Ga naar inhoud


V&D failliet


Amager95

Aanbevolen berichten


Achja bespaar je de moeite want de crisis is immers over volgens sommigen de koopkracht gaat weer omhoog :) Je moet wel erg naief inelkaar steken daar enige geloofwaardigheid in te steken, We zitten nog altijd superdiep in de crisis en Brussel weet het antwoord ook niet of dat willen ze niet weten.

 

 

 

Nu kan ik vele bronnen aangeven dat de koopkracht stijgende is, van regering, via kamer van koophandel tot aan het Bureau voor Statistiek. (kijk voor een overzicht hier: https://www.google.fr/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=koopkracht%202016).

 

Kan jij ook maar een enkele bron aangeven dat die koopkracht stijging NIET waarheid is? En met een bron bedoel ik eigenlijk niet je eigen onderbuik maar iets meer wetenschappelijk. Indien niet trek ik me maar terug uit de discussie want als argumenten niets voor je betekenen neem ik me de vrijheid je te negeren. 

aangepast door FalconerThe
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Johan,

 

Dat slaat nergens op. Jij haalt de begroting aan die gepresenteerd is op prinsjesdag.

In de link van FalconerThe staan de actuele cijfers. Die laten zien dat het nog beter gaat dan de verwachting van het kabinet in september 2015.

 

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2015/12/23/koopkracht-stijgt-in-2016-meer-dan-verwacht

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heeft men het over de gemiddelde koopkracht.

Als jij me nu kunt vertellen wie een gemiddelde Nederlander is die een gemiddelde koopkracht verbetering krijgt dan wordt het aangehaalde bericht wat duidelijker.

 

Kijk je kunt je natuurlijk wetenschappelijk verschuilen achter gemiddelden, maar als je onder het gemiddelde zit koopt de onder het gemiddelde zittende er geen brood voor.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij mij kunt vertellen dat.... dat kan niemand want Jan Modaal bestaat niet!

En als je er boven... er onder zit... ook zo'n opmerking waar je niets mee kunt!

 

Als "de massa" het slecht had zat het gemiddelde ook dichter bij dat niveau!

 

Feit is dat de koopkracht toegenomen is maar de gemiddelde mens is sinds de crisis voorzichtiger geworden met uitgaves en besteed alleen het noodzakelijke en tegen de beste prijs en neemt genoegen met minder kwaliteit. Prijsbewust noemen ze dat ook wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Concurreren met internet zaken word vaak aangehaald.

Maar een bedrijf als zalando draait ook met verlies, er word alleen marktaandeel verkregen.

hierna gaat zo'n bedrijf verkocht worden en hopen de starters het geld en verlies terug te krijgen.

ook bol.com is nu van appie en is zo gestart.

Er valt nooit te concurreren met internet zaken die bewust een aantal jaren verlies lijden.

Wat betreft curatoren een paar keer hier mee te maken gehad, volgens een kennis die  accountant is .

Zijn curatoren de ergste soort advocaten.

Zelf meegemaakt dat een bedrijf die failliet was en waar een aantal kandidaten 

voor waren, dat de curator zij 'mijn kosten zijn 110.000 euro wie dit geld als eerste overmaakt krijgt het bedrijf'

Curatoren zorgen als eerste dat zij hun geld krijgen dan de belasting en daarna de rest.

Juridisch zal het wel kloppen, maar geloof niet dat ze een inspanning doen om er voor te zorgen dat schuldeisers hun geld krijgen.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

@clemens2, jouw verhaal en ervaring deel ik helemaal.

Al eerder schreef ik;

 

V&D zaak stinkt enorm op vele fronten en al gedurende een hele poos.

Curatoren die non-food crediteuren vertellen dat ze vooralsnog niets betaald krijgen.

Diezelfde curatoren eisen de food crediteuren te blijven leveren en krijgen wel betaald.

Hoe krom kan het lopen binnen de Nederlandse wetregels, welke heren worden nu beschermd en/of bediend ??????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

@theparasol, goed en duidelijk leesvoer en ................ geheel overeenkomstig mijn bevindingen.

Had zelf een goed lopend bedrijf, nooit zelf een faillissement gekend maar des te meer ervaring met debiteuren/bedrijven welke failliet gingen. 

 

Kan je heel wat brieven met voorstellen c.q. schikkingen van curatoren laten zien waarbij een deelbetaling werd beloofd mits je een groot kwijtschold.

Uitkomst na een akkoord was altijd hetzelfde, nooit een gedeeltelijke betaling tegemoet kunnen zien. Na wat bevindingen of ervaringen met dit metier koos ik voor andere oplossingen.

 

Heb destijds vaak door mij geleverde apparatuur zien "verdwijnen" doordat het bewuste failliete bedrijf na wat "handjeklap" en een bonus onder de tafel richting curator het failliete verklaarde bedrijf/eigenaar zijn boedel "terugkocht" van de curator voor een leuk prijsje en een zogenaamde doorstart maakt onder een nieuwe naam. Dus allemaal geregeld onder de bezielende leiding van curatoren, dat wij als leveranciers hierbij enorm op de spreekwoordelijke blaren kunnen gaan zitten interesseert de heren/dames curatoren in zijn geheel niet.

Leuk detail hierbij was wel dat nadien het zgn nieuwe/doorstart bedrijf zijn spullen bij mij bleef kopen, echter de leveringen vonden pas plaats na volledige betaling. Op deze wijze konden we op termijn de verliezen deels beperken.  

aangepast door Toppers
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Geen eigendomsvoorbehoud vastgelegd bij levering van de goederen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Artikel 3.92 Burgerlijk Wetboek.

 

Je kan dan de geleverde goederen uit de boedel terug halen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...