Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Lijkt mij een Triax78 schotel, 70cm breed en 78cm hoog met de 19.2 (al scheel kijkend !) in de lnb klem - De moeilijkere 23.5 staat al helemaal fout - Heb je nu nog HD-ontvangst via 23.5 ??

Ja alles werkt op dit moment, en is volgens beschrijving en mal van canal digitaal gemonteerd. misschien is de foto een beetje vertekenend.

Geplaatst:

Beste mrijsje

Ik ga er van uit dat je er nu alleen de triple-lnb op hebt staan.
In Kalkar moet die 11,5 graden schuin gezet worden, 1,5 graad minder dus dan de bijgeleverde mal aangeeft.
Het lijkt er op dat je een Triax 78 hebt maar ik twijfel toch nog een beetje omdat ik de indruk heb dat de schotel redelijk rond is i.p.v. ovaal.
In ieder geval is de triple-lnb op deze schotel goed te gebruiken met de maat die je opgegeven hebt en dat heb je al gemerkt ook.

• Like 1
Geplaatst:

En mocht je naast de triple LNB ook de Hotbird LNB nog willen aanschakelen voor 1 van je ontvangers, dan zou dat eventueel kunnen met de diseqc schakelaars die je hebt.

Het is een beetje onorthodox maar het kan dan zo:

- Van je ontvanger eerst naar je Schwaiger schakelaar

- De Schwaiger schakelaar moet in de OPT-stand staan

- ingang A van de 2/1 switch moet naar een uitgang van de tripple LNB

- ingang B van de 2/1 switch moet naar de uitgang (Rx) van de 4/1 switch van Digialty

- ingang A en B van de 4/1 switch blijven dan leeg

- ingang C van de 4/1 switch moet naar een andere uitgang van de tripple LNB

- ingang D van de 4/1 switch gaat naar de Hotbird-LNB.

Op die manier heb je nog steeds 2 uitgangen van je quad-tripple LNB over voor je andere ontvangers.

Weliswaar leveren die achter elkaar geschakelde switches wat signaalverlies op, maar als het werkt dan werkt het, niet? ;)

groet,

A33

• Like 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Beste mrijsje

Ik ga er van uit dat je er nu alleen de triple-lnb op hebt staan.

In Kalkar moet die 11,5 graden schuin gezet worden, 1,5 graad minder dus dan de bijgeleverde mal aangeeft.

Het lijkt er op dat je een Triax 78 hebt maar ik twijfel toch nog een beetje omdat ik de indruk heb dat de schotel redelijk rond is i.p.v. ovaal.

In ieder geval is de triple-lnb op deze schotel goed te gebruiken met de maat die je opgegeven hebt en dat heb je al gemerkt ook.

ik heb de triple nog niet terug gemonteerd omdat ik eerst geen ontvangs op astra 1 en 2 kreeg. maar met jouw gegevens en die van A33 moet het gaan lukken. tevens heb ik vandaag mijn speeltje binnen gekregen, satlink 6908se . hartelijk dank voor je support. mvg mrijsje

Geplaatst:

En mocht je naast de triple LNB ook de Hotbird LNB nog willen aanschakelen voor 1 van je ontvangers, dan zou dat eventueel kunnen met de diseqc schakelaars die je hebt.

Het is een beetje onorthodox maar het kan dan zo:

- Van je ontvanger eerst naar je Schwaiger schakelaar

- ingang B van de 2/1 switch moet naar de uitgang (Rx) van de 4/1 switch van Digialty

Op die manier heb je nog steeds 2 uitgangen van je quad-tripple LNB over voor je andere ontvangers.

Weliswaar leveren die achter elkaar geschakelde switches wat signaalverlies op, maar als het werkt dan werkt het, niet? ;)

groet,

A33

het is duidelijk, kan zijn dat ik op een later moment nog vragen heb over de instellingen voor de dreambox 800HD. Hartelijk dank voor je support, mvg mrijsje

Geplaatst:

ik heb de triple nog niet terug gemonteerd omdat ik eerst geen ontvangs op astra 1 en 2 kreeg. maar met jouw gegevens en die van A33 moet het gaan lukken. tevens heb ik vandaag mijn speeltje binnen gekregen, satlink 6908se . hartelijk dank voor je support. mvg mrijsje

de schotel is i.d.d. rond en de maat van 80cm is gemeten door de schotel, dus met holling. zo recht gemeten is hij 78 cm.

