Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb vorige week openpli 4 + cccam 2.3 op mijn box (dm8000) geïnstalleerd. Maar het werkt niet meer zo goed als mij oude image uit 2011.

Als ik een programma ga opnemen, en ik ga deze later bekijken, dan zie ik dat de opname regelmatig hapert. Bij terugspoelen krijg ik weer hetzelfde probleem op hetzelfde punt. Het zit dus in de opname. Het beeld blijft dan soms stilstaan, of ik zie glitches. Soms knal ik ook uit de player.

In de box zit een oranje ziggo kaart. Heb het probleem ook op de fta kanalen.

Deze problemen had ik dus niet met mijn vorige pli versie uit 2011 en een oude cccam.

Heeft iemand misschien een tip voor mij?

aangepast door aeng

Geplaatst:

en als je nu eens cccam 2.2.1 neemt uit de apllicatie

2x Dreambox 900UHD   TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Voor Ziggo is de CCcam 2.3.0 geen probleem. Gezien het feit dat ook de FTA kanalen het probleem vertonen. Eerste optie is de controle van de coax kabel en aansluiting. Bij mij wordt het problematisch als het signaal onder de 30dB komt. Sinds het gebruik van de versterker hier in elk geval geen probleem meer gehad. Controleer of er geen DECT toestel in de buurt staat! Gebruik een directe kabel van je aansluitpunt naar de dreambox en nooit via een splitter.

Voor Ziggo is de CCcam 2.3.0 geen probleem. Gezien het feit dat ook de FTA kanalen het probleem vertonen. Eerste optie is de controle van de coax kabel en aansluiting. Bij mij wordt het problematisch als het signaal onder de 30dB komt. Sinds het gebruik van de versterker hier in elk geval geen probleem meer gehad. Controleer of er geen DECT toestel in de buurt staat! Gebruik een directe kabel van je aansluitpunt naar de dreambox en nooit via een splitter.

Ik denk niet dat dit het probleem is. Met een oude PLI werkte het namelijk prima.

aangepast door aeng

en als je nu eens cccam 2.2.1 neemt uit de apllicatie

Heb nu cccam 2.2.1 geïnstalleerd en een nieuwe PLI update. 

Ben nu aan het testen.

aangepast door aeng

Geplaatst:

Draai zelf op OpenATV 5.1 i.c.m. OSCam op mijn DM8000. De DM800HD-PVR van mijn dochter draait op de OpenPli 4.0 van MastaG en CCcam 2.3.0. En ook die laatste werkt prima (dus zonder haperingen en/of blokvorming)...

Draai zelf op OpenATV 5.1 i.c.m. OSCam op mijn DM8000. De DM800HD-PVR van mijn dochter draait op de OpenPli 4.0 van MastaG en CCcam 2.3.0. En ook die laatste werkt prima (dus zonder haperingen en/of blokvorming)...

Heeft mijn probleem niet met een prio-file te maken. Die heb ik er niet opstaan.

Als ik nog steeds problemen heb dan stap ik af van PLI 4. Ga mij maar eens inlezen in OpenATV.

Kanalenlijsten en Oscam kan ik binnen OpenATV installeren, net zoals OPenPLI?

aangepast door aeng

Geplaatst:

Hier heb ik powersat image op de dream 7020 hd gezet en die draait goed, pli is experimenteer meuk, werkt niet goed.

Verder ben ik over naar Oscam -> Oscam met cx357 udp protokol wat ik her en der las en het loopt vlotjes.

cccam 230 vertrouw ik nog steeds niet van het uvati team.. Dan kan je beter cccam 214 nemen de veilige versie.

Geplaatst:

Ha Ha Ha ,,,,,,,Uvati betekent iets van goedendag of een groet geloof ik. Zo heet het team in ieder geval niet.

Draai al jaren met 230 geen enkel probleem gezien of gemerkt gaat sinds begin vlekkeloos. 

Een blijde en tevreden Gigablue Quad+ gebruiker met een triax88 met astra 1/3.

Geplaatst:

Ik heb nu cccam 2.2.1 geïnstalleerd en een nieuwe build van pli 4. Werkt nu als en trein.

Vaag allemaal, maar het werkt. Ik blijf er voorlopig vanaf.

Geplaatst:

Ik heb nu cccam 2.2.1 geïnstalleerd en een nieuwe build van pli 4. Werkt nu als en trein.

mooi dat hij weer perfeckt werkt nu 

2x Dreambox 900UHD   TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Heb je Oscam al eens geprobeerd? die werkt ook prima en die hapert echt niet..

Geplaatst:

Heb je Oscam al eens geprobeerd? die werkt ook prima en die hapert echt niet..

Nou, dat valt tegen. Heb pas een nieuwe Cahors BiSat 4G neergezet maar de signaalsterktes/kwaliteit vallen hier en daar tegen.

Met Oscam vaak blokken en uitval op "slechte kanalen". Bij Cccam (2.30) bijna nooit en/of veel minder.

Vraag niet hoe het kan want ik weet het echt niet.... :)

Geen enkel idee wat een cam met de signaalkwaliteit/sterkte te maken heeft.

Iets voor de Oscam-species?

Geplaatst:

het probleem zat hem helemaal niet in je cccam want die wordt bij FTA kanalen gewoon niet aangesproken.Het zat waarschijnlijk in een bug in de image.Er waren bij openpli verschillende problemen in hun versie 4 build.Hopelijk zijn die nu opgelost.Kijk eens na of je nog kan opnemen en kijken tegelijk op verschillende transponders.Bij mijn recente image (openvix met laatste drivers vu+ duo2) gaat het nl niet meer met cccam 2.1.Ik moest naar 2.3 met een prio file.Ben dan maar direct naar oscam gegaan.Loopt super.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Hoi,

bij de DM8000 kan je gerust cccam 2.21 gebruiken om meerdere streams te decoderen.

De DM8000 draait nog op een oudere Enigma versie (2.0).

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...