Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier een externe harde schijf die vreemd doet.

Als ik grote bestanden naar de schijf verplaats dan is de schijf niet meer te herkennen.

Als ik hem dan weer aan de laptop plaats moet hij geformatteerd worden. 

Na verder kijken gaat de schijf in RAW staan.

Als ik hem formateer dan is hij weer te gebruiken en begint het weer van voren af aan.

Is die schijf nu defect of is er iets anders mis mee.

Ik heb gelukkig alle dat nog maar vindt het wel vervelend.

Groeten Remo

Geplaatst:

Neem aan dat je NTFS bedoeld.

Al diverse keren gedaan en dan gebeurd het nog.

Alleen chkdsk /f/r in dos prompt biedt uitkomst dan is hij weer te bekijken. 

Maar dit is niet de bedoeling.

Groeten Remo

Geplaatst:

Ga er maar van uit dat hij defect zou kunnen zijn. Heb je hetzelfde probleem als je hem gebruikt op een andere PC?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ja bij alle laptops hetzelfde probleem.

Gekke is dat het alleen gebeurd als je grote bestanden er in 1 keer op zet.

Dus met kleine bestanden geen probleem.

Groeten Remo

Geplaatst:

Probeer eens te kijken wat de S.M.A.R.T uitlezing geeft?   http://crystalmark.info/redirect.php?product=CrystalDiskInfo

Zet even een screenshot hier neer.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

De read error rate is erg hoog en dat geeft geen vertrouwen. Dit kun je ook al zien aan de Reallocated Sectors Count die behoorlijk hoog is.

Helaas heb je geen garantie meer (even gechecked bij Western Digital) Qua bedrijfsuren is hij niet zo heel veel gebruikt.

WX11E61PL795 WDBACY5000ARD My Passport Essential (USB 3.0) 12/24/2013 Out of Limited Warranty

Geplaatst:

Waarom is de gezondheidstoestand dan goed?

Ik heb even de schijf in mijn laptop getest en krijg ongeveer dezelfde waarden bij RER en RSC resp. 200 en 200 en hier is de gezondheidstoestand ook goed.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Geplaatst:

Inderdaad je hebt gelijk, ik gebruik normaal een ander programma hiervoor die de waarden op een andere manier weergeeft, dit ziet er normaal uit. Zal remo nog even een pm sturen.

• Moderator
Geplaatst:

wat is dat voor een ding dan? vaak zitten die disks gewoon in een kastje waar een sata naar usb printje in zit. Het kan natuurlijk zijn dat het kastje thermisch gelast is en dat die lastig open te krijgen is maar als het toch niet werkt zou je met een dremel kunnen proberen het ding te openen om die disk te kunnen testen in een pc of met een dock waarvan je weet dat die werkt.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst: (aangepast)

vaak zitten die disks gewoon in een kastje waar een sata naar usb printje in zit.

Dat dacht ik ook altijd maar inmiddels passen hdd fabrikanten de hardware printplaatjes aan zodat er alleen nog maar usb opzit, dat scheelt weer eurootjes en ruimte.

bv. Seagate Seven Series

aangepast door theparasol

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...