Geplaatst:

Mrijsje,

als je het voor elkaar krijgt is het een leuke combinatie, de Triple en draaibaar.

Werkt via de 78cm dish op de 28.2/23,5/19.2 oost, daarnaast ook op een aantal andere posities.

Zoals de 13/9/4.8 oost, de 7/3 oost, de 45/46/42/39 oost, de 0,8 oost/5 west.

Mooie cleane oplossing, en als iets niet voldoende hard binnenkomt, kan je nog altijd met de middelste lnb+motor afstemmen.

Geplaatst:

Mrijsje,

als je het voor elkaar krijgt is het een leuke combinatie, de Triple en draaibaar.

Werkt via de 78cm dish op de 28.2/23,5/19.2 oost, daarnaast ook op een aantal andere posities.

Zoals de 13/9/4.8 oost, de 7/3 oost, de 45/46/42/39 oost, de 0,8 oost/5 west.

Mooie cleane oplossing, en als iets niet voldoende hard binnenkomt, kan je nog altijd met de middelste lnb+motor afstemmen.

Hallo Orbit808, dat wat je geschreven hebt was ook precies wat ik graag zou willen. alleen weet ik niet of het mogelijk is, wat gebeurd er met de motor als ik 19,2 of 23,5 of 28,2  aanspreek pakt hij eerst de lnb van de triple zonder te draaien? of kun dit alles binnen de dreambox per positie vastleggen wel of niet draaien via de motor.?? groeten mrijsje

Geplaatst:

Hallo Orbit808, dat wat je geschreven hebt was ook precies wat ik graag zou willen. alleen weet ik niet of het mogelijk is, wat gebeurd er met de motor als ik 19,2 of 23,5 of 28,2  aanspreek pakt hij eerst de lnb van de triple zonder te draaien? of kun dit alles binnen de dreambox per positie vastleggen wel of niet draaien via de motor.?? groeten mrijsje

Ik ga er vanuit dat je bij de Dreambox wel per positie in kan stellen welke kop hij voor welke satelliet moet pakken, evenals het wel of niet draaien voor de verschillende posities, zo werkt dat bij mijn Rebox wel.

Het enige wat ik uit moest zoeken is welke combinaties van satellieten er met de Triple te maken zijn.

Ik laat de motor altijd draaien naar de posities voor de middelste kop (uiteraard).

Verder heb ik één tuner via de motor naar de Triple lnb lopen, en de andere rechtstreeks.

Geplaatst:

Ik ga er vanuit dat je bij de Dreambox wel per positie in kan stellen welke kop hij voor welke satelliet moet pakken, evenals het wel of niet draaien voor de verschillende posities, zo werkt dat bij mijn Rebox wel.

Het enige wat ik uit moest zoeken is welke combinaties van satellieten er met de Triple te maken zijn.

Ik laat de motor altijd draaien naar de posities voor de middelste kop (uiteraard).

Verder heb ik één tuner via de motor naar de Triple lnb lopen, en de andere rechtstreeks.

ok langzaam begin ik het een beetje te begrijpen, alleen moet ik dan niet een positie kiesen waarbij de motor gaat draaien als er in de 2 andere ruimtes gekeken wordt. of niet?

Geplaatst:

ok langzaam begin ik het een beetje te begrijpen, alleen moet ik dan niet een positie kiesen waarbij de motor gaat draaien als er in de 2 andere ruimtes gekeken wordt. of niet?

Dat is niet handig, nee. Anders zitten ze zonder ontvangst.

Evenzo is het dan een goede gewoonte, om na motorgebruik bij het afsluiten van de receiver de schotel weer terug te laten draaien naar de 'vaste' positie.

Mocht een volgende gebruiker dan via de andere ruimtes/receivers gaan kijken, dan staat de motor dus alvast weer op de stand voor de vaste LNB-posities.

