Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als mijn iMac helemaal uit is geweest of bij stroomuitval, wil hij heel moelijk opstarten.

 

Moet soms wel 10 tot 20 keer opnieuw opstarten voor hij doorstart.

En hij blijft steeds 2x beepen.

 

Ik laat hem altijd standby staan en dan is er niks aan de hand.

Is er een batterij leeg of zo?

 

mvg

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G


Geplaatst:

bedankt

 

Voor nederland "de" de vervangen door "nl"

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Geplaatst:

Er is niks mis?

 

Dat klopt ook, hij doet het.

Alleen moet ik hem niet uit zetten.

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Geplaatst:

Nou, er is toch wel degelijk iets mis want als jij de iMac uitzet dan heb jij moeite om deze weer op te starten en dat is natuurlijk niet normaal en wijst op een probleem.

 

Ik veronderstel dat jij een recente volledige backup (Time Machine) ter beschikking hebt dus waarom geen Recovery of een nieuwe installatie.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

Opstart problemen zoals deze hebben niets te maken met software. Het klinkt mij in de oren als een voedingsprobleem, dus hardware. Als het zich altijd voordoet even de Genius bar bezoeken van een Apple store. Echter zou ik zelf eerst even proberen of het probleem zich ook voordoet op een andere locatie (bij familie / vrienden thuis)...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

hoezo? andere lokatie

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Geplaatst:

ja dat klopt Big Fellow,

dat zou kunnen dat je internet aansluiting (ethernet aan router) klappert en daarom breekt OS telkens af en probeerd op nieuw

 

inderdaad bij je broer eens met die iMac aan een andere LAN

The Crying Cowboys

Aaron Rux

 

Geplaatst:

Het lijkt me toch moeilijk iets met een "netwerk ding" te maken te hebben.  Je kunt natuurlijk altijd even buiten de deur lopen en buiten bereik van je netwerk op proberen te starten, maar ja je hebt een iMac dus dat is lastig. Als alternatief je router even uitzetten dan maar.

 

Het is nuttig om me SMC eens te resetten:   https://support.apple.com/nl-nl/HT201295

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

winwiz

dat zou ook een optie zijn, maar er staat niet voor niks bij vermeld :

 

als u alle andere stappen voor probleemoplossing hebt uitgevoerd.

 

ik neem de iMac vaker mee van bureau naar huis

instellen van LAN en WLAN per dhcp is easy peasy ;)

The Crying Cowboys

Aaron Rux

 

Geplaatst:

Ik bedoel te zeggen als hij moeilijk opstart, dus het OS is nog niet actief, lijkt het me niet aan een netwerk verbinding te liggen. Ook zonder netwerkverbinding moet hij normaal opstarten. Voordat je gaat slepen, zet eerst eens je router uit...  scheelt je een hoop gesleep.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Met alle usb en netwerkkabels eruit zelfde probleem

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Geplaatst:

wel ik kan nog wel een stel suggesties geven maar dan kan het ook lang duren voor je de oorzaak gevonden hebt

enkel deze lijkt me nog de moeite waard

 

Using Disk Utility to verify or repair disks

daar ik die zelf ook gebruikt heb om de iMac op te schonen nadat ik een andere gebruiker heb gewist die er een rommeltje van gemaakt had op die gloednieuwe iMac en die ook niet vooruit te branden was

 

meenemen naar de apple store met aangemaakt ticket en afspraak lijkt me echter de beste oplossing

The Crying Cowboys

Aaron Rux

 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...