Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste Pluus

Welkom op dit forum.

Tja, een Triax 88 is wat aan de krappe kant in Jerez de la frontera.
Je moet wel ontvangst hebben maar veel regenreserve heb je niet.

Maar stel hem eerst eens optimaal af, d.w.z.:
- stel de kop van de lnb 5-6mm van de lnb-klem af.
- stel de skew van de lnb in op 26 graden schuin, d.w.z. als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt met de wijzers van de klok meegedraaid.
Gebruik de bijgevoegde hoek, print die uit en knip hem uit en plak deze achter op de lnb. Nu kun je precies zien hoe schuin de lnb afgesteld moet worden.
De elevatie van de schotel zal op ongeveer 37graden moeten staan om de Astra 23,5 te vinden.
Om 11:41uur staat de zon precies in de richting van de Astra 23,5.

post-60869-0-61579500-1476997129.png

Geplaatst:

Hallo Sprietje,

Wat een supersnelle reactie. Helemaal top. Ik ga met jouw gegevens aan de slag, maar het zal nog wel even pieren worden denk ik voordat het lekker werkt. Met behulp van de door jou gegeven zon-positie (je bericht precies op tijd gelezen :rolleyes: ) een markering op het balkon aangebracht; dat was een goeie tip. De andere waardes zal ik allemaal stap voor stap nalopen. Bedankt voor de moeite en de tijd. Ik laat nog horen wat de vorderingen zijn.

Geplaatst:

Het heeft even geduurd, maar er is beeld en geluid van de Astra3. Vanwege het slechte weer de afgelopen dagen hier in de buurt van Jerez de la Frontera niets aan het uitrichten gedaan.

Vandaag de instructies van Sprietje zo precies mogelijk opgevolgd en de Astra3 viel er zomaar in. Je merkt wel dat de afstelling zeer nauw luistert: Een tik tegen de schotel en je hebt niets meer.

Voor NPO1 HD geeft de ontvanger een signaal niveau van 82 en kwaliteit 76. Ik ben tevreden met het beeld. Sprietje bedankt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...