Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

beste sattelieters,

ik heb problemen met mijn dreambox.

sinds gisteren start mijn dreambox niet meer op, voorheen kreeg ik een scherm met foto van mijn dreambox vervolgens kreeg ik het opstart scherm met OpenPLI en wat herfstfoto's. nu gaat hij nadat ik een software update heb gedraaid per ongeluk niet meer verder dan het eerste scherm en op het display van mijn dreambox staat er DHCP in kleine letters en verder gebeurd er niks.

vervolgens zit hij in een loop dus restart hij elke keer naar een x aantal minuten.

wie is mijn redder!?

alvast bedankt dames & heren.

“ Beginner's luck is great for beginners.  

• Moderator
Geplaatst:

Staat er tijdens het opstarten nog meer informatie in het scherm, versie bootloader misschien?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ope het Openpli forum dezelfde vraag en absoluut geen duidelijk antwoord.

Hij woont in Marokko en ik neem aan dat het gewoon één van de vele clones betreft. Over de vraag wat voor kaart erin zit wordt geen antwoord gegeven (zelfs niet na aandringen) ik neem aan dat het gewoon een cardsharende clone is..

Dus hier geen ondersteuning.... En ook niet op openpli.org..

Geplaatst: (aangepast)

Ik woon gewoon in Nederland.. Ik weet niet waar jij al deze conclusie's uit trekt? Dus als ik Zimbabwe op de site zet dan ben jij gelijk verkocht?

Zéér Naïeve gast, stop met je aannames want zo kom je nergens

aangepast door Penta

Geplaatst:

Het maakt toch ook niet uit waar je woont...  Gewoon opnieuw flashen die box!

Weet je hoe dat moet?

Ik woon gewoon in Nederland.. Ik weet niet waarom hij constant over woonplaats begint te prediken maargoed..

Had wel een optie gevonden in de dreambox die flashen heette maar nu kom ik niet meer in mijn menu.. 

Maar stel dat ik weer toegang krijg waar kan ik een flash vinden.

Geplaatst:

Images om te flashen voor de dm800se vindt je trouwens hier: http://openpli.org/download/dreambox/dm800se/

Box van de stroom halen, powerknopje ingedrukt houden en dan weer inschakelen.

Komt dan iets in je display te staan van boot stop en een ip adres.

Dat ip adres voer je in de adresbalk in van je browser op de computer en dan kom je op een webpagina van de box waar je de image kunt flashen.

Geplaatst:

Penta, hoe staat het er nu mee?

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:

goedendag dvbs,

heb de hoop opgegeven weet niet hoe ik verder moet.

na downloaden van de images geen idee hoe ze erop te krijgen.

Geplaatst:

Images om te flashen voor de dm800se vindt je trouwens hier: http://openpli.org/download/dreambox/dm800se/

Box van de stroom halen, powerknopje ingedrukt houden en dan weer inschakelen.

Komt dan iets in je display te staan van boot stop en een ip adres.

Dat ip adres voer je in de adresbalk in van je browser op de computer en dan kom je op een webpagina van de box waar je de image kunt flashen.

Penta

De uitleg van theparasol is echt wel volledig hoor. (ervan uitgaande dat jouw box via lan nog te flashen is)

Je zorgt dat je een juiste .nfi hebt gedownload van OpenPLi. (voor jouw box!!) En onthoud waar je die zet op jouw pc.

Gesteld dat er een netwerk verbinding is box-pc: box van de stroom halen. Dan powerknop ingedrukt houden en dan terug aan de stroom hangen. Pas wanneer het IP nr zichtbaar is geworden op het display van de box knop lossen. Dit 12 cijferige ip-adres in je browser typen.

Dan opent zich een webpagina van jouw box....

Was je al tot daar geraakt?

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:

Ja dan kom ik bij OpenwebIF

daar had ik ingelogd maar verder kom ik niet..

Geplaatst: (aangepast)

Dus het lukt niet om daar jouw op de pc staande .nfi file te selecteren?

-wat bedoel je met inloggen?

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

Geplaatst:

Als ik via mijn pc de dreambox benader via zijn IP dan kom ik op een webinterface..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...