Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn VTI loopt een uur achter. Normaal kon ik de tijdzone wijzigen. Echter staat deze vast op UTC en kan deze niet meer wijzigen.

Wie weet hulp.

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

• Moderator
Geplaatst:

Inschakelen/booten op een zender welke wel de juiste tijd geeft.

Bij VTI kan ik wel de tijdzone instellen, Menu-instellingen-systeem-tijdzone

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Eerst idd de tijdzone weer proberen juist instellen.

Nadien op bvb op een hd zetten. Daarna de vu eens een minuutje of zo stroomloos zetten.

Nadien zou het goed moeten zijn

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst: (aangepast)

? :confused: ?

met andere woorden, wat zal dat nu weer helpen om de receiver uit te schakelen, alsof er dan kleine kaboutertjes sterven zonder stroom

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Van alles geprobeerd niks werkt Trouwens als het systeem een andere tijd heeft dan hebben alle zenders het en ook de epg. Heb om 3 uur vannacht maar geflasd. Zo dan is het weer opgelost. Nu nog een skin vinden waarin het kleine scherm zichtbaar blijft bij het scrollen. Wie heeft een tip voor de beste skin zonder problemen. Bedankt weer allemaal.

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

• Moderator
Geplaatst:

een nieuwe vraag, een nieuw topic...

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

? :confused: ?

met andere woorden, wat zal dat nu weer helpen om de receiver uit te schakelen, alsof er dan kleine kaboutertjes sterven zonder stroom

Ik denk dat je er van zou verschieten wat er opgelost kan worden met eens eventjes stroomloos te zetten.

Heb zelf ook al ondervonden bij vti dat de tijd niet goed meer is en dan kon ik dat alleen maar oplossen Door stroomloos te zetten of opnieuw te flashen

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Ja dat heb ik ook weer geleerd na een nachtje nachtbraken. Ach houd je van de straat. Gwale

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Geplaatst: (aangepast)

jullie beseffen dat ik al 6 jaar met VTI op de VU+ werk...

en al 14 jaar met satelliet receivers van verschillend allooi

dan moet je geen onzin verkopen over het stroomloos maken > start op doorsnee zender > tijd weer normaal > ergo lost probleem op

doe je na een tijd weer een zenderwissel dan krijg je weer een verkeerde tijd instelling

en dat is mooi kloote als je ook nog eens opnames plant via EPG

der zijn satelliet posities waar je een raar ofwel ander tijdsignaal kunt krijgen dat afwijkend is van onze tijdzone

dus je kunt daar van af komen door de tijd via een NTP server op te halen in plaats van via satelliet signaal

p.s. 16 oost

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

@Tonskidutch

ik kan maar zeggen dat wat voor mij wel al geholpen heeft toen ik ook dit probleem had.

het werken met de ntp server in vti werkte niet (je had me in een ander topic daar trouwens al eens over verteld waar dit te vinden).

en toen werkte het wel met de ontvanger op een belgische zender te zetten, een tijdje te wachten, dan stroomloos zetten en opnieuw opstarten zodat de ontvanger op deze zender opstart en toen ging te tijd wel naar het juiste uur.

tijdzone stond al altijd juist, er was al x maal herstart en niets helpte (stond dus al bijna volledige dag verkeerd) behalve dus stroomloos zetten.

dus of je het nu gelooft of niet kan me eigenlijk geen .... schelen, voor mij heeft dit al gewerkt en daarom dat ik dit hier ook wou zeggen.

TS doet er uiteindelijk mee wat hij wil en heeft ervoor gekozen om een nieuwe flash te doen dus probleem opgelost.

Geplaatst:

ik geloof je, dat jij daarmee geholpen bent beste Wolverine

en ook dat andrija er misschien tijdelijk baat bij heeft

daar gaat het niet om

het is geen oplossing voor een bekend probleem

dat in het satellietsignaal verborgen ligt en zelfs andere enigma2 receivers van slag helpt

de NTP server instellen als bron voor de tijd aanduiding werkt wel

ook onder het Image VTI

dat gebruik ik al jaren

je moet echter wel weten hoe je dat doet

post-30989-0-16124100-1452883382.png

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Het instellen zoals jij bedoelt Tonski, is inderdaad de simpelheid zelve,maar,

Hotbird verneukt de boel, niet alle maar wel veel zenders.

Ook op Astra gebeurt dit, maar dan is het geen uren verschil, zoals bij Hotbird, maar gaat het over seconden.

En wie zit hier weer te knoeien, ja, onze vriend M7 (CD/TVV).

Als ik de NTP tijd instel op bijv. ARD, dan klopt de tijd.

Schakel ik daarna om naar NPO/VRT, dan loop ik in eens tot 20 seconden achter.

Dan zou je denken als je weer naar ARD gaat, zonder verder iets te doen, dat de tijd weer juist is tot dat je weer

omschakelt naar NPO/VRT, maar dat is niet het geval.

Bij NTP tijd ophalen, kom je zowat de hele wereld tegen, heb er veel geprobeerd, maar telkens met zelfde bovenstaande euvel.

Dus op een of andere manier krijg je toch de tijd binnen van de provider en niet van NTP.

Blijft alleen vreemd, ARD goede tijd >> M7 verkeerde tijd en welke zender die dan dan kiest, hoeft niet per se Duits te zijn,

de foute M7 tijd terroriseert vanaf dan je klok.

Zelfde geldt voor Hotbird zenders, de fout blijft hangen zelfs als je weer op Astra gaat kijken.

Of moet je de NTP tijd in een verborgen menu opslaan met een OK of groen toets?

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...