Ga naar inhoud


Ik kan het IP adres van mijn vuduo niet weg krijgen.


gbert

Aanbevolen berichten

Goedemorgen ik heb gisteren een tweedehands vuduo gekocht van ongeveer 2 jaar oud .

Nu heb ik hem volgens de regel geflacht zoals het hoort .Usb stick er in aan de voorzijde schakelaar achterkant uit. ik heb een paar seconden gewacht en de schakelaar aan de achterkant weer aan.

En na enige minuten verschijnt de boodschap verwijder usb stick.

Ik heb de usb stick verwijderd , en de schakelaar aan de achterkant uit en weer aan .alles ging goed.

Naar een paar handelingen zoals de taal goed zetten en nog meer kwam er op het TV scherm een IP adres te staan  maar dat is niet mijn IP adres ik krijg het IPadres niet weg  , dat is waarschijnlijk van de vorige eigenaar geweest ,wat ik ook heb geprobeert het IP adres blijft staan , ik heb hem daarna nog wel 4 of 5 maal geflacht maar alles wat ik heb geprobeert het wil niet weg.

Wie weet de oplossing dat IP adres dat niet van mij is te verwijderen.

 

PS om misverstanden te voorkomen bij adapter instelingen kan ik gewoon mijn eigen IP adres instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

is dat een 169.254.x.x adres? dat is een apipa (automatic private ip addressing) adres, en dat krijg je omdat als je vu box geen dhcp adres krijgt zelf zo'n ip adres kiest omdat er anders een heleboel services niet kunnen starten. Je kan er echter geen moer mee, en zult of moeten zorgen dat de box van de dhcp server een adres kan krijgen als je hem voor dhcp configureert, of er een fixed ip adres in moeten zetten.

 

Het is dus een automatisch mechaniek en niets om je zorgen over te maken, en op je box heet dat zeroconf, als je dus geen ip adres hebt kiest het ding er zelf een.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien is er een image voor het flashen gebruikt dat een standaard link legt

of zo iets

na een flash zijn er geen IP-adressen van vorige gebruikers

 

ik weet het absoluut niet nader te verklaren of uit te leggen

daar ons

alle gegevens ontbreken van het gebruikte image en geen telnet >dmesg< overzicht wordt aangeboden ter analyse.

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een flach van VIX.

 

Maar zou het kunnen dat het een IP adres is ,dat je zoveel geld in de maand betaald dat dan zijn IP adres is vast gezet.

Ik heb die jongen waar ik hem van gekocht heb gebeld , en die zij dat hij via internet keek ,dus ik denk een pay server kan dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

kies bij VIX voor niet instellen netwerk als je geflasht hebt (overslaa) Kijk daarna eens bij ip instellingen.Staat vermoedelijk niet op DHCP .Daar kan je het ook zelfs aanpassen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mneu - Instellingen - Systeem - Netwerk -


Adapterinstellingen: staat daar bij Automatisch IP verkrijgen (DHCP) op Ja?


 


Ja DHCP  staat op ja.


Maar ik zelf zet het IP adres altijd op nee.


En als ik nu bij adapter instellingen kom staat zijn IP adres er , en dat verander ik in mijn IP adres DHCP op nee ,en dan was het altijd goed ,maar nu blijft steeds zijn IP adres terug komen , en bij mijn andere vuduo als ik er een andere image opging zetten stond hij bij adapter instellingen altijd nog op mijn IP adres.


Link naar reactie
Delen op andere sites

niet vergeten na verandering op te slaan.hij zou dan moeten zeggen : netwerk wordt geaktiveerd en na een paar seconden aftellen moet het goed zijn

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet je niet naar kijken bij installatie.Doe gewoon de installatie verder tot alles goed staat.Als je dan beeld hebt op een fta bv kan je naar menu-instellingen-systeem-netwerk-apparaatinstellingen-lan verbinding-adapterinstellingen en het daar aanpassen.Wel opslaan en zou ok moeten zijn.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry vergeten erbij te zetten de vuduo zit rechts streeks op de modem.

Welke modem is dat ? Je zet toch geen VU+ op een modem maar op een router.

Een router kan IP adressen uitdelen maar een modem . . .

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...