Ga naar inhoud


ik ontvang wel de astra 1 maar astra 3 lukt me niet , heb een duo kop .


stijn87

Aanbevolen berichten


welkom stijn op het forum

welke schotel heb je en welke lnb's type nr enz

rn hor heb je de opstelling staan vrij zicht enz 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

welkom stijn op het forum

welke schotel heb je en welke lnb's type nr enz

rn hor heb je de opstelling staan vrij zicht enz

 

ik heb een duo lnb 19,2 : 23,5 quad kop aan men schotel hangen.en een schotel van 64 cm .

ik heb zeker geen last van iets dat men ontvangst kan storen heb enkelle 100 meters vrije doorgang.

zou het kunnen dat ik iets verkeerd heb aangesloten omdat de 19.2 wel doorkomt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

en heb je hem ook ongeveer 10° schuin staan 

en welke lnb zit in de houder 

maak anders effe een foto als dat mogelijk is 

anders neem hier effe een kijkje Stijn87

https://www.sat4all.com/forums/topic/330869-afstelling-duo-lnb-lukt-niet/?do=findComment&comment=2157698

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en heb je hem ook ongeveer 10° schuin staan 

en welke lnb zit in de houder 

maak anders effe een foto als dat mogelijk is

 

heb de klem rond de 23.5 besvestigd en inderdaad ik moest deze schuin hangen door een bijgeleverd papiertje om na te kijken .

nu zie ik net wel dat de astra 2 in de diseq 2 (poort B) staat op men tv hoe krijg ik deze verzet naar poort A ? ik heb de decoder van tv vlaanderen de mp 201.

er staat mij ook nergens uitgelegt waar aan de kop ik men 2 kabels juist moet aansluiten heb dit nu bij de eerste 2 aangesloten .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Astra 2? dat zijn de Engelsen.

De Nederlandse zenders zitten op Astra 3, op 23 graden oost.

 

En wanneer de 23 graden LNB in de klem van de schotel zit dien je de schotel uit te richten op 2 graden oost.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je schotel staat verkeerd gericht.

Wanneer je nu de 19 graden lnb in de klem zet, Astra 1 op A zet en Astra 3 op B heb je wel beeld.

 

Je hebt de Astra 3 hals in de klem gezet, zoals aanbevolen, maar dan moet je wel de schotel naar Astra 3 draaien.

Jou Astra 3 hals staat nu op 14 graden gericht i.p.v. 23 graden oost.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schotel staat verkeerd gericht.

Wanneer je nu de 19 graden lnb in de klem zet, Astra 1 op A zet en Astra 3 op B heb je wel beeld.

 

Je hebt de Astra 3 hals in de klem gezet, zoals aanbevolen, maar dan moet je wel de schotel naar Astra 3 draaien.

Jou Astra 3 hals staat nu op 14 graden gericht i.p.v. 23 graden oost.

dus nu moet ik enkel de kop van astra 1 aan de klem bevestigen en dan zou deze moeten werken ? ik ga dit direct proberen .
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee nee en nog eens nee.

De Astra 23.5 oftewel Astra3 moet in de houder geplaatst worden. punt uit.

In het menu van je M7 sat801 pas je de DiseqC  instellingen aan zoals hierboven al is aangegeven in bericht #4.

Daarna zal je opnieuw moeten zoeken door je schotel te verdraaien.

Als je dan beeld/ontvangst hebt staan de twee satellieten  bij benadering goed.

Beeld betekend niet dat je schotel optimaal is afgesteld, daar moet nog meer voor gebeuren...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb de klem rond de 23.5 besvestigd en inderdaad ik moest deze schuin hangen door een bijgeleverd papiertje om na te kijken .

nu zie ik net wel dat de astra 2 in de diseq 2 (poort B) staat op men tv hoe krijg ik deze verzet naar poort A ? ik heb de decoder van tv vlaanderen de mp 201.

er staat mij ook nergens uitgelegt waar aan de kop ik men 2 kabels juist moet aansluiten heb dit nu bij de eerste 2 aangesloten .

wat is jou woonplaats 

zou misschien wel beetje handiger zijn stijn87

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...