Ga naar inhoud


Entitlements opvragen Oscam lukt niet met Oscam Butler configuratie


Aanbevolen berichten

Omdat dit probleem in eerste instantie gelinkt was aan het gebruik van Oscam Butler (VTI Image) had ik de vraag eerst in het VU+ forum gesteld maar omdat dit probleem hoofdzakelijk over Oscam gaat plaats ik het hier opnieuw.

 

Het lukt mij niet meer om de Entitlements van de SECA 3 kaart via de Oscam Webinterface op te vragen, verder werkt Oscam perfect.

Toen ik een gewone handmatig aangemaakte Oscam installatie gebruikte kon ik dat in de Oscam Webinterface via Readers en het i blokje rechts.

Het is alweer een tijd geleden dat ik de Entitlements had opgevraagd.

Bij de laatste update naar VTI 9.x ben ik op het gebruik van Oscam Butler overgestapt .

 

Dit omdat daarmee de configuratie files voor Oscam op een heel eenvoudige wijze ook door leken zonder enige kennis kunnen worden aangemaakt.

 

Helaas is het alleen niet mogelijk om daarmee de Entitlements op te vragen.

 

Ik heb nu weer de oude handmatig aangemaakte configuratie files geplaatst en daar zijn de Entitlements gewoon wel weer op te vragen.

 

In welk deel van de configuratie files wordt het wel of niet weergeven van de Entitlements geregeld?

Misschien vind ik dan de oorzaak waarom het bij de een wel en bij de andere niet gebeurt.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


In het 1e bijlage zie je hoe het wordt afgebeeld als ik de configuratie files via Oscam Butler heb aangemaakt.

 

In de 2e bijlage hoe het hoort.

 

Dus waar vind ik nu het probleem die dit veroorzaakt?

 

 

post-37183-0-67852900-1452545309_thumb.png

post-37183-0-45392700-1452545329_thumb.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat begrijp ik maar jij hebt de Oscam configuratiefiles niet d.m.v. Oscam Butler aangemaakt.

Als ik de standaard handmatig aangemaakte configuratiefiels gebruik dan is dat ook verder geen probleem.

 

In VTI kun je alleen nog maar configuratiefiles voor Oscam aanmaken d.m.v. de Oscam Butler en die functioneren prima op het opvragen van de Entitlements na.

Ikzelf weet wel redelijk hoe ik Oscam moet configureren maar de meeste beginnende gebruikers niet.

Hierbij is de Oscam Butler een uitkomst, Oscam en Oscam Butler uit de feed installeren, opstarten en klaar.

 

Dus nogmaals, ik zou graag willen weten waar de weergave van de Entitlements wordt bepaald.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergelijken is niet zo simpel omdat er tussen de 2 configuratiefiles nogal grote verschillen zitten dus de juiste fout te vinden is moeilijk zonder de richting te weten.

 

Nu kun je wel schrijven dat jij er gouw klaar mee zou zijn maar dit hulpmiddel is in VTI juist aangemaakt om de beginneling het gemakkelijk te maken om Oscam te installeren en op zich functioneert dat prima alleen het opvragen van de Entitlement werkt niet.

Jij weet zelf wel dat menige beginner Oscam laat liggen en de gemakkelijker te installeren CCCAM installeert.

Hiervoor is Oscam Butler een prima aanvulling maar dan moet de rest ook functioneren.

 

Kijk ikzelf heb ook geen problemen met de handmatige configuratie en ook ik heb bijna 2 jaar met Oscam Home Sharing gewerkt.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk protocol bedoel jij?

Ik zie alleen een regels met protocol bij de readers staan en die staan op Internal

 

Ik zal anders vanavond de configuratiefies van de goed werkende versie als die door Oscam Butler aangemaakte versie hier plaatsen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, met de Oscam Butler configuratie heb je inderdaad beeld en functioneert het verder prima, toch is dat is een verkeerde veronderstelling.

Veel pensionado gebruiken hun ontvangers soms langere tijd niet, vaak alleen in de wintermaanden. en zijn dan geïnteresseerd tot wanneer de kaart geldig is en dus de Entitlements willen opvragen.

Hetzelfde is nu ook voor mij het geval.

Sinds mijn verhuizing naar een appartement kan ik geen schotel meer thuis gebruiken dus zal mijn kaart regelmatig verlopen zijn.

Inderdaad, ik zal er geen last van hebben maar ik spreek nu voor de m.n. onervaren gebruikers.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het verschil niet eerder in de build van oscam zelf kunnen zitten, en niet zozeer in de cfg files?

 

Anders notepad++ en de 'compare' module indien deze nog niet standaard tot np++ zou behoren.

Die maakt het makkelijker om 2 bestanden te vergelijken.

Zo kan je manuele cfg files vergelijken ten opzichte van de oscam butler cfg files.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nu pas dat ik het bovenstaande antwoord foutief geformuleerd heb.

Het moet zijn .... Ik heb de verschillen op hetzelfde apparaat met verschillende Builds geconstateerd dus het zou niet aan de Build liggen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...