Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In Totaal TV is het volgende te lezen:

HD-liefhebbers hebben er lang op moeten wachten, maar uiteindelijk is het VARA-programma De wereld draait door dan toch in HD-kwaliteit te bekijken.

De wereld draait door (DWDD) was tot maandag 4 januari één van de weinige dagelijks live uitgezonden programma’s van de publieke omroep die nog niet in volwaardige HD-kwaliteit te zien was. Dat de eerste aflevering na de kerststop in HD werd uitgezonden, kwam voor veel kijkers als een volslagen verrassing. De VARA had echter de overstap van SD naar HD vooraf aangekondigd.

Geplaatst:

Groot nieuws.

Voor mij dus waarschijnlijk pas in 2017, na de invoering van DVB-T2

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.

Geplaatst:

Ja, de VARA loopt wel wat achter op de andere omroepen.

Zag bij het zappen dat MAX nu "Tijd voor Max" ook in HD uitzendt en in een gloednieuwe studio.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Zag bij het zappen dat MAX nu "Tijd voor Max" ook in HD uitzendt en in een gloednieuwe studio.

Dan vallen die rimpels wat beter op :-)

]-[an - Utrecht.

Xtrend ET7500 - Triax 88 voor 13 19.2 23.5 en 28.

Ziggo - Humax 5200C en 5300C - Samsung UE43KS7500

Geplaatst:

Ik vind dat de resolutie van DWDD niet verbeterd is. Bij mij ziet het er nog steeds sd-achtig uit.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...