Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Heb ik ook weer wat, mijn dm8000 heeft de geest gegeven en stinkt naar verbrand plastic.

Heb enkele weken geleden een nieuwe voeding in de box gezet zou deze nu weer verbrand zijn of is het deze keer erger.

Hij doet helemaal niets meer zelfs geen lichtje niets doet het meer.

Weet er iemand raad??

Een blijde en tevreden Gigablue Quad+ gebruiker met een triax88 met astra 1/3.

Geplaatst:

Ik heb de box uitelkaar gehaald en het moederbord (om maar zo te noemen) is duidelijk verbrand bij de kabelaansluiting van de voeding.

Het is dus einde oefening voor de box.

De dm8000 was een prima box een van de eerste generatie en heeft dus jaren lang dienst gedaan.

Moet nu dus op zoek naar een vervanging en deze moet dus ook 4 tuners kunnen hebben d.w.z. 3 sat en een kabel tuner.

Iemand een goede tip voor mij?

Geplaatst:

vu duo 2 hoor ik veel goeds over of de laatste nieuwe vu solo 4K

gigablue heeft er ook wel een in zijn gamma zitten.

xtrend ook wel vermoed ik.

vermoedelijk zal je ook wel bij enigma 2 ontvangers willen blijven?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Ja dat klopt, het liefst een enigma 2 die eigenlijk hetzelfde is als de dm8000. Ik bedoel dat ik daarmee bekend ben hoe ik er mee moet werken firmware flashen en zo verder. Hoop eerlijk gezegd ook op een betere prijs want de dm8000 was ondanks de superieure kwaliteit wel erg duur en zoveel centjes heb ik nu ook even niet beschikbaar.

Geplaatst:

Overigens worden er in de 2de hands sectie regelmatig DM8000 aangeboden...

Geplaatst:

Voor 300 euro heb je al een nieuwe Gigablue Quad + met 3x sat en 1x Dvb-C dan ga je toch geen 2e hands DM8000 aanschaffen voor die prijs...

• Like 2

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Geplaatst: (aangepast)

Als je eens eenn foto maakt vd voeding ,met name van dat gedeelte wat verbrand is ,is misschien makkelijk te herstellen.

je mag evt lans komen ,en neem dan ook de oude voeding mee.

aangepast door columbo
  • Moderator
Geplaatst:

Ik heb de box uitelkaar gehaald en het moederbord (om maar zo te noemen) is duidelijk verbrand bij de kabelaansluiting van de voeding.

Die voeding is het probleem niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Misschien door slechte solderingen gekomen ,stuur toch maar even  een foto.

Columbo: dat is zinloos de printplaat is stuk dus tijd voor een nieuwe na jaren trouwe dienst.

Ben wel geïnteresseerd in de Gigablue ontvangers alleen al vanwege de prijs stelling maar moet nog even uitzoeken waar er hier in de buurt deze te koop zijn.

Ik wil ze eerst wel zien en gedemonstreerd voor ik wat koop het is toch een hele overgang van DM naar GB.

Geplaatst:

Ik heb mijn ontvangers gekocht niet zo ver weg van Arnhem (Beek) maar in Arnhem zit volgens mij ook een dealer.( Mag helaas geen linkje plaatsen)

Misschien dat google raad weet.

Ben zelf na enkele dagen gebruik helemaal om het zijn prima tuners gaat je dus wel bevallen.

Druk aan het hobbyen met de gigablue en een triax 110 multifeed.

• Moderator
Geplaatst:

Verbrande aansluitingen op een moederboard?

Of langdurig loszittende stekkerpennen op het moederboard die steeds warmer worden.

Of ooit iets aan vloeistof in de ontvanger gelopen, cola of de kat.

Of door overgangsweerstand ontstane warmte waardoor de ruimte tussen 2 sporen is gaan verkolen en geleidend is geworden.

Soms is de print nog wel te repareren, alle verkoolde delen weg slijpen en draadbruggen over de gaten zetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Kwil die 8000 toch wel eens nader onderzoeken.

Deze klacht nog nooit gehoord

Ik heb er eerder op duitse sites wel wat over gelezen. (vermoedelijk met voeding wisselen losse contacten gekregen denk ik dus wat ceesv zegt kan wel eens kloppen)

Het oude ding is het niet waard om nog maar een euro aan uit te geven de voeding vervangen laatst vond ik eigenlijk al niet de moeite waard maar och ja nostalgische waarde he.

Ik ga nu voor een nieuwe ontvanger en ben bezig mij te oriënteren.

Dm is natuurlijk nummer 1 maar verhoudingsgewijs wel erg duur t.o.v. de Gigablue.

Ga als het goed is vandaag op pad om de beide merken te kijken/voelen en vergelijken, kijk wel wat er uit komt je leest het hier wel.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...