Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag allemaal,

Ik heb sinds een week geen beeld meer op de DM 800. Na een update (laatste open PLI van 2014) heb ik de lijst van Satje erin gezet. Nu heb ik beeld op de zenders van de SD lijst maar bv geen beeld op de HD zenders. Ook heb ik andere settings lijsten geprobeerd maar daar had ik helemaal geen beeld op de genoemde zender lijsten.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan en een eventuele oplossing geven?

Dank voor de moeite.

Groet,

Kok

Geplaatst:

Betreft het een DM800HD-PVR of een DM800-SE? Op de eerste draait officieel geen OpenPli 4.0 op de tweede wel. De HD zenders zitten allemaal op de Astra 3 op 23,5°. Heb je ontvangst van deze satelliet? Misschien handig om de satelliet configuratie op te geven.

Geplaatst:

Er is inderdaad geen signaal op 23 en 28 .Maar dat heeft denk ik te maken met de lijst van Satje. Die is voor een rotor. Ik heb een houder voor 4 koppen. Dus m.i. zoeken naar een goede lijst.

Geplaatst:

Gewoon diseqc instellingen aanpassen moet toch ook lukken; niet? (of heb ik het zo verkeerd?)

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:

Andere lijst erin gezet en hetzelfde probleem. Geen signaal op 23 en 28. Ik ga nu uit van een probleem bij de vaste opstelling.

Dank voor de info.

Geplaatst: (aangepast)

ja, check jouw lnb/diseqc instellingen; heb je die al bekeken?

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:

ja, die heb ik bekeken staat op diseqc abcd. Dat zijn ze allemaal. Niettemin vind ik het vreemd dat in een keer twee sat. uitvallen.

Geplaatst: (aangepast)

Voor alle zekerheid: Had je de update gedaan na of voor het uitvallen? Maw: waren de problemen het gevolg van de update?

En diseqc: abcd én idd in de goede volgorde aangegeven? (Heb je de instellingen ingegeven of waren die behouden bij de update? (toevallig niet A2 en A3 gewisseld?))

Sorry voor de vragen; probeer het me enkel voor te stellen...

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

Geplaatst:

Je Diseqc instellingen moeten gelijk zijn aan de actuele Schotel/LNB instellingen.

Voorbeeld:

LNB 1=gericht op Astra 1 dan wordt dat Diseqc poort A

LNB 2=gericht op Astra 3 dan wordt dat Diseqc poort B

LNB 3=gericht op Astra 2 dan wordt dat Diseqc poort C

LNB 4=gericht op HotBird dan wordt dat Diseqc poort D

Deze gegevens stel je vervolgens ook in bij de Tuner Instellingen

Gegevens opslaan, desnoods even een Enigma herstart. Actuele kanalenlijst inladen en je zou beeld moeten hebben...

Mocht je in de buurt van Haarlem wonen (or willing to travel) dan mag je gerust even aanwaaien.. Heb hier een gelijke opstelling..

Geplaatst:

Dank voor de info.

Het probleem is opgelost. Ik heb de DiSEqC Switch vervangen. Bleek kapot te zijn.

Nu weer op alles beeld.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...