Ben je inderdaad van plan, om nu alles tegelijk te doen: motor, tripple LNb e'n Hotbird LNB, alles samen op e'e'n schotel?

Dat is dan een hele uitdaging.

Voor de motor-instelling is het het handigst, als je echt e'e'n LNB heel precies boven het midden van de arm hebt zitten. Anders wordt het nog weer ingewikkelder.

groet, a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Dat is niet handig, nee. Anders zitten ze zonder ontvangst.

Evenzo is het dan een goede gewoonte, om na motorgebruik bij het afsluiten van de receiver de schotel weer terug te laten draaien naar de 'vaste' positie.

Mocht een volgende gebruiker dan via de andere ruimtes/receivers gaan kijken, dan staat de motor dus alvast weer op de stand voor de vaste LNB-posities.

Ben je inderdaad van plan, om nu alles tegelijk te doen: motor, tripple LNb e'n Hotbird LNB, alles samen op e'e'n schotel?

Dat is dan een hele uitdaging.

Voor de motor-instelling is het het handigst, als je echt e'e'n LNB heel precies boven het midden van de arm hebt zitten. Anders wordt het nog weer ingewikkelder.

groet, a33

ik ga zaterdag gewoon aan de slag en zie wel wat er gaat lukken, ik heb in elk geval van jullie  heel veel bruikbare informatie gekregen. wat ik stap voor stap ga proberen. Bedankt voor alles, MVG mrijsje

Geplaatst:

helaas het is niet gelukt heb van alles geprobeerd , alles aangesloten zoals A33 voorgesteld heeft heb op 23,5 heeft S 65 % Q 28 % 

ik ben benieuwd wie het wel op een 78 cm schotel voor elkaar heeft gekregen met een triple lnb voor 64 cm. van canal dgitaal. de motor heb ik weg gelaten.

in de dreambox heb ik het zo ingesteld

19oost is A

23 oost is B

28 oost is C (zoals de standaard verdeling van de tripple)

13 oost is D

ik weet alleen niet hoe dat zit met de met de spanning 22khz en verstuur diseqc enkel bij satelliet wijziging.

verder heb ik de beide switchen zo aangesloten: 

als iemand mij misschien een workshop wil geven en mij wil bezoeken in Kalkar (duitsland) en de dreambox 800HD goed kent, zou ik daar mega dankbaar voor zijn, want ik weet nu niet wat ik nog kan proberen. alvast bedankt. mrijsje

Geplaatst: (aangepast)
helaas het is niet gelukt heb van alles geprobeerd , alles aangesloten zoals A33 voorgesteld heeft heb op 23,5 heeft S 65 % Q 28 % 

...

in de dreambox heb ik het zo ingesteld

19oost is A

23 oost is B

28 oost is C (zoals de standaard verdeling van de tripple)

13 oost is D

ik weet alleen niet hoe dat zit met de met de spanning 22khz en verstuur diseqc enkel bij satelliet wijziging.

...

Vraag : Op welke zenderfrekwentie meet je die S en Q?

Soms zit er nog een "oude" frequentie in een receiver, waarop geen zenders meer zitten.

Of heb je een of andere meter gebruikt bij het uitrichten, waarin nog oude frequenties zitten?

Heb je andere topics geraadpleegd over de triple LNB en het installeren ervan op de triax78? Waar liep je vast?

Instellingen:

-Spanning moet AAN (verhoogde spanning hoeft vooralsnog niet)

-22kHz kan op AUTO maar zou niet uit mogen maken, als je gewoon bij de LNB's voor 'universele LNB' gekozen hebt

-Diseqc repeat moet aan, Herhaal sequence voorlopig op 2 (kan later wellicht naar 1, als het werkt) (dat is nodig voor het schakelen naar 28oost)

-Verstuur diseqc alleen bij wijziging zou ik tijdens instellen altijd UIT doen, als alles goed werkt kan je wellicht AAN proberen.

NB Tijdens het uitrichten zou ik allebei de switches ertussenuit halen. Dan weet je zeker dat je vooral met uitrichten bezig bent ipv met eventuele switch-problemen.

Helaas kan je de switch binnenin de triple LNB n'i'et uitschakelen... :(

Groet,

A33

aangepast door a33

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...