Ga naar inhoud


V&D failliet


Amager95

Aanbevolen berichten

Dat de prijzen te hoog waren voor het gebodene lijkt me een vaststaand feit... anders zouden er wel meer klanten geweest zijn...

Mensen zijn koopjesjagers... niets mis mee, meer je moet je uiteraard niet laten misleiden door koopjes... want als je niets nodig hebt is het altijd verstandiger om gewoon niets te kopen... dat is altijd het voordeligste.

Ik weet niet wat de dingen er nu kosten, maar het zou best kunnen dat het gewoon nog steeds voordeliger is om die dingen in het buitenland te bestellen....  zou me niets verbazen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


De ervaring in mijn locatie is dat prijzen genoeg concurrerend waren. Inclusief Dixon's.

Ik heb de indruk dat V&D als warenhuis met name de strijd heeft verloren op internet-gebied. (Zie Wehkamp en Bol.com, die lopen zeer goed.)

Ik heb al jaren - tot de laatste week - de ervaring dat V&D in heel noord-Nederland goed liep. Alleen internet is m.i. onderschat. En Sun-capital was duidelijk te ongeduldig en niet bereid tot ombouw..

Men was nog te veel gefocust op de traditionele manier van winkelen.

 

Met meer geduld van een investeerder en een snellere verschuiving richting internet en shop-in-shop had het m.i. niet zover hoeven komen.

 

Maar nogmaals: dit verschilt per locatie. Een aantal locaties  was absoluut levensvatbaar.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaak(k), lees naar jouw verhaal ook deze feiten:

 

 http://www.liwwadders.nl/eric-bos-over-zijn-vd-2002/

 

 

http://www.groc.nl/nieuws/directeur-vd-groningen-eric-bos-bedrijfsleider-van-het-jaar

 

M.i. heeft het korte-termijn-denken en het te-laat-meegaan met de ontwikkelingen V&D de das om gedaan.

Maar dat is een generieke conclusie, en per locatie waren overlevingskansen zeer verschillend.

 

Maar goed, het is zoals het is.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen gaan inderdaad eens kijken naar dingen, en dan koop je ze waar het het goedkoopste is...  Zo deed je dat in de beginjaren van de internethandel (ik toch)... Je was er nog niet zo mee vertrouwd, er waren ook nog niet zoveel foto's etc aanwezig op de websites, en dus ging je kijken in een fysieke winkel en daarna bestelde je via internet.

Nu speelt dat niet eer... vrijwel al de electronica, huishoudspullen etc etc koop je gewoon via (duitse) webshops en klaar...  voor dat soort dingen ga je niet meer de deur uit.

 

Het is jammer voor de werknemers, want die zijn hun baan kwijt...  maar de klant verliest niet veel, want die kwam toch al niet.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard, lees het artikel van Z24 nog maar eens http://www.z24.nl/ondernemen/3-toekomstscenarios-voor-vd-534543 , dat ze in 1989 voor het laatst winst gemaakt hebben, dat ligt echt niet aan de internet verkoop dat speelde toen nog helemaal niet. En hoe kom je erbij dat in het noorden de V&D s wel goed zouden lopen, en veel mensen in je winkel ''kijken maar niet kopen'' daar kun je geen bedrijf van runnen. En als ze alleen maar koffie komen drinken bij La Place daar rinkelt de kassa van V&D niet van. :P

 

 

Wie zijn "ze"?

De bedrijfsleider van V&D Groningen heeft tot het laatste moment beweerd dat de vestiging wel goed liep.

Dat er sprake was van "kijken maar niet kopen" wordt ter plaatse dus tegengesproken. 

 

En de rijen aan de kassa's ter plaatse in het afgelopen jaar bevestigen evenmin jouw bewering dat alle vestigingen niet goed liepen.

Heb je ergens een overzicht van de omzet en resultaten per V&D-locatie?

 

Wat jij buiten beschouwing laat, is de huurprijs van de vestigingen. Eigenaren van A1 locaties zijn wellicht ook niet met de tijd meegegaan, gezien de grote hoeveelheid leegstand in de binnensteden. Ook bij hen is winstbejag-op-korte-termijn de drijfveer. En het spreekwoord zegt nu eenmaal: "Wie het onderste uit de kan wil hebben..." 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is jammer voor de werknemers, want die zijn hun baan kwijt...  maar de klant verliest niet veel, want die kwam toch al niet.

Die opmerking is een slag in de lucht:

 

 Waarom had V&D het ook alweer niet gered?

Dat lag aan een paar zaken, zei V&D zelf. Door de “Indian summer” bleef de omzet enorm achter, schreef het bedrijf in een persbericht. Advocaat Van Andel: “Winterkleding móét in november en december verkocht worden, in januari begint de uitverkoop al. Maar mensen zaten op het terras.” Ook door het faillissement van Dixons, verantwoordelijk voor de elektronicaverkopen in de warenhuizen liep V&D in november en december 35 miljoen euro mis. Daardoor ontstond een groot gat in de begroting.

 

http://www.nrc.nl/nieuws/2016/02/11/wat-gebeurt-er-met-vd-en-12-andere-vragen-over-het-failliete-warenhuis

 

PS: Wanneer ben jij voor het laatst een V&D in geweest en waar was dat?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

PS: Wanneer ben jij voor het laatst een V&D in geweest en waar was dat?

