Ga naar inhoud


V&D failliet


Amager95

Aanbevolen berichten


Tja, en zo wordt de detailhandel in Nederland de nek omgedraaid.

Hoge parkeertarieven, parkeerverboden, en bij bepaalde gemeentes zelfs belasting op de reclameborden die door menig winkel buiten op de stoep worden gezet om klanten te trekken.

En dan hebben we het nog niet over de OZB.

 

In wezen huilt menige gemeente eigenlijk krokodillentranen over de teloorgang van V&D.

De helpende hand heb ik ze niet zien toesteken.

 

Idem dito voor de vakbonden die geen generieke loonsverlaging accepteerden. Ze gingen er zelfs voor naar de rechter. Zo krijgt een bond toch meer leden?

Of juist niet?

Hoe waar is dat Nederlandse spreekwoord over die halve ei en een lege dop opnieuw gebleken bij V&D!

Er zijn alleen maar verliezers.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Idem dito voor de vakbonden die geen generieke loonsverlaging accepteerden. Ze gingen er zelfs voor naar de rechter. Zo krijgt een bond toch meer leden?

Of juist niet?

Hoe waar is dat Nederlandse spreekwoord over die halve ei en een lege dop opnieuw gebleken bij V&D!

Er zijn alleen maar verliezers.

En hoeveel loonsverlaging was er in petto voor de directie? Hoeveel reserves waren er in de tussentijd al uit de onderneming getrokken?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenaar Maxida verkocht de V&D panden aan beleggers en V&D ging de panden tegen een te hoge prijs huren.

De nieuwe eigenaren lieten de gebouwen verslonzen en investeerden niet of nauwelijks in onderhoud.

Maxeda kaste.

 

Sun kocht V&D van Maxeda en roomde de winst af, de winkel formule werd niet onderhouden want daar was geen geld meer voor na het afromen van de winst door Sun.

 

Hoe het afliep is bekend tot zover.....

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het doek is intussen ook voor Perry Sport gevallen, ook daar is na de surseance eerder deze week afgelopen avond het faillissement uitgesproken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoeveel loonsverlaging was er in petto voor de directie? Hoeveel reserves waren er in de tussentijd al uit de onderneming getrokken?

Je hebt principieel een punt, maar hoeveel "directie" liep er eigenlijk nog?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

10 directeuren die €10.000 per maand inleveren of de 10.000 personeelsleden die V&D had die € 100 per maand inleveren geeft een duidelijk antwoord wat het meeste oplevert.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk dat het laatste hemd geen zakken heeft....

 

En je leeft maar een keer.

Dan kan je er maar beter van genieten.

Tja, dat is waar....  maar je moet dat soort "leven" ook kunnen leven voor jezelf.

Nadat ik een poos in het ziekenhuis lag, en daar tijd gehad had na te denken over een aantal dingen... en het besef dat het leven met 1 knip voorbij kan zijn heb ik het we geprobeerd om wat "royaler" of hoe je het wil noemen, te leven....  ik heb het geprobeerd, maar voelde me er echt niet blijer en vrijer door... nee, ik voelde me eerder ongelukkiger.  Een mens is wie hij is...  ik ga er nooit vanuit dat je 'zomaar alles' kan kopen... iets kopen is altijd een heel proces bij mij... en impulsiviteit hoort niet bij mij. Veel mensen vinden dit vreemd... maar ieder is zoals hij is, en als je daar dan "gelukkig" mee bent is het goed.

Ik ben een paar keer in mijn leven minder gaan werken... collega's vroegen dan of ik er wel goed over nagedacht had, want dat minder werken ook minder geld betekent.... en dat je dan snel in de problemen kan komen. Ja, dat zal vast wel, maar voor mij betekende het alleen iets minder sparen... ik heb nooit meer uitgegeven omdat ik meer geld verdiende, en dat betekent dan ook dat ik niet moet gaan bezuinigen door lagere inkomsten... bezuinigen is een tweede natuur... ik doe het niet bewust, maar het is een levensstijl...  ik vind het totaal verkeerd om zomaar "toe te geven" aan de westerse kapitalistische maatschappij... dat is 'not done'. Zijn de aardappelen "te duur" dan koop ik gewoon geen aardappelen...  ik ben toch niet gek.....

 

Het is wel zo, dat ik er over moet gaan nadenken wat er met mijn geld moet gebeuren als ik er niet meer ben...  ik wil zeker niet dat de Nederlandse staat het geld tot zich neemt...  maar dat kan waarschijnlijk wel geregeld worden denk ik. Dat is iets waar ik eens over ga nadenken....  maar ik denk wel sterk na om weer naar Zweden toe te gaan, daar is alles toch een stuk relaxter dan hier, waar iedereen verwaand is en denkt alles beter te weten... de hele tijd door....   dat stoort me ontzettend.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat we hier wel enkele rekening nummers door kunnen geven, waar je je geld naar over kunt maken net voordat je deze wereld verlaat.  :grin:

Tenminste als je daar de tijd nog voor krijgt.

Want vaak is het gebeurd voordat je wakker wordt, en lig je in de koeling zonder ergens nog besef van te hebben. 

 

Ach je bent wat je bent, maar wat wil je doen met al dat geld dat je gespaard hebt, en op de bank laat staan.

Ok je kinderen erven het als je die tenminste hebt, of anders wel een heel erg ver neefje die je nooit gemogen hebt.

En die knallen er meteen een groot feest mee, met flink wat drank, dames en een paar snuifjes.

En al jou zuinigheid is in enkele uren door een paar witte neusgaten verdwenen.

En daar ben jij dan altijd heel erg zuinig voor geweest, en je zelf misschien heel wat dingen ontzien hierdoor.

 

Maarja het was een goede vent die oom van me "Eh hoe heette hij ook al weer"

 

En geen aardappelen kopen, omdat ze wat duurder zijn geworden, is toch wel heel erg hoor. sorry hoor maar moet hier heel erg hard om lachen.

aangepast door pearlpeter
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

maar ik denk wel sterk na om weer naar Zweden toe te gaan, daar is alles toch een stuk relaxter dan hier, waar iedereen verwaand is en denkt alles beter te weten...

Zweden is ook niet meer wat het geweest is, Europa is aan het veranderen, en binnen de Zweedse samenleving is dat heel sterk merkbaar.

 

http://nieuws.tpo.nl/2016/02/17/zweedse-politiecommissaris-luidt-noodklok-waarschuwt-instorten-rechtstaat/

 

Ik zie dat we ondertussen behoorlijk van het onderwerp afgedwaald zijn,

Hoe is het ondertussen met V&D?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

V&D is failliet en dat is geen nieuws meer.

8000 V&D ers werkloos daarnaast een 2000 werklozen bij toeleveranciers.

Verder Perry sport die door het faillissement van Scapino en V&D zoveel omzet verliest dat daar ook faillissement is voor aangevraagd en toegekend.

Dat is nog eens een 2800 werklozen er bij.

 

In de binnen steden gaan nog wel meer klappen vallen want de loop gaat er op deze manier snel uit en doet de omzetten kelderen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De een zijn dood, is de ander zijn brood.

 

Meer omzet voor de overgeblevenen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...