Ga naar inhoud


Forse groei zenders op SES-satellieten


Sprietje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Sjaak, verplaats je nu ook een naar mensen die in buitengebieden wonen. Niet alleen in Nederland naar ook bijv. in Spanje. Daar krijgen ze het nog niet eens voor elkaar om de elektriciteitsleidingen in de grond te krijgen laat staan telefoon of glasvezel. Internet via de satelliet is zeker een uitstekende optie voor bepaalde gebruikers.

 

 

 

Sjaak woont waarschijnlijk in de grote stad en weet daarom niet hoe droevig het "op den buiten" soms is.

Agrariërs schreeuwen om écht internet en hebben daarom soms internet via schotel.

Verder is Digitenne, zoals het er nu voorstaat, echt geen optie.

 

Dan nog even Turkije, hier in het stadje geen kabel TV en maar 8MB internet.

De grote steden wel kabel en wel snel internet, maar niemand wil aan de kabel en het snelle internet gaat via fiber.

Kabel ligt hier waarschijnlijk alleen voor grotere hotels, de gewone mens zweert bij de schotel.

Op Türksat alleen al 291 zenders en dan tel ik de gecodeerde niet mee.

Kom daarom maar eens bij de kabel.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen, ik lees niet alleen deze site, maar verdiep mij meer in internet en daar staat genoeg dat dit bagger is.

Pas na 2017, als ze met DVB-T 2 en HD komen, kan het beter worden.

Helaas kan ik het artikel over "Digitenne" in Duitsland niet zo snel vinden, maar daar is men ook massaal afgehaakt.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Satellieten niet, maar transponders....

 

Je kan je nog steeds niet verplaatsen hoe de wereld buiten Amersfoort eruit ziet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hullie zijn echt zielig. :)

Klagen en maar klagen en consequent verdedigen van wat wel tot de beschikking staat. Zou ik ook doen als ik niets beter tot mijn beschikking had. ;)

Maar er voor betalen mag de stedeling die bedankt zegt en overstapt naar een beter en betaalbaarder provider.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja we kunnen niet allemaal zo bereist zijn als jij Cees..... :/ Ik heb heel wat van de wereld gezien, maar ben altijd weer blij als ik hier in dit gecultiveerde land terug ben, om te beseffen dat hier alles goed geregeld is. Zoals de hele nuts infrastructuur, en de straatverlichting brand en de lampen niet knipperen of je een half uur of langer zonder stroom komt te zitten. Maar ieder zijn keus natuurlijk, de mijne is het niet. ;)

 

Nou jij stelt NL wel heel rooskleurig voor. Er is daar genoeg mis.

 

En Sjaak, je hebt het over kleine minderheid groepen.

SES, Eutelsat, Intelsat en Türksat, schieten echt geen satellieten de lucht in voor de Nederlandse "minderheid".

De wereld is groter dan de postzegel NL.

Stel je voor, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en vele andere landen zonder satelliet, dat kan dus echt niet.

Mede door de bergen in die landen, is het moeilijk om kabel te leggen, oplossing:

op de juiste plek schotel(s) en vandaar een verkorte aanvoer van kabel naar je huis of gewoon zelf een schotel plaatsen.

 

Waar denk jij dat Sky UK, Duitsland en Italië de centen halen, juist bij de mensen met een schotel.

Moest NL en België niet zo bekabeld zijn, hing men daar ook met zijn allen aan de schotel.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Stel je voor, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en vele andere landen zonder satelliet, dat kan dus echt niet.

Mede door de bergen in die landen, is het moeilijk om kabel te leggen, oplossing:

op de juiste plek schotel(s) en vandaar een verkorte aanvoer van kabel naar je huis of gewoon zelf een schotel plaatsen.

 

Waar denk jij dat Sky UK, Duitsland en Italië de centen halen, juist bij de mensen met een schotel.

Moest NL en België niet zo bekabeld zijn, hing men daar ook met zijn allen aan de schotel.

Italië is afhankelijk van schotel en dvb-t(2) doordat (ondergronds) bekabelen per saldo er onbegonnen werk is. Een stad als Rome heeft bv. zoveel historie in de grond zitten, dat de ether er altijd de kortste klap is. Alleen al het uitbreiden van het metrostelsel is er om die reden bijna onuitvoerbaar.

http://www.telegraaf.nl/reiskrant/21336038/___Romeinse_metro_bedreigt_Colosseum___.html

 

Dus satelliet is onmisbaar voor Italië. Alleen zitten de zenders niet bij SES, maar bij Eutelsat (Hotbird).

