Ga naar inhoud


Installatie verplaatst naar het zuidelijk halfrond


Martijn81

Aanbevolen berichten


  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 2 weken later...

Ik heb de afgelopen weekenden stukje bij beetje de installatie steeds beter afgeregeld.

 

Allereerst heb ik de tegelvoet zo vlak als mogelijk gezet, vervolgens 8 tegels van 30x30 gehaald, alles netjes waterpas gemaakt (ook langs de paal).

Het was verrekte moeilijk om hem strak op de clark belt te krijgen maar uiteindelijk is het gelukt, de LNB skew heb ik een beetje half half gezet

ol6vsuM.jpg

 

Als resultaat krijg ik:

Optus D2 (152E) BVN en vele buitenlandse zenders

Optus C1/D3 (156E) Feeds & SkyNZ test card

Optus D1 (160E) SkyNZ/Freeview

Intelsat 19 (166E) Veel buitenlandse zenders

Intelsat 18 (180E)  France24 en Polynesische kanalen

 

Het is dus wel degelijk de moeite geweest om de rotor aan de praat te krijgen. :P

Triax TDS 88cm / Inverto Black Ultra LNB / Alsat Dark Motor / Dreambox DM800HD+DM7000 knutselbak

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zou nog kunnen overwegen de skew van de LNB draaibaar te maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb overigens zojuist ontdekt dat ik op 160E een feed krijg van Channel 9 Australië (HD) .. :D

12381 V DVB-S2
SR 3750- FEC 2/3 QPSK

 

Qua signaal krijg ik rond de 14dB op de Optus 160E en rond de 12dB op 152E .. de Intelsats zitten tussen de 8 en 10dB vanwege de LNB skew maar allerminst acceptabel (zou niet erg zijn als deze met regen uitvallen)

aangepast door Martijn81

Triax TDS 88cm / Inverto Black Ultra LNB / Alsat Dark Motor / Dreambox DM800HD+DM7000 knutselbak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou nog kunnen overwegen de skew van de LNB draaibaar te maken.

 

@Martijn81:

Of de oplossing die @Frans B al eerder noemde: Een LNB naast de centrale LNB; met een afwijkende skew.

 

Dan moet je even puzzelen hoe je met diseqc 1.2 of USALS toch naar de goede positie stuurt voor de tweede LNB, maar het is goed te doen.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...