerenverstand gewoon niet bij.

Als ik dorst heb, koop ik wel een blikje limonade oid, en dat heb ik meestal gewoon bij me in de auto...  

Maar je haalt dit nu specifiek aan.... en het verbaast me dus iedere keer als ik van iemand hoor dat die even gaat zitten voor een bakje koffie in het winkelcentrum....  in mijn hoofd zou dit nooit opkomen, koffie is veel goedkoper thuis, en in 95% van de gevallen ook nog eens lekkerder.

 

maar ieder die dit graag doet, moet dit vooral doen hoor...  deze gedachtengang is alleen voor mijn rekening... en ik wil niemand er mee beschuldigen oid. 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ohh....  die 2 euro was het laatste wat ik eens van iemand hoorde die koffie dronk buitenshuis. Als het nóg duurder is versterkt dat alleen maar mijn standpunt. 

 

Op Schiphol heb ik nog nooit koffie gedronken....  IN het vliegtuig krijg je nog steeds gratis koffie (bij SAS).  En anders wacht ik wel tot ik ter plaatse ben ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gaan altijd gezellig op terras zitten en behalve koffie nemen we er doorgaans ook een lekker gebakje bij!

Die paar keer in het jaar dat dit gebeurt dat moet er gerust vanaf kunnen.

Vooropgesteld dat alles redelijk geprijsd is. Een Dagobert Duck tent verdient ook geen cent aan ons.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee euro voor een kop koffie is goedkoop.

Op Schiphol betaal je het drie tot vier voudige voor een kop koffie bij een multinational die geen of weinig belasting betaald.

Dat klopt, maar als ik zin aan koffie heb tijdens een lange reis, geniet ik van die koffie. En die smaakt doorgaans goed. 

 

ohh....  die 2 euro was het laatste wat ik eens van iemand hoorde die koffie dronk buitenshuis. Als het nóg duurder is versterkt dat alleen maar mijn standpunt. 

 

Op Schiphol heb ik nog nooit koffie gedronken....  IN het vliegtuig krijg je nog steeds gratis koffie (bij SAS).  En anders wacht ik wel tot ik ter plaatse ben ;)

Ik wel.

Sparen doe je gericht. Als je de pijp uit gaat en je hebt nog een leuk banksaldo zonder specifiek doel, vraag ik me af wat al die zuinigheid voor zin heeft gehad. De belasting strijkt het doorgaans op. Vooral als je geen rechtstreekse erfgenamen hebt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sparen doe je gericht. Als je de pijp uit gaat en je hebt nog een leuk banksaldo zonder specifiek doel, vraag ik me af wat al die zuinigheid voor zin heeft gehad. De belasting strijkt het doorgaans op. Vooral als je geen rechtstreekse erfgenamen hebt.

Ik begrijp je punt Eduard.

Maar voor mij voelt het goed om weinig geld uit te geven, Het voelt goed om geen geld uit te geven aan dingen waar ik niet achter kan staan. Het geeft een erg goed gevoel te weten dat ik meer dan genoeg geld in reserve heb om diverse omstandigheden te kunnen doorstaan... dat is voor mij uiterst belangrijk. Ik zou niet kunnen leven met de wetenschap dat ik geen geld zou hebben om een nieuwe auto te kopen als dat plots nodig zou zijn, of om het dak van mijn huis te laten repareren etc etc

De wetenschap geen financiele problemen te hebben zelfs als mijn inkomsten een paar jaar uitvallen, is mij erg veel waard. Dat is niet te "Berekenen" . 

Wat je zegt als ik de pijp uitga is correct... maar zo lang ik leef heb ik een goed gevoel, en heb ik voor mij alles op de enige goede manier gedaan.... ben ik er niet meer , dan interesseert het mij ook niet meer, dood is dood...   Je kan echter wel digen vastleggen wat er met je geld moet gebeuren.... dus als ik graag wil dat het geld ten goede komt aan een bejaardenhuis in een Siberisch dorpje, zal dat vast geregeld kunnen worden ;)

Voor mij voelt het goed zoals ik het doe.  Ik ben nooit iemand geweest voor wie "spenderen" belangrijk geweest is. Spaarzaamheid is mijn 2e natuur.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenstaande doet me denken aan het verhaal van een westerling die in Afrika een autochtone dorpsbewoner aansprak die lekker onder een boom zat tijdens grote hitte.

De westerling: "Heb jij geen werk?".

Antwoord: "Nee. Waarom?"

"Dan kun je geld verdienen."

"En wat kan ik daarmee?"

"Sparen."

"Waarvoor?"

"Voor als je straks oud bent. Dan heb je genoeg geld om van te leven en hoef je niet meer te werken."

"Dat hoef ik nou ook niet!" ;)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even voor de goede orde, Eduard...  Mij is het nooit gegaan om "zo veel mogelijk geld te verdienen", integendeel...  ik ben in de loop der jaren steeds minder gaan werken. En, door mijn levensstijl was het enige financiele gevolg dat ik minder ben gaan sparen.

Dat is altijd al mijn doel geweest (het minder werken dan, en dat zo gauw mogelijk tot nul reduceren).

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...