Ga naar inhoud


Forse groei zenders op SES-satellieten


Sprietje

Aanbevolen berichten

In Totaal TV is het volgende te lezen:

Het aantal tv-zenders dat wereldwijd via satellieten van het Luxemburgse bedrijf SES wordt uitgezonden, is in 2015 met 11,3 procent gegroeid. Dat heeft het satellietbedrijf bekendgemaakt.

Wereldwijd worden er via de satelliet bijna veertigduizend zenders uitgezonden. Ruim 7200 zijn via SES-satellieten te zien, dat is ongeveer achttien procent. Het marktaandeel bij HD-zenders ligt nog hoger. Meer dan een kwart van de 8600 HD-zenders – namelijk 2230 – van de wereldwijd via satelliet te ontvangen HD-kanalen wordt via SES-satellieten uitgezonden.

SES in Europa

Uit cijfers van SES blijkt dat er in Europa via de vijf Astra-satellietposities 2600 zenders worden doorgegeven. Hiervan zijn 675 zenders die in HD-kwaliteit uitzenden. In Nederland worden vooral de SES-satellietposities Astra1 (19,2 graden oost), Astra2 (28,2 graden oost) en Astra3 (23,5 graden oost) goed bekeken. Voor de Scandinavische markt is de Astra4-satellietpositie op 4,8 graden oost actief. De Oost- en Centraal Europese markt wordt vooral via de Astra5-satellietpositie op 31,5 graden oost bediend.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

En dat wordt alleen maar meer.

Kabel is zo "nineteen seventies".

En ip TV is nog niet weggelegd voor iedereen vanwege te traag internet.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Kabel is zo "nineteen seventies".

 

 

Als ik anders dat geklaag hier zo lees valt dat allemaal nogal mee.

]-[an - Utrecht.

 

Xtrend ET7500 - Triax 88 voor 13 19.2 23.5 en 28.

Ziggo - Humax 5200C en 5300C - Samsung UE43KS7500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak, verplaats je nu ook een naar mensen die in buitengebieden wonen. Niet alleen in Nederland naar ook bijv. in Spanje. Daar krijgen ze het nog niet eens voor elkaar om de elektriciteitsleidingen in de grond te krijgen laat staan telefoon of glasvezel. Internet via de satelliet is zeker een uitstekende optie voor bepaalde gebruikers.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Sprietje velen denken, bij mij goed, overal goed, maar de realiteit is even anders. Hier in Vlaanderen zijn er ook nog streken waar het pover gesteld is hoor, als ik bvb naar mijn ouders ga, dan valt daar zelfs het mobiele netwerk weg, melding op mobieltje geen signaal en als je dan even verderop gaat dan ontvang je het Franse Oranje netwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de achtergebleven gebieden is satelliet de enige mogelijkheid om verbinding te leggen en in contact te blijven met de ontwikkelde gebieden.

Maar met de technische vooruitgang en het bedienen van de nieuwe generaties heeft glas en kabel nu al een voorsprong op satelliet.

Gebruikers in de buiten gebieden weten niet wat ze missen en zijn daardoor al bij voorbaat bevooroordeeld om reden dat ze niet beter kennen.

Toegeven dat er meer is dan satelliet is voor sommigen door gebrek aan kennis erg moeilijk en voor een enkeling zelfs onmogelijk.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En omdat dat hele kleine Nederland bekabeld is, zou satelliet geen toekomst meer hebben?

Je hebt wel een hele kleine horizon.

 

Zelfs in een buurland als Duitsland heeft 75% maximaal 1 Mb. internet, Frankrijk is het nog slechter gesteld.

Die forse groei van zenders via satelliet onderschrijft dit.

 

En internet via satelliet is wel degelijk een alternatief, In Frankrijk heb ik zelfs beduidend minder als 1 MB, en van LTE hebben ze nog nooit gehoord. Thuis heb k pas een jaar redelijk snel internet via LTE, maar IPTV ga je daar niet mee kijken, dan is je data volume van 30 Mb per maand na 2 dagen op en val je terug naar 384 kb.

 

En dat 81 % van de huishoudens aangesloten is op het kabelnet wil niet zeggen dat je ook gebruik maken van het kabelnet.