Dat istussen de 15 en 20 jaar geleden....  In Breda kwam ik wel eens bij de V&D... ook in Utrecht.

Maar ik kwam er niet veel omdat ik het altijd relatief duur vond... Toen was Duitsland al goedkoper, maar ik heb het gevoel dat de verschillen groter geworden zijn nu.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus nagenoeg een generatie geleden.

Wij kwamen er bijna wekelijks, en constateerden dat er genoeg afdelingen op zich goed liepen: (ook) kleding, chocolaterie/koffie, parfumerie, lederwaren verheugden zich altijd in een goede belangstelling en - met name in de weekenden - rijen wachtenden bij de kassa's.

 

Alleen al het feit dat velen de waarde van hun V&D geschenkenbonnen en vouchers hebben zien verdampen, zegt m.i. genoeg over de levensvatbaarheid van menige locatie.

Indien V&D ook een franciseconstructie had gehad (zoals de hema of Halfords), was menige locatie nu nog open geweest.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

V&D werd steeds minder een warenhuis, het assortiment werd met de jaren minder en nog minder.

Naar mijn idee werd het steeds meer een kleding winkel met iets anders waar ik geen belangstelling voor had.

 

De laatste keer dat ik bij de V&D kwam was een dag voor de definitieve sluiting, ik zocht een doosje paperclips en V&D had ze in het stadscentrum.

Anders had ik waarschijnlijk naar een Office moeten rijden op een industrieterrein aan de rand van de stad.

 

Als je nog een echt warenhuis wil zien zal je naar het buitenland moeten.

Madrid El Corte Inglés of Parijs Galeries Lafayette.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt helemaal wat je zegt, maar de vraag die nog steeds blijft hangen: moest het zo lopen? Of was er wel degelijk nog toekomst geweest bij een andere aanpak?

Jij bevestigt met je voorbeelden dat het nog steeds kan, zo'n warenhuis. In tegenstelling tot wat sommigen hierboven beweren. Internet zal nooit een vervanger worden van fysiek winkelen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging pas echt verkeerd toen het onroerendgoed verkwanseld werd door Maxeda.

Maxeda zat op een zak met geld en Sun kocht een bedrijf zonder reserves. 

Vanaf dat moment werd het onderhoud aan gebouwen verwaarloost en geld om de winkelformule te verbeteren was er niet.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zo komen we weer terug bij de politiek. 

 

Nu krokodillentranen, maar in menige Nederlandse stad heeft de politiek duidelijk gedacht dat V&D onsterfelijk was en dat de shoppers toch wel zouden blijven komen.

 

Parkeergeld omhoog, meer parkeervergunningen en -verboden, OV bereikbaarheid verslechteren, OZB omhoog om de begroting - ook tijdens crisistijd - sluitend te maken.

Parkeerbeleid en OZB waren melkkoetjes.

BTW verhogen naar 21%.

Vervuilende auto's verbieden in binnensteden te komen (Is inmiddels bewezen onzin gebleken)

 

En toen Sun Capital het personeel en de verhuurders om loons- en huurverlaging vroeg, gingen vakbonden en allerlei instanties dwarsliggen.

 

Ik weet het: de oorzaken van het faillissement liggen dieper. Maar de overheid en de vakbonden hebben zich in deze m.i. niks beter gedragen dan Sun Capital.

Allemaal korte-termijn-denkers en "na-mij-de-zondvloed".

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wij kwamen er bijna wekelijks, en constateerden dat er genoeg afdelingen op zich goed liepen: (ook) kleding, chocolaterie/koffie, parfumerie, lederwaren verheugden zich altijd in een goede belangstelling en - met name in de weekenden - rijen wachtenden bij de kassa's.

 

En daar sla je de spijker op de kop, maar niet de spijker die de boel bij elkaar hield.

 

Lange rijen voor de kassa is een slecht teken.

Op de plek waar het geld moet binnenkomen stagneert het proces.

Ik kan mij nog herinneren dat je op elke hoek in de V&D kon betalen, toen ze naar meer centrale kassa's over gingen ik ik steeds moest wachten om mijn geld kwijt te mogen raken ben ik afgehaakt.

 

En met mij zijn er toen meer klanten naar de concurrentie gegaan.

 

En afdelingen die goed liepen, daar kan je op verschillende manieren naar kijken,

wordt er op die afdelingen geld verdiend, of wordt er geld gewisseld?

 

Een product verkopen tegen kostprijs is en andere naam voor geld wisselen, maar daar blijft de schoorsteen niet van roken.

 

En het zou zo maar kunnen zijn dat men geld toelegt op goed lopende producten.

Soms gebeurt dat opzettelijk, om klanten te lokken en dan te verlokken tot het aanschaffen van artikelen waarop wel geld verdiend wordt.

Allen is de consument tegenwoordig goed geïnformeerd en laat die artikelen waarop dan wel geld verdiend wordt links liggen.

 

Ik kende een industriële bakker, die opgaf over het feit dat zijn appeltaarten het artikel met de hoogste omzet was.

Onderzoek van zijn boeken en een goede kostprijs calculatie leerde dat hij geld toelegde op elke taart die hij uitleverde.

 

Hoe zou het toch komen dat appeltaart zijn best verkopende product was?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee dus, want V&D is niet open, maar de boedel van V&D-in-faillissement.

DIe cadeaubon maakt je schuldeiser, je kan je vordering bij hem indienen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...