 

 

.    

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Italië is afhankelijk van schotel en dvb-t(2) doordat (ondergronds) bekabelen per saldo er onbegonnen werk is. Een stad als Rome heeft bv. zoveel historie in de grond zitten, dat de ether er altijd de kortste klap is. Alleen al het uitbreiden van het metrostelsel is er om die reden bijna onuitvoerbaar.

http://www.telegraaf.nl/reiskrant/21336038/___Romeinse_metro_bedreigt_Colosseum___.html

 

Dus satelliet is onmisbaar voor Italië. Alleen zitten de zenders niet bij SES, maar bij Eutelsat (Hotbird).

 

 

.    

 pessies...!

 

graven is voor de mollen, maar niet meer voor kabelnetten

 

Emikli op jou reaktie aangaande DVB-T in Duitsland, dat zijn misschien oude berichten die je gelezen hebt

ik ervaar DVB-T nu en dat is echt prima.

Binnenkort naar dvb-t2 en dan hebben we ook HD tv, dus dat is nog beter.

 

Maar aan alle voordelen zitten ook weer nadelen, de tv-tuner kan geen DVB-T2 dus maar weer een VU+ halen.

;)

The Telepath

Fritz Kalkbrenner

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 pessies...!

 

graven is voor de mollen, maar niet meer voor kabelnetten

 

Emikli op jou reaktie aangaande DVB-T in Duitsland, dat zijn misschien oude berichten die je gelezen hebt

ik ervaar DVB-T nu en dat is echt prima.

Binnenkort naar dvb-t2 en dan hebben we ook HD tv, dus dat is nog beter.

 

Maar aan alle voordelen zitten ook weer nadelen, de tv-tuner kan geen DVB-T2 dus maar weer een VU+ halen.

;)

 

 

Een nieuwe TV  heeft wel DVB-T2, maar voor M7 (CD/TVV) moet je wel een goedgekeurde hebben,

want die werkt met een CI-module.

 

Ik woon hier aan het strand en ontvang alle Cyprische zenders (DVB-T) met een "T"  dipool antenne.

Deze zenders zijn dus niet DVB-T2.

 

post-59723-0-49065800-1453025910.jpg

 

In een vorig schrijven zei ik geen "digitenne" te kunnen ontvangen,

maar kan dat dus wel met mijn Samsung TV, uitgerust met DVB-T2.

Het is dat het in kleur is, anders zou ik denken dat ik nog in de vijftiger jaren leefde,

wat een abominabel wazig beeld.

Dan ben ik toch heel content een VU+ met schotels te hebben.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in NL is het allemaal dichtbevolkt en vlak.

We moeten ons feitelijk schamen dat nog niet iedere heikneuter verplicht een fiber in zijn meterkast geschoten heeft gekregen.

 

In Bouwverordeningen een dergelijke verplichting opnemen zou al veel schelen bij nieuwbouw en bevorderen dat fiber overal versneld wordt aangelegd (ook in al met koper bekabelde gebieden).

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nieuwe TV  heeft wel DVB-T2,

maar voor M7 (CD/TVV) moet je wel een goedgekeurde hebben, want die werkt met een CI-module.

 

Dat is alleen relevant als je specifiek de CD kanalenlijst wilt hebben als extra optie.

De betreffende zenders kun je uiteraard gewoon handmatig installeren via de optie "satelliet" en decoderen met de CD CI module.

 

 

 

In een vorig schrijven zei ik geen "digitenne" te kunnen ontvangen,

maar kan dat dus wel met mijn Samsung TV, uitgerust met DVB-T2.

Het is dat het in kleur is, anders zou ik denken dat ik nog in de vijftiger jaren leefde,

wat een abominabel wazig beeld.

 

Dat zijn dan geen uitzendingen in DVB-T2 wat in bijv. Zweden, Frankrijk en Oostenrijk al prima HD beeld geeft) en zeker niet in DVB-T2 met de juiste codec.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

In Bouwverordeningen een dergelijke verplichting opnemen zou al veel schelen bij nieuwbouw en bevorderen dat fiber overal versneld wordt aangelegd.(ook in al met koper bekabelde gebieden).

 

Ik moet nog zien of je ooit dik in de tweeduizend (FTA) zenders gaat ontvangen met fiber.

Technisch misschien mogelijk, maar voor mij blijft het toch de schotel.

 

Of je nu kabel of fiber hebt, men kijkt naar wat de gemiddelde klant wil zien en die zit niet te wachten op bijv.

een Taiwanese zender of Cuba Vision en die vrijheid heb je wel met een schotel.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...