Ga naar inhoud


V&D failliet


Amager95

Aanbevolen berichten


Sinds wanneer is mijn woonplaats verhuist naar de Costa Brava :)

 

Mijn familie leeft verdeeld over heel Nederland, dus kan er wel over meepraten. 

Nogmaals: als je de politieke peilingen in Nederland volgt, zie ik in de uitslagen tot nu toe niet wat jij in #220 beweert.

Jouw familie in Nederland ten spijt.

 

En om even weer terug te gaan naar het onderwerp: V&D en Laplace zijn ten onder gegaan aan wanbeleid, en niet aan de economische crisis of deflatie.

Integendeel, zou ik bijna zeggen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kun je enkel zeggen als de crisis er helemaal niet was geweest, had de V&D dan nog wel bestaan?

Laplace liep in heel Nederland als een trein, en er is een redelijk aantal goed renderende V&D vestigingen meegesleurd door een eigenaar (Sun Capital) die geen toekomstvisie had. Alleen winstbejag. Er was dus een leiderschapscrisis, geen economische. Sun Capital heeft zijn naam geen eer aangedaan. Het had best veel beter kunnen aflopen. 

Met al die gesloten V&D vestigingen merk je in menige getroffen stad dat er een behoorlijk gat is geslagen in de aantrekkelijkheid van het centrum.

En daarnaast zijn de parkeertarieven idioot hoog. Ik ken zelf geen land waar parkeren zo wordt uitgebuit door nota bene de overheid. Zelfs in crisistijd bleven parkeertarieven en OZB gewoon maar doorstijgen om de gemeentelijke tekorten te dekken (zoals bijv. door braakliggend gebied dat al bouwrijp was gemaakt maar geen kopers trok.)  

 

De overheid is zelf mede schuldig aan de malaise in het winkelaanbod in de stadscentra. Maar men doet alsof dit ons plotseling overkomt.

Er is al jaren veel leegstand en nog steeds, maar menige gemeente voelt zich nog steeds niet aangesproken.  

 

Het enige wat men doet is outlet centres tegenhouden.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, de oeroude Hollandse wijsheid, wanneer het kalf verdronken is, dempt men de put.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil geld toe... Wat moet ik doen in een lege binnenstad? Dan ga ik persoonlijk liever in een natuurgebied wandelen.

Een historische binnenstad is natuurlijk ook wel het bewonderen waard maar met al die lege plekken krijg je daar ook een unheimisch gevoel van.

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is dus duidelijk dat dure dingen en prijsverhogingen een negatief effect hebben op de samenleving.

In de 70er en 80 er jaren van de vorige eeuw groeide de welvaart en economie volop.

Door de inflatie en de stijgende lonen stegen ook de prijzen volop, de bekende loon en prijs spiraal.

Maar er was welvaart.

 

Op dit moment is er sprake van deflatie, en de prijzen voor dure dingen zijn veel lager als in de vorige eeuw.

 

Op de een of andere manier kan ik niet instemmen met je stelling.

 

In al je postings komt steeds het zinnetje "te duur" terug.

 

Weet je wat te duur is?

Wanneer je te weinig geld uitgeeft voor een voorwerp of dienst, die dan net niet je verwachting of behoefte vervult.

In dit geval is je besteding weggegooid geld.

 

Iets teveel betalen, maar dan een dienst of product krijgen die aan je wensen voldoet is beter, je krijgt waar voor je geld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De deflatie komt door de crisis waar nog steeds niemand uit is al willen ze je wel doen geloven dat dit zo is we leven momenteel in een omgekeerde wereld waarin leugens en bedrog centraal staan.

 

Daarom geloof ik nog steeds in de woorden die iemand mij in de jaren 80 vertelde en dat was: "De mens is de meest negatieve levensvorm op de aarde en valt ook niet meer te redden" Deze woorden zijn helaas de waarheid.

 

Vergeet dan ook niet dat alles opgebouwd is door de mens en ook weer afgebroken wordt door deze zelfde mens, je kunt in ieder geval de kat van de buren niet schuld geven van alle ellende om je heen.

 

Heel het gedoe valt links zowel rechts gewoon niet meer goed te praten, waar klappen vallen vallen ook slachtoffers en dat worden er enkel maar meer.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...