Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Vandaag heb ik een 2e Vu+Solo4k in gebruik genomen.

Ik loop nu tegen het volgende probleem aan.

Wanneer ik via Windows (8.1) in het netwerk beheer kijk, staat er slechts een Solo in de lijst.

Dat is random een van de 2 apparaten.

Schakel ik dat apparaat uit verschijnt de andere Vu Solo in de lijst en kan ik via de verkenner bij de bestanden op de schijf.

De ontvangers hebben ieder een vast ip adres, ik kan wel de verschillende webif  va de ontvangers benaderen.

Ook in de router van mijn netwerk zie ik de 2 ontvangers staan.

Ik heb in de netwerk adapter van de ontvanger ook de naam al gewijzigd, maar dat helpt niet.

Wat zie ik over het hoofd?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

hostnames?

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Geplaatst:

Samba wel opnieuw opgestart? Zover ik weet neemt samba de hostname van de receiver over!

Hier staat de samba config:

vi /etc/samba/smb.conf

en dan de regel inspecteren met dit

netbios name = %h

Desgewenst aanpassen naar wat anders!

netbios name = your_hostname

En dan uiteraard de box opnieuw starten (of samba als je dat handiger/sneller vindt)

• Moderator
Geplaatst:

Dank voor jullie input, alles teug gevonden zoals aangegeven.

Van een solo de hostname veranderd en de regel toegevoegd, %h veranderd in your_hostname.

Inderdaad zie ik dan keurig in mijn network scan een netwerk apparaat met de netwerk naam vusolo4k-slk.

Wanneer ik echter de eerste vusolo4k weer aansluit en een nieuwe netwerk scan doe, ziet windows8.1 slechts een vusolo, in dit geval die met de originele naam.

Een nieuwe scan geeft daarna weer de solo met de gemodificeerde naam.

Maar tegelijk is nog niet gelukt.

Zit ik hier met een Windows (8.1) probleem of zie ik iets anders over het hoofd.

In de browser kan ik wel keurig de twee verschillende webifs benaderen, er is dus verbinding via het netwerk.

In de webif bij de boxinfo zie ik de volgende netwerk adressen staan

Box 1: 192.168.178.40/24

Box 2: 192.168.178.44/24

Edit, bij weer een nieuwe scan zie ik ze nu wel.

Maar of dat stabiel is zal de tijd moeten leren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

in andere windows versies kun je ook een bestand Hosts uitbreiden

dan weet windows eenduidig ip-adres en naam te koppelen (dat is een oeroud DNS principe mits:

je de netbios per tcp aan (of dat bij windows verstandig is :confused:  )

maar er wordt nog een en ander gecashed en ook bij afsluiten weer vergeten door windows

kijk ook even of iemand de IPv6 gebruikt, want dat is ook weer verstoppertje spelen in LAN en Open voor WAN inzicht

p.s. na aanpassen van de smb.conf mot wel de kast herstart worden

aangepast door Tonskidutch

O What A Night

Heidi Parton , Dolly Parton

• Moderator
Geplaatst:

Uiteraard zijn alle spelers in het veld opnieuw gestart, zelfs meervoudig.

Maar ik ben al een stuk verder, op dit moment wordt content van de ene naar de andere box verstuurd.

Wanneer morgen er weer slechts een box zichtbaar is zal ik het euvel moeten zoeken in het onderscheidend vermogen van Windows.

Geplaatst:

Probleem met samba is dat er een masterbrowser is. Dat kan bv ook een router zijn.

Als je een host reboot die toevallig masterbrowser was dan neemt een andere actieve host met de hoogste rechten direct die rol over.

Echter die heeft dan nog de "gecachde" info van de ongewenste situatie aan boord.

Komt er dan een host online met hogere rechten dan neemt die het stokje onmiddelijk weer over en popt de gecachde foute input van de host met lagere rechten.

Ik zou zeggen alle apparatuur uit inclusief je internet router. Daarna de router weer online brengen, dan de beide receivers online brengen en dan pas weer de rest.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...