Ga naar inhoud


V&D failliet


Amager95

Aanbevolen berichten

  • Moderator

De doodsteek voor de winkels in de stad is dat je dat wat je normaal in die winkels zou uitgeven nu kwijt bent aan parkeergeld.

Als de meter tenminste nog geld accepteert.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


En dan vinden ze het raar dat iedereen de waar op internet besteld en laat bezorgen.

Waar dat helaas niet werkt is een ziekenhuis. Daar exploiteren ze stevig de parkeerterreinen/parkeergarages.

Je kunt immers niet maken om te roepen we komen je niet opzoeken want we vinden het parkeergeld te gortig.

 

Nog even en je moet bij begrafenis/crematie ook flink aftikken voor je koets :crazy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zaterdag middag nog door zo een provinciaalse V&D gelopen, het deed mij denken aan Het Centrum Kaufhaus aan de Alexanderplatz, meteen na de Wende.

 

Sorry, maar dat was echt iets uit vervlogen tijden.

Dat Centrum Warenhaus ken ik erg goed... al was ik vaker klant bij het Centrum Warenhaus am Brühl, in Leipzig...  vóór de Wende dan, in de goede oude tijd... daar komt ook een groot deel van mijn langspeelplaten verzameling vandaan....

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sverige,

 

 

LOL ...

 

 

 

daar komt ook een groot deel van mijn langspeelplaten verzameling vandaan

 

 

Ik was groot afnemer bij de oude wetse Saturn op de Hansaring in Keulen, dat was toen de grootste platen zaak van Europa, bijna ieder 3 weken kwam ik daar.

In het begin waren daar dan ook alleen LP's te koop, later kwamen daar ook de CD's bij.

 

In de tijd van die LP's was het echt lachen, bij opening van een nieuwe discotheek begonnen we standaard met 1000 LP's.

 

Ik zie me daar nog staan bij de kassa.

 

 

V&D, dat is echt een triest verhaal, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat Centrum Warenhaus ken ik erg goed... al was ik vaker klant bij het Centrum Warenhaus am Brühl, in Leipzig...  vóór de Wende dan, in de goede oude tijd... daar komt ook een groot deel van mijn langspeelplaten verzameling vandaan....

 

Veel klassiek neem ik aan.

Of hield je het bij de DDR folklore?

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Prawo, Allebei....  maar ik hou en hield ook van DDR schlagers, die op het Amiga label verschenen.  Ik luister nog steeds graag naar Duitstalige muziek... maar als er een 'nostalisch' muziekprogramma op MDR uitgezonden wordt, ben ik er altijd bij.....  De DDR muziek uit de 80'er jaren is overigens heel erg mooi, ik heb er mooie herinneringen aan.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat dit over V&D ging, en niet over oude DDR rommel.

Het is nu zo, dat ze toch nog bezig zijn om een doorstart te maken met een deel van de V&D winkels.

Hopelijk lukt dat, en komen er niet alle duizenden personeels- leden op straat te staan.

 

Want het is triest, dat als je 30 of 40 jaar voor een bedrijf hebt gewerkt, dat je zo maar even zonder werk komt te zitten.

En dat terwijl je dacht, dat je nog maar een paar jaar hoeft te werken tot je pensioentje. 

Voor vele van die mensen begint nu een gestreste periode, omdat ze verplicht elke week ergens moeten solliciteren, met de weet dat ze nergens meer aangenomen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik dacht dat dit over V&D ging, en niet over oude DDR rommel.

De reden hiervoor was, dat er een overeenkomst werd gezien tussen de winkels.

 

Een bedrijf sluiten is altijd een drama voor de betrokken medewerkers.

Op tv waren mensen te zien die zo uit de schoolbanken bij dit bedrijf zijn komen werken, en nu bijna geen kans meer hebben ergens anders aan de slag te komen.

 

Maar bijna niet meer aan de slag kunnen komen is geen exclusief V&D personeel.

Wie een oplossing weet mag het zeggen.

 

Voorlopig, met de huidige wetgeving zullen veel werkgevers het zich niet kunnen veroorloven een oudere medewerker aan te nemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ronaldsl, alle achting, dat je zoiets gedaan hebt.

Werken in een callcenter lijkt mij ontzettend moeilijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...