Tot zover ik weet was je vroeger verplicht de aansluiting toe te laten tot je woning, maar niet verplicht signaal af te nemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan laten we tot nu toe nog buiten beschouwing dat in Nederland in meerdere opzichten het hebben van schotelinstallaties wordt gedwarsboomd. In de landen om ons heen zien we veel minder dat er door instanties wordt gezeurd over schotels die zouden ontsieren en beschadigen.  


Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woon je in het achtergebleven gebied wordt je horizon beperkt. Het ontbreekt je dan ook aan de mogelijkheid om het zelf te ontdekken.

Bij gebrek aan beter kies je voor het beste wat voorhanden is als je de prijs daarvoor wil betalen.

 

En dàt doet al die asielzoekers besluiten om het hier zelf te gaan ervaren en beleven.

 

Er zijn nu eenmaal gebieden die lastig te ontsluiten zijn dmv bekabeling en daarmee economisch niet interessant dus geen investeerder zal daar ooit instappen. Maar daarmee zijn het nog geen achtergebleven gebieden!

 

Hier in NL is het allemaal dichtbevolkt en vlak. We moeten ons feitelijk schamen dat nog niet iedere heikneuter verplicht een fiber in zijn meterkast geschoten heeft gekregen.

En dan... fiber of snel internet is niet zaligmakend. Een aangenaam klimaat, rust, mooie natuur, frisse lucht is sommigen veel meer waard dan een 50/100/500 of zelfs 1000mbit synchrone internet pipe.

 

En daarnaast geniet je dan lekker je TV moment per satelliet.... ik kan d'r wel mee leven ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan er ook mee leven en maak uiteraard gebruik van de satelliet.

Het één hoeft het ander echter niet uit te sluiten.

Wil je vergelijken kan je niet om glas of kabel heen. Heb je alleen satelliet tot je beschikking of je hebt het geld er niet voor over om andere ervaringen op te doen schrijf je vanuit de onderbuik.

 

Wat de asielzoekers problematiek er toe doet is me volkomen onduidelijk.

Dat slaat in mijn opinie als een tang op een varken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

:grin: misschien dat je niet alle informatie hebt beste johan45

maar in marokko algereijen lybie Egypte libanon en syrie kijkt men allemaal naar de satelliet en weten eerder wat de Bonskanselier Merkel gezegd en besloten heeft dan wij via de NL tv te weten komen.

 

maar dat is voor pinokkio!

off topic dus

 

on topic is dat er steeds meer internet aanbiedingen zijn VIA satelliet, kijk maar in engeland frankrijk en duitsland

met bijvoorbeeld skyDSL

juist voor de Onderontwikkelde boeren op het platteland die niet kunnen lezen en schrijven. :crazy:

(dat was natuurlijk ironisch bedoeld omdat je het over achtergebleven gebieden had zonder horizon en zo O)

aangepast door ceesv

The Telepath

Fritz Kalkbrenner

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch heb je zelf een andere oplossing gekozen. 4G EDGE als ik me niet vergis.

De prijs/kwaliteit verhouding zal wel te veel afwijken vermoed ik als motief.

Een keus die andere gebruikers in achtergebleven gebieden ook kunnen maken.

 

De asielzoeker gebruikte onderweg zijn mobiel met internet, dat hielt hem/haar op de hoogte.

De verwoeste schoteltjes waren nutteloos in het thuisland achtergebleven.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

LTE om precies te zijn, ik gebruik het zelf thuis ook als alternatief voor een 1,5 Mb ADSL lijn.

LTE is sneller en eenvoudiger te installeren.

 

Op mijn andere honk heb ik slechts een ADSL lijn met 1 Mb.

Daar is en wordt LTE voorlopig de eerste jaren nog niet uitgerold en is satelliet internet de enige oplossing.

Er zijn leden die, in die regio gebruik maken van internet via satelliet.

 

Het grote probleem is het knijpen van de snelheid wanneer je volgens de fair use policy teveel data download.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist fair use policy is klote

dat faire bepaald namelijk niet de gebruiker maar de aanbieder

 

en toch is skydsl een prachtige uitkomst / oplossing voor onze medemens buiten de " randstad "

en daarom zijn er ook enkele transponders bij SES erbij gekomen

aangepast door Tonskidutch

The Telepath

Fritz Kalkbrenner

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...