Ga naar inhoud


V&D failliet


Amager95

Aanbevolen berichten

De hoofdpersoon in de door mij hierboven beschreven anekdote had een vergelijkbare benadering. ;)

Hij kwam al redenerend alleen tot de conclusie dat hij totaal niet (meer) hoefde te werken om een leventje te leiden dat hij al leidde. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, en wat is daar mis mee?  Werken is voor mij een noodzaak geweest..., van zodra dat niet meer moet, omdat je genoeg geld hebt om het vol te houden tot je dood gaat (later eventueel aangevuld met wat pensioen/AOW/en vergelijkbare oudedag voorzieningen) doe ik het niet meer... uit werken gaan heb  'ik' nooit voor de lol gedaan....

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou dan een baan gaan zoeken waar je wel plezier aan beleeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik uiteraard ooit geprobeerd.... maar je hebt niet alles voor het uitzoeken in het leven. Vaak is er niet echt veel te kiezen, en moet je het minst "kwade" nemen...  dus zo snel als mogelijk ik reduceren tot nul is het beste voor mij...  en zoiets kan alleen door zuinigheid bereikt worden... geef je je geld uit aan koppen koffie die je onderweg drinkt, of aan parkeergeld, of aan te duur boodschappen doen, dan kom je er nooit. Alleen een strak regime leidt tot het uiteindelijke doel.

Maar je moet dit willen... werk je liever is dat ook een optie... maar mijn leven is te kort om niet te proberen mijn wensen te realiseren.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Staar je niet blind op dat doel.

 

Ik ken helaas genoeg voorbeelden uit mijn omgeving die in zekere mate ook dit scenario volgden, en dan veel te vroeg het tijdige met het eeuwige hebben verwisseld.

 

De erfgenamen hebben zich daarna ontfermd over al het opgespaarde levensgeluk wat de overledene zich tijdens zijn leven ontzegd had......

 

Leef vandaag, of morgen komt weet niemand.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is eigenlijk best luxe om te proberen zo weinig mogelijk te werken. Maar ga je dan niet twijfelen aan jouw nut in dit bestaan? 

Je kunt ook vrijwilligerswerk gaan doen.

Waarom er nou een sport van maken zo weinig mogelijk te werken en daarvan rond proberen te komen, terwijl zo velen zitten te wachten op een uitgestoken hand? 

 

Het V&D personeel lijkt in ieder geval wel kruipend terug te willen. En niet alleen om het geld, zo is af te leiden uit reacties van de ontslagen V&D-ers.

Een werkkring heeft belangrijke sociale kanten: er zijn voor anderen, vriendschappen en lotsverbondenheid zijn belangrijke aspecten van werk. Die heb jij dus niet of niet nodig? 

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

pearlpeter,  uiteraard zonder hulp... daarom probeer ik zo veel mogelijk geld opzij te zetten om dit doel te bereiken. Je krijgt overigens nooit "zomaar" hulp van de gemeente hoor...

 

Eduard, Waarom zou ik twijfelen aan mijn "nut" in dit bestaan???  Ik ben geen werkmier. Mijn bestaan hoeft alleen maar nut voor mezelf te hebben. Als ik tevreden ben is het goed, meer is echt niet nodig hoor... voor mij niet in ieder geval.  Vrijwilligerswerk zal ik zelf nooit doen. Ik heb erg veel bewondering voor mensen die dit doen, dat meen ik van harte... maar ik zal het zelf nooit doen. Ik besteed mijn tijd en leven het liefst zoals ik dat zelf wil... in rust en vrede, met dingen die ik graag wil.

En, nog eens, het is geen "sport" om zo weinig mogelijk te werken etc etc... Nee ik wil gewoon niet meer werken, en probeer dat gewoon helemaal zelfstandig te realiseren. Daar is toch niets verkeerds aan?  En wat hebben de "anderen" nou te maken met mijn voornemen? Sterker nog, doordat ik minder of helemaal niet meer werk, komt er plaats voor iemand die wel geld nodig heeft en er voor wil werken.

 

Die V&D verhalen ken ik niet, maar het zal inderdaad wel hetzelfde zijn als altijd als er bedrijven gesloten worden.  Ik begrijp dat er veel mensen aangewezen zijn op het salaris waarvoor ze werken. Dat is heel normaal, en dat betwijfel ik zeker niet. Maar dat mensen gaan zeggen dat ze "het werk" zo missen... nee... voor mij is dat er in ieder geval totaal niet.

