Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vraag : Op welke zenderfrekwentie meet je die S en Q?

Soms zit er nog een "oude" frequentie in een receiver, waarop geen zenders meer zitten.

Of heb je een of andere meter gebruikt bij het uitrichten, waarin nog oude frequenties zitten?

Heb je andere topics geraadpleegd over de triple LNB en het installeren ervan op de triax78? Waar liep je vast?

Instellingen:

-Spanning moet AAN (verhoogde spanning hoeft vooralsnog niet)

-22kHz kan op AUTO maar zou niet uit mogen maken, als je gewoon bij de LNB's voor 'universele LNB' gekozen hebt

-Diseqc repeat moet aan, Herhaal sequence voorlopig op 2 (kan later wellicht naar 1, als het werkt) (dat is nodig voor het schakelen naar 28oost)

-Verstuur diseqc alleen bij wijziging zou ik tijdens instellen altijd UIT doen, als alles goed werkt kan je wellicht AAN proberen.

NB Tijdens het uitrichten zou ik allebei de switches ertussenuit halen. Dan weet je zeker dat je vooral met uitrichten bezig bent ipv met eventuele switch-problemen.

Helaas kan je de switch binnenin de triple LNB n'i'et uitschakelen... :(

Groet,

A33

Geplaatst:

Nadat ik op dag 2 na 2 uur nog steeds niet voor elkaar kreeg om 23,5 oost goed afgesteld te krijgen heb ik besloten om de triple lnb net als de oude duo op 19,2 oost te monteren (want dat deed het daarvoor goed.) om in elk geval weer beeld te krijgen (en ik geen zin had om de nacht op de bank door te brengen, hahaha) met de bewustwording dat 28 oost niet zal werken. Heb 19,2 oost afgesteld em met succes S op 92% en Q op 89% direkt op de lnb aangesloten. zoals A33 al schreef is het moeilijk om de 3 signalen apart uit te lezen. toen de triple lnb op de zelfde schuinte als de oude duo gezet, omdat ik niet alle instellingen van mijn dreambox begrijp heb ik het op zijn boerenfluitje gedaan kwa switch aansluiting. de 4/1 switch genomen en daar 3 aansluitingen van de triple lnb op aan gesloten de 4e ingang van de switch zit de 13 oost hotbird. met als resultaat tot mijn verbazing dat ik alle 4 de satellieten met heel goed signaal binnen kreeg. dus alles werkt . in het voor jaar wil dan de motor er tussen zetten. Met vriendelijk groet mrijsje 

post-98538-0-63094800-1452511004_thumb.jpg

post-98538-0-77379600-1452511005_thumb.jpg

Geplaatst:

Ja dat inderdaad de eenvoudigste methode. De eerste drie aansluitingen van de triple-lnb aansluiten op de eerste drie ingangen van de 4/1-diseqc-switch en dan de Hotbird op aansluiting 4.
Maar ik zie dat je alle lnb's zo ongeveer op een horizontale lijn hebt staan. Dan heb je zeker geen optimale ontvangst. De lijn van de vier lnb's moet 10 graden schuin naar het oosten staan.

Geplaatst:

Ja dat inderdaad de eenvoudigste methode. De eerste drie aansluitingen van de triple-lnb aansluiten op de eerste drie ingangen van de 4/1-diseqc-switch en dan de Hotbird op aansluiting 4.

Maar ik zie dat je alle lnb's zo ongeveer op een horizontale lijn hebt staan. Dan heb je zeker geen optimale ontvangst. De lijn van de vier lnb's moet 10 graden schuin naar het oosten staan.

het ziet er erger uit dan het is, de streep die je ziet is de origineel van CD voor de triple, maar die van mij staat iets minder schuin, die staat als origineel van een duo van CD. hij zal i.d.d. ca 10 graden schuin staan. Natuurlijk wil in de toekomst dit allemaal beter voor elkaar maken, maar daar moet ik eerst meer informatie vergaren. ik heb al gezien dat hier heel veel mooie info te verkrijgen is en ik eerst een stappen plan moet gaan maken. :)  :)   

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...