Ga naar inhoud


V&D failliet


Amager95

Aanbevolen berichten

En daar sla je de spijker op de kop, maar niet de spijker die de boel bij elkaar hield.

 

Lange rijen voor de kassa is een slecht teken.

Op de plek waar het geld moet binnenkomen stagneert het proces.

Ik kan mij nog herinneren dat je op elke hoek in de V&D kon betalen, toen ze naar meer centrale kassa's over gingen ik ik steeds moest wachten om mijn geld kwijt te mogen raken ben ik afgehaakt.

 

En met mij zijn er toen meer klanten naar de concurrentie gegaan.

Nou ga je een beetje aan de haal met mijn formulering.

Met "lange rijen" bedoel ik dat er genoeg verkocht werd, en die centrale kassa's zie je overal in de detailhandel. In binnen- en buitenland.

Dus de concurrentie hanteert dezelfde afrekenmethode. Daar heb ik ook nog nooit specifieke V&D klachten over gehoord. Dat kan ook niet als het systeem wijdverbreid is. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


En toch blijf ik denken dat er erg veel mensen dus niet (meer) naar de binnenstad rijden, hun auto daar veer erg veel geld parkeren en dan nog meer betalen als wat je bij online shops kwijt bent... die laatsten zorgen er dan nog voor dat de spullen thuis afgeleverd worden.... 

Ik begrijp uiteraard dat er een groep mensen "voor de gezelligheid" gaat winkelen... dat deed ik vroeger ook, in Essen (D)... je auto voor behoorlijk wat geld, maar minder dan wat je in NL kwijt bent, onder het marktplein parkeren en je kwam boven met de lift en stond midden in de stad....  maar nu doe ik dat niet meer... parkeergeld is te hoog, steden zijn moeilijk te bereiken, ik kan slechter lopen da vroeger (oops) etc etc...  als ik nu fysiek winkel is dat in winkelcentra buiten de stad, bv in Würselen (D)...  maar het gemak en de betere prijzen van internet kan je nooit wegcijferen... en mensen die je eenmaal kwijt bent, komen niet meer terug.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook een opeen stapeling van oorzaken waardoor V&D in een faillissement is getrokken.

Al die oorzaken afzonderlijk zijn geen oorzaak van het faillissement maar het totaal aan oorzaken werd teveel.

 

Het personeel op de werkvloer vond ik altijd wel betrokken, vriendelijk en klant gericht.

Om dan de werkvloer voor de fouten van de durf investeerder Sun te laten opdraaien is en was gewoon geen optie.

En dat is maar goed ook, dezelfde werknemers gingen dan nu nog een keer bloeden voor de fouten van anderen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook een opeen stapeling van oorzaken waardoor V&D in een faillissement is getrokken.

Al die oorzaken afzonderlijk zijn geen oorzaak van het faillissement maar het totaal aan oorzaken werd teveel.

 

Het personeel op de werkvloer vond ik altijd wel betrokken, vriendelijk en klant gericht.

Om dan de werkvloer voor de fouten van de durf investeerder Sun te laten opdraaien is en was gewoon geen optie.

En dat is maar goed ook, dezelfde werknemers gingen dan nu nog een keer bloeden voor de fouten van anderen.

De Engelsen zouden zeggen : It is the last straw that breaks the camel's back...

 

Natuurlijk was het personeel betrokken. Menigeen werkte er al langer dan 25 jaar. (Dus relatief duur personeel, maar dan heb je ook wat!)

 

Op zich heb je natuurlijk gelijk dat het personeel n iet moet opdraaien voor de fouten van de baas. Maar gevallen waar dat niet zo is, zijn volgens mij schaars.

Soms moet er in het leven worden gekozen tussen 2 kwaden, en aan principes heb je dan niet zo veel.

 

Nu staat het personeel op straat, en is de inkomensdaling vele malen dramatischer.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

En anders was het personeel op straat gezet met een lager salaris en dien ten gevolge een lagere ww uitkering.

Achteraf gezien kijk je een hond in de kont maar hier heeft de werknemer het wel goed gezien.

 

De baas Sun had overigens toegezegd V&D nog twee jaar te financieren waardoor leveranciers bleven leveren.

Die leveranciers zijn nu hun spulletjes kwijt en het wordt vandaag verkocht tegen afbraak prijzen.

En één maal hun artikelen verkocht is de klant voorzien dus voor een normale prijs verkopen is voorlopig even niet meer mogelijk.

De leverancier is hier zijn eigen concurrent die hem volledig maar tijdelijk van de markt verjaagd.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En anders was het personeel op straat gezet met een lager salaris en dien ten gevolge een lagere ww uitkering.

Achteraf gezien kijk je een hond in de kont maar hier heeft de werknemer het wel goed gezien.

 

Blijft een onbewezen stelling, want het is helaas anders gegaan.

De houding van de vakbond zal het faillissement eerder versneld dan vertraagd hebben.

Maar goed, je gaf het hierboven al aan: er speelden veel zaken tegelijk. De huurprijs, mogelijk OZB, maar uiteindelijk natuurlijk de luiheid van Sun Capital er iets van te maken.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vestiging van V&D in Rijswijk is vandaag dichtgegaan want er was in en om het warenhuis een grote chaos ontstaan.

Er waren erg veel hoofddoekjes bij en dat komt denk ik doordat het ondergoed al uitverkocht was.

 

post-33765-0-62051500-1458936084_thumb.jpg

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch blijf ik denken dat er erg veel mensen dus niet (meer) naar de binnenstad rijden, hun auto daar veer erg veel geld parkeren 

 

Dan zouden de V&D die niet in binnensteden lagen het beter gedaan hebben. En dat was gewoon niet zo. Juist die (waar je niet betaald moest parkeren etc) draaiden het minste.

 

Persoonlijk denk ik dat de binnensteden op dit moment beter bereikbaar zijn dan ooit te voren. Parkeergarages maken het juist weer makkelijk om de steden in te gaan. En als je de omzet van middenstand in de binnensteden bekijkt zie je ook dat die weer zeer goed draait. 

aangepast door FalconerThe
Link naar reactie
Delen op andere sites

@FalconerThe, zoveel V&D vestigingen buiten het centrum waren er niet. Verreweg de meeste vestigingen zaten al decennia-lang op dezelfde plek - in het hartje van de stad.

Ik weet ook niet waar je deze informatie gevonden hebt.

 

Ik weet ook niet of je een rechtstreeks verband kunt leggen tussen de bezettingsgraad van dergelijke garages en de omzet van de middenstand ter plaatse.

Ik weet alleen, dat parkeren in een binnenstad in Nederland al jaren zodanig geprijsd is, dat je de klandizie behoorlijk afschrikt.

Ik hoor in de regio de middenstand al jaren klagen over het parkeerbeleid. En daarnaast zie ik veel leegstand.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...