Die "sociale" kanten van het werk gelden inderdaad totaal niet voor mij. Ik hoef dat soort dingen niet... ik heb nooit aan sociale activiteiten meegedaan die door de werkgever georganiseerd werden... nee, als mijn tijd er op zat ging ik gelijk naar huis. Over en uit....  want dan begon "mijn" tijd... en die tijd mag ik altijd zelf invullen.  Dus die zgn "belangrijke" aspecten van werk zullen vast voor een aantal mensen gelden, maar ik heb daar totaal geen behoefte aan. Ik zal nu wel weer in de ogen van een aantal mensen erg asociaal overkomen, en dan is het maar zo...  dat wil niet zeggen dat ik niet bereid ben om mensen te helpen... dat doe ik vaak genoeg, maar dat is het dan ook... Ik wil dan zeker geen bezoekjes heen en weer, samen eten en ga zo maar door... dat is de horror voor mij.  Dat is een van de hoofdredenen waarom ik in principe zo weinig mogelijk mensen wil zien... ik wil geen "contacten"...  Dat is het fijne aan Zweden of Denemarken... daar kan je gewoon de mensen groeten, even "hej" zeggen als je elkaar ziet, maar er wordt niet van je verwacht dat je ook met elkaar zal omgaan, en bij elkaar thuis moet komen. Dat is iets wat me in NL erg veel moeite kost om dat in stand te houden, om die afstand in stand te houden.  Dat wil niet zeggen dat je elkaar niet helpt als er "wat is"... maar alsjeblieft niet dat "geklit" wat ze hier allemaal zo graag doen... bah.

 

Ieder is anders....  en als we elkaar gewoon respecteren is er toch helemaal niets aan de hand? Het een sluit het ander niet uit, zolang ik maar niet mee hoef te doen met de sociale activiteiten :)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je niet beter Internet en al de rest ook opzeggen en als kluizenaar in siberie gaan wonen?( ik ging alaska zeggen maar ja je bent niet zo voor USA )

 

Werk is inderdaad werk en het moeten zeker niet allemaal vrienden worden maar een goeie band met je collega's heeft ook wel zijn belang want per slot van rekening spendeer je een groot deel van je dag samen

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

wolverine,  met een "goede band met de collega's" is niets mis... als je op je werkplek bent... maar daarbuiten hoeft het voor mij helemaal niet.  En je zegt het al, je moet een groot stuk van de dag met die mensen spenderen... dan ben je wel blij als je gewoon weer in alle rust alleen thuis kan zijn.... iedere keer weer een verademing.  Een kantoortje voor mij alleen heeft echter wel wonderen gedaan jaren geleden!

 

 

Overigens, aan Siberie heb ik echt al gedacht.... haha....  maar het woord "kluizenaar" klinkt zo negatief... dat is me vroeger ook al eens gezegd door een collega die uit Belgie kwam... dus misschien is het niet zo negatief bedoeld als dat het in mijn oren klinkt, dat zou kunnen ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met kluizenaar bedoel ik weg van de moderne bewoonde wereld. Een beetje zoals je op NG de serie the last alaskans hebt.

 

Want ik heb van jou al redelijk wat postings gelezen ivm het niet appreciëren van de moderne deugden (of zijn dit lasten voor jou?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, dus niet negatief bedoeld :)  Nou, echt de drukke moderne wereld hoeft inderdaad niet zo. Wat uiteraard niet wil zegen dat ik mijn eigen aardappelen en koeien wil gaan verbouwen... zó "basis" hoeft het ook weer niet te zijn. Maar dingen als bioscopen, cafe's, restaurants en theaters hoeven voor mij totaal niet, en ik kom er nooit...  Dus afgelegen, rustig, stil is inderdaad wat ik zoek  (die reeks ken ik niet, ik heb geen abonnement op deze zender ;) )

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heeft werken voor zin als de overheid met allemaal regeltjes komt om je verdiende centen weer af te nemen.
Ik woon in een sociale huurwoning, door langzaam op te klimmen verdien ik net iets meer geld als modaal.
ik werk er 27 jaar ben begonnen als een productie kracht.
Nu zegt de overheid je verdiend teveel voor een huurwoning dus krijg ik huurverhoging over huurverhoging.
Dus ben ik 4 dagen per week gaan werken om weer netjes onder modaal te komen.
Dat is wat ze schijnbaar willen hier in NL.
En het bevalt mij prima..........

Sorry het heeft niets met V&D te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

WE hebben toch het zoiets als het UWV hier in ned toen die zeik begon met v&d zeiden ze uwv gaat oplossingen zoeken maar afgelopen vrijdag was een interview met drie voormalige werkneemsters van v&d toen ze vroegen en het uwv nog iets gehoort ?

 

Niks nopes helemaal niet meer dus opdoeken die handel dan !

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...