Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik ben toe aan een nieuwe cv ketel

zag dat bij ***---*** dat deze qua prijs het goedkoopste waren

dus nieuwe cv ketel + montage.

iemand die al ervaring opgedaan met deze club

aangepast door ceesv
verwijzing naar winkel verwijderd.
  • Like 1

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be

Geplaatst:

Ach de goedkoopste is niet altijd de beste.

Maar dat hoeft de duurste ook niet te zijn.

Op internet is heel veel te vinden over testen met cv ketels, en welke dat de beste en de slechtste zijn.

Geplaatst:

Ik heb sinds anderhalf jaar een nieuwe ketel.

Weer een Atag. Zonder direct "koopt Nederlandse waar dan helpen wij elkaar" in gedachten te hebben maar ter vervanging van de blauwe Engel waarvan de separate boiler het na 15 jaar had begeven (ketel was op zich nog goed maar aan het eind van zijn economische levensduur).

Diverse offertes opgevraagd, bedrijven langs laten komen voor toelichting van hun offerte en wat referenties nagetrokken.
Keuze viel geloof ik op een na de goedkoopste Geen groot concern), inclusief energiezuiniger pompjes voor de vloerverwarming.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.

Geplaatst:

Je kunt de beste ketel kopen maar als die maar een beetje aan de wand is geprutst dan zal je er niet echt blij van worden.

Een slechte ketel kan ook bijzonder goed gemonteerd en ingeregeld zijn waardoor de mindere kwaliteiten minder opvallen.

De kunst is om de beste ketel goed gemonteerd te krijgen en op een uitzonderlijk na is dat meestal toch niet de laagste prijs.

Vaak krijg je door wat klusforums te bezoeken wel een aardig idee welke ketels welke problemen geven zodat je daar een aardige goede afweging in kunt maken. test van consumenten organisaties kunnen ook wel een beeld geven maar daar wegen sommige punten voor hun vaak zwaarder dan dat die voor mij zouden gelden.

Bijv. een ketel krijgt zeer positieve cijfers voor de zuinigheid maar geeft wel wat meer storingen. Voor mij zijn die verbruikscijfers dan wel interessant maar in de wetenschap dat een servicebezoek toch snel 125 euro kost en dat je daar heel wat extra voor kunt verstoken wegen bij mij die extra storingen dan toch wel zwaarder.

Zo eenvoudig er info te verkrijgen is of en bepaalde ketel, zo moeilijk is het om te achterhalen of een bedrijf deze goed of slecht monteert. 

Immers op de meeste sites wordt het niet geaccepteerd om te roepen dat een bedrijf slecht is of er een puinhoop van maakt en bij sites waar dit wel kan moet je je afvragen of het gegeven commentaar wel objectief is of dat er niet een legertje werknemers alleen maar positieve ervaringen post of dat die ontslagen werknemer niet juist roept dat het allemaal waardeloos is.

Verder zelf gemerkt (bij een restaurant hier in de omgeving) dat die wat mindere commentaren gewoon zelf verwijdert zodat het er alleen maar prima commentaar te lezen valt.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

• Moderator
Geplaatst:

En dat is precies de reden waarop op sat4all geen reclame, positief zowel als negatief, voor bedrijven gemaakt mag worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Tja, en je kunt nog zo'n goede CV-ketel hebben gekozen die prachtig geïnstalleerd is, als die niet goed is ingeregeld, ben je nog een hoop geld kwijt aan verspilde energie.

Het overgrote deel van de Nederlandse huishoudens heeft een CV installatie die niet goed is ingeregeld. Dit heeft helaas tot gevolg dat er een waterzijdige onbalans ontstaat. Dat is een slechte zaak want een waterzijdige onbalans zorgt namelijk voor een onnodig energieverspilling in huis. Alle installaties (oud of nieuw) zouden dus goed ingeregeld moeten zijn. Een goed ingeregelde cv-installatie zorgt namelijk voor een aangenaam en constant binnenklimaat en is circa  10 á 20 procent zuiniger in het gasverbruik ten opzichte van een niet goed ingeregelde installatie.

Geplaatst:

Interessant. Hoe kom ik erachter of mijn CV goed is ingeregeld?

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

• Moderator
Geplaatst:

Meten!, of laten berekenen.

Met een infra rood thermometer kan je de waterdoorvoer via het voetventiel zo instellen dat er 20 graden temperatuur veschil optreedt tussen in en uitstroom van je radiator.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Als je een goed geisoleerd huis hebt kan het intressant zijn om naar een warmtepomp te kijken (lucht/water)

Zit dit jaar tot wel € 2300,-- subsidie op..

Heb zelf nu een Mitsubishi Ecodan hangen. En heb geen gas aansluiting meer (scheelt ook weer 200 euro p/j vastrecht).

In het nieuwe belasting plan wordt gas ook weer 5 cent duurder, terwijl stroom 2 cent gaat dalen..

Geplaatst:

bereken hoeveel kw je nodig hebt, niet geheel onbelangrijk.

Gr

Bij normale huizen zal de capaciteit, benodigd voor tapwater,

overheersen ten opzichte van de afgifte verwarming.

Veelal heb je tussen de 10 en 18 kW nodig voor verwarming.

Bij een combi van CW3 zit je al aan de 20 kW.

Het wordt wat anders als je een (indirect gestookte) boiler neemt,

dan pas kun je altijd de ketelcapaciteit aanpassen aan de

warmteverliezen van je huis en zal het jaarrendement wat betreft

stoken bijna optimaal zijn..

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...