Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ga naar de site van Yahoo Weather en voeg daar je woonplaats in.

Als het goed is, krijg je in de zoekbalk van Google het volgende, dit is een voorbeeld:

https://weather.yahoo.com/turkey/mersin/anamur-2343730/

Ik heb mijn woonplaats als voorbeeld gegeven.

Bij jou krijg je jouw woonplaats, met de cijferreeks er achter.

Die cijfers geef je in in het menu, druk op de toets van je AB om dit op te slaan.

Zet dan de ontvanger uit, in deep sleep, dan even de stroom er af, dan weer opstarten.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst: (aangepast)

Bedankt, Emekli.

steenwijk-733640

Dat is dus ook de cijferreeks die ik krijg als ik mijn plaatsnaam invul (ik kan het niet ter plaatste controleren, maar ik kan me herinneren dat het met 733 begon). Na herstart blijft ik Zuid Korea houden, VTi 8 gaf keurig mijn eigen woonplaats.

Niet dat het me veel uitmaakt, maar als ik zo nu en dan een display met weersverwachting zie dan wel graag die van mijn eigen woonplaats.

Edit: ik zie stroom eraf, zou dat dan de crux zijn? Ik heb slechts een herstart gedaan.

aangepast door Giant2000

Life is bitter.

Geplaatst:

Over welk display hebben we het,welke skin gebruik je,wat heb je tot nu toe gedaan.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

De lcd display, links op de Duo2.

Skin: MuteSpectator.

Binnen setup weather, locatie opgezocht, geeft keurig de juiste code, de naam van de woonplaats blijft niet staan.

Verder uitgezet stroom eraf en weer opgestart.

post-60797-0-84898200-1451935491.jpeg

Life is bitter.

Geplaatst:

de mutespectator is een mij onbekende plugin

de standaard weather plugin in AtileHD  stel je anders in

menu > VTI > AtileHD > de code

en via geel daar het AtileHD_pro skinpart kiezen > infobar waether zoals in afbeelding getoond hieronder

in zijn geheel te lezen in een iets ouder bericht

de stroom eraf halen lijkt me zinloos voor een juiste werking van instellingen en of aanpassingen

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Terug gezet naar AtilleHD en infobar wheater aangevinkt.

Het blijft mooi weer in Zuid Korea. De skin maakt dus niets uit.

Ik krijg wel het juiste weer in de infobar op tv, maar dat was ook al het geval in die andere skin.

Life is bitter.

Je geeft zo weinig info,pas in dit laatste berichtje vernemen we dat het wel juist aan word gegeven op je tv maar niet op je lcd schermpje.

Misschien dat lcd4linux een optie is al ben ik daar niet echt bekend mee.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Ja sorry, ik dacht dat het wel duidelijk was aangezien die weersvoorspelling standaard aan staat op het lcd schermpje elke 5 minuten. Van mij mag het er ook gewoon af, maar als ik dan elke 5 minuten een weersvoorspelling zie dan wel graag van mijn eigen woonplaats en niet die van Zuid Korea.

LCD4 linux ook al van alles geprobeerd.

Hebben jullie geen problemen sinds VTi 9?

Bij 8 had ik hetzelfde probleem maar toen heb ik het opgelost zoals Tonskidutch het hierboven beschreef. Dat lukt me nu dus niet meer.

Life is bitter.

Geplaatst:

Ik heb een Vu solo 4k en bij mij word het weer helemaal niet aangegeven in mijn lcd schermpje.

Ik heb de standaard instellingen gebruikt,dus niks verandert na de flash.

deze instellingen zijn aan te passen via de webif van LCD4linux. IPadressbox/lcd4linux/config  --- meteo URL.

Globaal anders meteo url : http://www.meteobelgie.be/ (als voorbeeld)

Je moet het ook aktief zetten bij "AAN" .Wil je het ook aktief tijdens idle dan ook daar instellen.

In de webif kan je spelen en telkens zien hoe het eruit komt te zien door op het kleine schermpje bovenaan te klikken.

Als het bevalt iet vergeten op te slaan en een backup aken op je PC :)

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

vergeten we misschien de landscode en de tijdzone in te stellen?

ik had ook eens Afrika, hetgeen rare bijverschijnselen gaf.

zonder meer te weten te komen kunnen we niet verder helpen...

anders dan zonder backup suite helemaal van voren af aan te beginnen.

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

vergeten we misschien de landscode en de tijdzone in te stellen?

ik had ook eens Afrika, hetgeen rare bijverschijnselen gaf.

zonder meer te weten te komen kunnen we niet verder helpen...

anders dan zonder backup suite helemaal van voren af aan te beginnen.

Nooit op gelet, maar hier hetzelfde verhaal, alleen ik woon in Berlijn blijkbaar. Met geen stokken naar OLV-Waver te krijgen

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...