Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Onlangs van SD naar HD overgestapt en dus i.p.v de oude single Lnb een nieuwe duo ontvangen en getracht te plaatsen op bestaande Lnb-"boom". Helaas, de oude klem loopt zodanig vast, dat goed horizontaal draaien van de duo-Lnb niet mogelijk is(zie bijgevoegde tekening. Rechts oude Lnb, links duo Lnb, links onder duo Lnb gekanteld).voorlopig opgelost d.m.v Duct-tape. Zie foto) Contact met CD leverde het magere resultaat van een nieuwe schotel kopen, op.

Heeft iemand een praktische oplossing, zodat ik de Lnb vrij kan draaien naar zijn goede positie

Vast bedankt voor elke positieve reactie

Terhorne

post-98798-0-36814000-1452865477_thumb.jpeg

post-98798-0-09221300-1452865498_thumb.jpeg

Geplaatst: (aangepast)

Ik kan niet veel meer bedenken dan het wijzigen van de lnb-houder.. die van mij schroef ik vast aan de onderzijde en heeft daardoor geen beperkingen bij de triple-lnb..

Weet alleen niet of dat onderdeel los voor jouw schotel-arm te verkrijgen is.

post-73220-0-22849700-1452884018.jpg

aangepast door Orbit808

Beste Terhorne

Welkom op dit forum

Een bekend probleem en niet vreemd dat CanalDigitaal dit advies gegeven heeft.

Als je een aluminium lnb-arm hebt van 50mm breed en 20mm dik, dan zou je de  Wentronic alu-feedhalter kunnen nemen. De lnb kijkt dan wel iets hoger op de schotel. Een nieuwe schotel van 60cm kost echter ook maar €25,-

Is je schotel 60cm breed en 65cm hoog?

post-60869-0-33120900-1452885896_thumb.jpg

post-60869-0-30554400-1452885916_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Je zou een stukje van de houder weg kunnen veilen. Dat doe ik ook bij een gilbertini schotel van 70x80. dan gaat het net.

System Administrator (niet van deze site)

oortjes er af zagen, en een 40mm pijpbeugel er weer om heen het is niet goed

te zien dat het wel past

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Bedankt allen voor de snelle reacties, maar,Sprietje: weegt de prijs van de houder, die jij beschrijft op tegen deze van een nieuwe schotel. Orbit808: heb je meer info over deze houder.
Frans B. : heb ik al gedaan en verder verwijderen gaat ten koste van het oog voor de bevestigingsbout.

Geplaatst:

'kZal de Lnb-boom over enkele dagen, want de schotel hangt aan een vakantiewoning, los halen en mee naar huis nemen en proberen iets te knutselen. Bedankt allen voor jullie support!

Ik hou jullie op de hoogte.

Geplaatst:

Tja, ik ken alleen het schotelmerk WISI ORBIT maar weer niet het typenummer wat je opgeeft. Ik vraag me af af dit wel de ideale duo-lnb is voor deze schotel want aan het nummer te zien wat je opgeeft, gaat het denk ik om een 80cm-schotel.
Zou je me maat "X" eens op willen geven gemeten van het midden van de lnb-klem tot aan de schotel op 40% van de hoogte van de schotel gemeten.

post-60869-0-84060300-1452894311_thumb.png

Misschien zou een excentrische adapterring je ook kunnen helpen?

Dan heb je als het goed is wat meer ruimte over tussen de twee 'nekken' van de duo-lnb.

Zie het topic "simpele multifeed bricoleren", bericht #36 en verder, en de fotoos daarbij: https://www.sat4all.com/forums/topic/341909-simpele-multifeed-bricoleren/?p=2260440

(Ik weet niet of de link goed doorkomt want ik typ nu op een onhandige tablet...)

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Als het gewoon een lnb-arm is van aluminium van 50mm breed en 20mm dik, dan is het verreweg het makkelijkste en goedkoopste om gewoon een losse lnb-klem te kopen. Die kost maar €3,99.

post-60869-0-51843400-1452899654.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...