woutertje6 Geplaatst: 6 januari 2016 Geplaatst: 6 januari 2016 Hallo, Ik heb sinds kort een Mutant HD500C gekocht en wil deze graag koppelen aan mijn NAS. Ik ben redelijk nieuw op dit gebied en ik vroeg me af of het mogelijk is om met mijn decoder/mutant op te nemen? Ik heb een DS414+ Synology NAS en wil deze graag gebruiken als opnamen locatie. Hopelijk kan iemand mij helpen Wouter
Oplossing trojan Geplaatst: 7 januari 2016 Oplossing Geplaatst: 7 januari 2016 Yes is mogelijk: - gedeelde map aanmaken in je Synology, al dan niet met wachtwoord. - Mutant: Menu, Instellingen, Systeem, Netwerk, Netwerk browsen, Synology selecteren, map kiezen, user en ww ingeven. "gebruik als harde schijf vervanging -> ja" opslaan Voila
sattools Geplaatst: 7 januari 2016 Geplaatst: 7 januari 2016 Weet iemand in welk bestand deze koppeling wordt weggeschreven? Ik doe het ook iedere keer zo, maar als je je box een keer flashed zou het fijn zijn als je alleen een bestand zou kunnen overschrijven waar de koppeling in zit. Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam. Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.
theparasol Geplaatst: 7 januari 2016 Geplaatst: 7 januari 2016 Ik heb hem op mijn XP1000 in /etc/fstab gezet. root@xp1000:/etc# cat /etc/fstab rootfs / auto defaults 1 1 proc /proc proc defaults 0 0 devpts /dev/pts devpts mode=0620,gid=5 0 0 usbdevfs /proc/bus/usb usbdevfs noauto 0 0 tmpfs /var/volatile tmpfs defaults 0 0 //192.168.1.203/NAS /media/hdd cifs user=guest,password=
Tonskidutch Geplaatst: 7 januari 2016 Geplaatst: 7 januari 2016 (aangepast) afhanke lijk van uw image gaat een en ander per automount autofs fstab wat op uw mutant HD500C draait als firmware is dus wel degelijk een bepalende factor voor de oplossing bovendien is het delen van mappen op een NAS via de webinterface bij de synology heel inzichtelijk en nagenoeg intuitief maar twee zaken moet je weten die NAS en Mutant dienen in dezelfde workgroup te zijn opgenomen die NAS moet weten dat ie het IP adres van de Mutant kan / mag vertrouwen qua security en last but not least als de Mutant een bepaalde firmware draait dient er een optie toegevoegd worden { sec=ntlmv2 } 7 januari 2016 aangepast door Tonskidutch Coles Corner Richard Hawley
woutertje6 Geplaatst: 21 maart 2016 Auteur Geplaatst: 21 maart 2016 Yes is mogelijk: - gedeelde map aanmaken in je Synology, al dan niet met wachtwoord. - Mutant: Menu, Instellingen, Systeem, Netwerk, Netwerk browsen, Synology selecteren, map kiezen, user en ww ingeven. "gebruik als harde schijf vervanging -> ja" opslaan Voila Hey Trojan, Dank voor je bericht. Het is gelukt! Gr, Wouter
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen