Ga naar inhoud


Vreemde netwerk problemen


Digipaps

Aanbevolen berichten

En als je de manual van je Grandstream HT701 even naleest dan zie je dat dit apparaat in Static en DHCP modus kan werken. Je kunt de optie wijzigen met de "9".. Echt duidelijk is die handleiding niet.. Het kan dus ook betekenen dat het apparaat alleen DHCP heeft om een extern IP te krijgen (maar voor hetzelfde geld zit er ook een DHCP server functie in wat de boel zou kunnen verklaren...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De antenne aansluiting (UTP met RJ45) gaat in een Grandstream HT701 splitter (LAN / TEL) die via een patchkabel is aangesloten op de router.

Als ik zoek op Grandstream HT701 splitter (LAN / TEL) vind ik alleen een:

The HT701 analog telephone adapter (ATA) allows users to create a high-quality and manageable IP telephony solution for individual analog phones in a home or office application. The product features 1 FXS port and 1 10/100Mbps port to extend VoIP services to an analog Phone.

 

Voor mij word het hele verhaal steeds ondoorzichtiger want die HT701 heeft maar 1 RJ45 aansluiting en kan dus onmogelijk de UTP/RJ45 van de antenne (klinkt vreemd) en een patchkabel van de router tegelijk hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een aantal keren gevraagd om merk/type waarop helemaal niet gereageerd is. Had je dat meteen gegeven had een en ander heel anders verlopen.

 

Dit kastje is alleen maar een VOIP adapter volgens mij...  het lijkt me dat er meer moet zijn.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad weer een eind verder, schakel daarin de DHCP uit, zie pagina 26 in de gebruiksaanwijzing.

 

Veel geluk.

------------------------------------------------------------

 DHCP  Server/Client
Yes, DHCP Client only

pagina 16
“DHCP Mode”, “Static IP Mode” Press “9” to toggle the selection If using “Static  IP  Mode”, configure the IP address information using
menus 02 to 05. If using “Dynamic  IP  Mode”, all IP address information comes from the DHCP server automatically after reboot

pagina 26

There are two modes to operate the HT70X :DHCP
mode: all  the  field  values  for  the  Static  IP  mode  are  not  used  (even  though  they are  still  saved  in  the  Flash  memory.) The HT701 acquires  its  IP  address  from  the  first DHCP server it discovers from the LAN it is connected.  
Using the PPPoE feature : set the PPPoE account settings. The HT70x will establish a PPPoE session if any of the PPPoE fields is set.
Static  IP  mode:configure the IP address, Subnet Mask, Default Router IP address, 1st Preferred DNS Server, 2nd Preferred DNS Server, 3rd Preferred DNS Server, 4th Preferred DNS Server, These fields are set to zero by default

 

 

GRANDSTREAM_HT701_HANDYTONE_ATA_ROUTER.pdf

post-51681-0-12281700-1452682356_thumb.jpg

post-51681-0-49852500-1452682356_thumb.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er moet nog iets anders zijn wat voor de werkelijke internet verbinding zorgt.  Die HT701 zorgt er alleen maar voor dat je een normale telefoon kan gebruiken als VOIP telefoon.  Het is een DHCP client only dus of hij heeft een zelf ingesteld adres of hij krijgt van een DHCP server een adres toegewezen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij mijn ISP een vast IP, er is alleen nog een adapter die PoE verzorgt naar de antenne,

Daarop zit ook een 2e RJ45 die bekabelt is naar mijn switch. Verder is er echt helemaal niets.

Wellicht dat 1 van mijn apparaten ook als DHCP werkt, geen idee, kan ook niets vinden in die apparaten , behalve dat ze via DHCP een IP krijgen toegewezen..... Kortom een misterie

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is alleen nog een adapter die PoE verzorgt naar de antenne,

Daarop zit ook een 2e RJ45 die bekabelt is naar mijn switch.

 

Daar hebben we de dader al!

Die PoE is er niet voor niets, buiten hangt de "intelligente ontvanger". Behalve een antenne zit daar dus ook een router in.

Hang die 2e RJ45 die nu naar je switch gaat maar eens direct aan een laptop. Wedden dat je ip adres krijgt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij kan een ipconfig doen vanaf een apparaat met een 0.x adres en vanaf een 1.x adres. Kijk wat de default gateway is (waarschijnlijk 0.1 en 1.1) en log daarop in......

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn wel meer voorbeelden hoor, hier heb ik een verloopstukje van USB naar RJ45 (utp) en daar zit een router in.

 

Edimax Broadband 150Mbps Wireless 11n Travel router, BR-6258NL (Wireless 11n Travel router)

 

 

post-51681-0-91923900-1452708509.jpg

post-51681-0-52053600-1452709186_thumb.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff zit er een DHCP server in die antenne, ik wordt gek hier

Dus als je het aansluit zoals ik eerder beschreef ben je van je probleem af

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De installatie zoals beschreven wordt geleverd met deze router,

ik mag deze ook niet resetten omdat anders de benodigde instellingen ook weg zijn.

(heb wel e.e.a. gewijzigd, zoals o.a. password en WPA/WPA2 beveiliging) anders kunnen zij er remote op inloggen.

 

Laatste update...

Ik heb alles uitgezet, losgehaald en opnieuw alle kabels aangesloten waarbij de router naar een andere locatie is verhuisd.

Het gekke is nu, dat eigenlijk niets is verandert in de configuratie en nu de router wel de juiste range afgeeft.

Schiet mij maar lek waar het nou in heeft gezeten....

 

Maar goed alles loopt nu zoals ik het wil en ik zie ook alle apparaten binnen mijn netwerk.

 

Ik dank alle meedenkende leden.

 

Digipaps

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...