Ga naar inhoud


V&D failliet


Amager95

Aanbevolen berichten

Ze kunnen nu een "doorstart" maken maar ik koop er niets meer mijn cadeaubonnen zijn niets meer waard zeiden ze vorige week (de oplichters).

 

Zover ik het goed begrepen heb ben je schuldeiser, ondanks een faillissement ligt het er aan of de V&D met of zonder (deels) schulden wordt overgenomen. Een bedrijf dat schuldenvrij is, is veel duurder dan een bedrijf met schulden, daar zit een enorm verschil in.

 

Daar komt nog bij dat vals niemand meer bonnen in mag leveren, ook niet gedoceerd, dat het vertrouwen in de doorstart weg is en gaat het bedrijf alsnog onderuit na de overname.

 

Wat ze bijvoorbeeld kunnen doen is mensen die een bon of meer bonnen hebben, de besteding bijvoorbeeld 2 x de waarde van de bon laten doen om zo de bon te laten verzilveren, want dan houden ze de klanten binnen en wordt er niet ineens 9,5 miljoen uit het bedrijf getrokken. Het is een beetje geven en nemen, er wordt toch wel winst gemaakt als ze zoiets doen, de rest is aftrekbaar.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zelf heb ik nu nog maar twee V&D bonnen (gekregen) deze bewaar ik gewoon tot er een eventuele oplossing komt.

Bij BOL had ik nog een stel E-bonnen staan die heb ik gelijk even weggewerkt en in de toekomst hoef ik geen cadeaubonnen meer te hebben.

 

 

--------------

Toevoeging:

 

Het is erger voor de personen die de cadeau bonnen gekocht hebben om deze aan een ander te geven voor een verjaardag of iets anders in die richting.

Die mensen denken nu dat ze iets waardeloos hebben gegeven van hun goede geld, door toedoen van de V&D oplichters.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

V&D zaak stinkt enorm op vele fronten en al gedurende een hele poos.

Curatoren die non-food crediteuren vertellen dat ze vooralsnog niets betaald krijgen.

Diezelfde curatoren eisen de food crediteuren te blijven leveren en krijgen wel betaald.

Hoe krom kan het lopen binnen de Nederlandse wetregels, welke heren worden nu beschermd en/of bediend ??????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze bedrijven worden opgekocht, uitgekleed en weer door verkocht of stukken er van. Panden die in eigendom waren zijn verkocht, en weer teruggehuurd tegen te hoge huurprijzen. Het geld verdwijnt in de zakken van deze "ondernemers".

 

 

Als de bedrijven gezond waren hadden ze niet opgekocht kunnen worden door dat soort ondernemers. Die azen op bedrijven die het niet goed doen maar wel waarde hebben. De problemen met V&D liggen decennia terug, het bedrijf was niet in staat zich modern te houden. Het was helaas gewoon slecht ondernemerschap en niet een 'geheime' buitenlandse partij die de oorzaak was van de ondergang. Laten we eerlijk zijn, ik ken werkelijk niemand die de laatste 5 jaar zei dat V&D een topfirma was. Ik kwam er nooit meer omdat ze gewoon niets hadden dat ik nodig had. Tussen 1980 en 2000 was dat dat wel het geval. 

 

Kijk naar de Hema. Die is razend populair in Frankrijk. Ik kreeg van Franse vrienden Jip en Janneke kado's met kerstmis omdat die helemaal in zijn in Bordeaux, Lille en Parijs. Hetzelfde product in een totaal nieuwe markt. Elke firma moet zich elke 5 jaar overnieuw uitvinden anders gaat ze ten onder. Zie Kodak, Agfa en tientallen anderen. Dat V&D zolang stand heeft gehouden was omdat het een bedrijf 'too big to fail' leek te zijn. Recente geschiedenis leert dat dat soort bedrijven alleen kunnen blijven bestaan als de staat dat ook vind. 

 

De opkopers van een reeds falliete boedel de schuld geven is te eenvoudig.

aangepast door FalconerThe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een curator werkt op commissie basis! Zelfs een failliet bedrijf heeft waarde, zelfs door gedwongen verkoop... Curator en belastingdienst zijn als enige altijd zeker van (een deel van) het geld....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer de rechtbank een faillissement uitspreekt, heeft het oude management niets meer te zeggen.

Het UWV garandeert vanaf dat moment de loonbetalingen aan de medewerkers.

Ook wordt op dat moment een streep getrokken en kan iedereen zijn vordering inleveren tot het moment dat het faillissement is uitgesproken.

 

De curator, aangesteld door de rechtbank heeft als taak de schuldeisers te bedienen.

Hij gaat bekijken hoe de voorraden verkocht kunnen worden, in het geval van een winkel door de winkel open te houden.

Wanneer de curator op dat moment goederen of diensten bestelt, denk aan de elektriciteit voor de verlichting van de winkel, zorgt hij ervoor dat die betaalt wordt uit de nog aanwezige activa. Hij zal dus geen nieuwe schulden maken, maar de gelden die hij uitgeeft zijn erop gericht te zorgen dat de boedel nog zoveel mogelijk geld opbrengt.

 

Zoals toppers vaststelt,

 

Curatoren die non-food crediteuren vertellen dat ze vooralsnog niets betaald krijgen.

Diezelfde curatoren eisen de food crediteuren te blijven leveren en krijgen wel betaald.

Hoe krom kan het lopen binnen de Nederlandse wetregels, welke heren worden nu beschermd en/of bediend ??????????

 

is dus niet krom maar heeft ermee te maken, dat er een zo hoog mogelijke opbrengst gerealiseerd wordt ten behoeve van de schuldeisers.

 

De mededeling: Diezelfde curatoren eisen de food crediteuren te blijven leveren en krijgen wel betaald.

dient verstaan te worden als dat die food leveranciers (nog) niet hun oude vorderingen betaald krijgen, maar wel de bestellingen die de curator doet om de winkels draaiende te houden.

 

En ja, de curator wordt betaald uit de boedel, en dient verantwoording daarover af te leggen aan de rechtbank.

Dat betekent dat een curator integer dient te zijn.

Met een beetje zoeken kan iedereen die verslagen van de curator nalezen, ze worden gepubliceerd en zijn terug te vinden op internet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch blijf ik zeggen dat het allemaal door de crisis komt, ze blijven allemaal vallen bij bosje dus ze doen het allemaal verkeerd, het blijft allemaal maar omlaag gaan en dan de berichtgeving die zegt dat het beter gaat.

 

Was er geen crisis waren deze bedrijven ook niet falliet en stonden er geen duizenden mensen op straat.

 

Het is maar wat jezelf wilt geloven of wat ze je willen doen geloven, rijk wordt rijker en arm wordt armer en het gaat nu steeds sneller en zodra men echt wakker wordt is het te laat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder de snode plannetjes? Als jij een goed lopend bedrijf hebt dan lach je die snode lieden zo de deur uit. Als je met de rug tegen de muur staat werk je morrend mee en hoop je op betere tijden. Maar die komen niet "automatisch" daar moet je wel voor werken en juist dat ontbreekt eraan: "de fut was eruit!"

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...