Ga naar inhoud


Hoe een nieuwe Oscam client voor HS aanmaken?


Aanbevolen berichten

Ik dacht dat ik er was maar moet deze topic toch weer even gebruiken.

 

attachicon.gif Configuratie Oscam.pdf

 

Ik gebruik de bovenstaande door Wolverine in een ander topic geplaatste PDF file om een nieuwe Server en / of Client configuratiefiles aan te maken.

Nu dacht ik dat ik de configuratieregels d.m.v. Copy en Paste in lege bestanden te plaatsen maar dan krijg ik de onderstaande niet bruikbare format te zien.

Is er een andere optie om deze nieuwe configuratiefiels aan te maken of kan iemand mij deze standaard configuratiefiles per PB toesturen?

 

 

[global]

disablelog

disableuserfile

usrfileflag

maxlogsize

preferlocalcards

saveinithistory

lb_mode

unlock_parental

= 1

= 1

= 0

= 10

= 1

= 1

= 0

= 1

[webif]

httpport

httpallowed

172.31.255.255,192.168.0.0-192.168.255.255,127.0.0.1

[dvbapi]

enabled

pmt_mode

au

user boxtype 

=1
=6
=1
= dvbapiau = dreambox 

      = 8081

= 10.0.0.0-10.255.255.255,172.16.0.0-

 
aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan je niet gewoon op de locatie etc/tuxbox de configuratie files kopiëren? Zo doe ik het nu.

 

Als ik terug flash plaats ik deze dan in de plaats van de standaard files.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je niet gewoon op de locatie etc/tuxbox de configuratie files kopiëren? Zo doe ik het nu.

 

Als ik terug flash plaats ik deze dan in de plaats van de standaard files.

 

Misschien nog even duidelijker uitleggen.

Ik gebruik al goed functionerende files maar daar kreeg ik foutmeldingen en die heb ik deels door hulp van forumleden kunnen herstellen.

Nu wil ik echter een hele nieuwe kale installatie opzetten en dacht daarvoor de voorbeelden uit de PDF file te gebruiken.

 

Als ik mijn bestaande inhoud van de files moet aanpassen vrees ik dat ik dan weer nieuwe fouten genereer.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had standaard files gebruikt die bij het installeren van openpli aangemaakt worden daarom dat ik even niet mee was.

 

ik heb nu de info die in de pdf stonden copy paste met notepad++ en daar bleven volgens mij de uitlijning wel goed staan.

 

ik heb dan mijn oscam.srvid en oscam.provid nog toegevoegd en deze zitten in de zip.

 

Dit zou dan tot begin pagina drie moeten goed zijn net voor deze zin :

 

Stop nu Oscam op Uw receiver. (Via het menu) en kopieer deze 5 configuratie
bestanden naar Uw receiver. De locatie van dit bestanden is per image anders,
in mijn geval is dit \etc\tuxbox\config\oscam

 

natuurlijk zelf nog user en paswoord definiëren.

 

oscam.zip

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet waarom er nu geen uitwisseling kan plaatsvinden inzake Oscam clients OF server

daar we hier perfecte voorbeeld configuraties hebben staan op het forum.

 

wie zoekt die vindt

(je hebt voor de VU+, beste Jürgen, zelf de oscam butler als sticky aan den gebruiker uitgelegd als HowtoDo)

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja als je met 'vreemde' images blijft aanmodderen die default geen softcams aanbieden omdat dat in Duitsland niet mag, maar via omwegen moet installeren dan hou je dit gedoe. :(  Gewoon open pli erop en de cfg files evt kopiëren en aanpassen naar jouw behoeftes. Open Pli heeft wat dat betreft de zaken gewoon op orde, iedereen ook jouw kennissen daar in Spanje kunnen daarmee Oscam aan de praat krijgen, ik neem niet aan dat die een oscam server nodig hebben, maar gewoon de kaart in de lezer hebben zitten. :/ Mochten ze toch meerdere ontvangers in huis hebben zijn de files wel door jouw aan te passen. :lol:

 

 

Beste Sjaak,

 

Jij 'lult' weer eens een end in de ruimte.

 

Eerstens, als hier op het forum door leden configuratiefiles worden aangeboden waarbij ook nog eens wordt vermeld dat die prima werken dan mag ik toch wel vanuit gaan dat die in orde zijn en dat dan geen vreemde zijn.

 

Ten tweede, zowel ik als een aantal van mijn vrienden en kennissen gebruiken VTI en geen OpenPLI, dus de opmerking dat ik dan maar OpenPLI moet gebruiken is niet relevant.

 

Ten derde, jij hebt helemaal gelijk dat ik de files voor HS kan aanpassen maar om dat probleemloos te kunnen doen heb ik een goede basis configuratie nodig

 

.... en dat is uiteindelijk mijn vraag

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

.... wie zoekt die vindt

(je hebt voor de VU+, beste Jürgen, zelf de oscam butler als sticky aan den gebruiker uitgelegd als HowtoDo)

 

 

Beste Tonski,

 

Jij hebt helemaal gelijk maar als Oscam Butler nu eens goed functioneerde dan zou ik de door Oscam Butler aangemaakte files graag willen gebruiken maar zelf het simpele opvragen van de Entitlements is daarmee niet mogelijk, zie mijn mijn topic 

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/350845-entitlements-opvragen-oscam-lukt-niet-met-oscam-butler-configuratie/

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu de door Quattro in bericht #151 geplaatste configuratiefiles gevonden, zie https://www.sat4all.com/forums/topic/343385-home-sharing-oscam/page-11

 

Ga deze nu als basis configuratiefiles voor Stand alone en HS toepassen.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

....... Begin eerst met een goede editor zoals Notepad++ dan worden je files niet verziekt zoals bij Kladblok, ...

 

Sjaak, heb jouw reactie gelezen en ga daarop niet inhoudelijk reageren want dan weet ik wel weer waar het strandt behalve nog één opmerking.

 

Ik vind Notepad ++ een uitstekende editor en heb deze ook jaren gebruikt.

Als jij echter mijn handtekening had gelezen dat zie je dat ik Apple apparaten gebruik en daarvoor is Notepad++ helaas niet beschikbaar.

Er wordt wel naar alternatieven verwezen maar dan weet ik niet welke troep ik dan weer binnen haal.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, zo blijft er toch nog wel een vrolijke note over. :D

 

Als ik nu zelf files niet meer mag gebruiken zoals die door Quattro ter beschikking zijn gesteld dan vraag ik mij af wat dan hier op het forum nog wel geschikt is.

 

Maar zo moeilijk zal het dan ook weer niet zijn want jij hebt vast de enige echte configuratiefiles ter beschikking.

Dus als jij die hier zou willen plaatste dan hoef jij ook niet meer te lachen al hoewel dit natuurlijk wel gezond is ;)

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Terug on topic.

 

5. Fatsoensregels - Wees altijd netjes tegenover andere leden en moderators en creëer geen negatieve sfeer

Als je belangstelling hebt in een onderwerp ben je van harte welkom om je mening met de andere leden te delen. Als een onderwerp je echter niet boeit, negeer het onderwerp dan en meng je niet in de discussie, dat verpest de sfeer voor al diegenen die het wel interesseert.
 

Met andere woorden, wanneer je iets kunt bijdragen aan het onderwerp ben je hier van harte welkom.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo is het,

 

Jürgen op je apple moet je CODA gebruiken als unix / linux editor

zo was het topic over een alternatief voor DCC_E2 in subforum Apple ook recent aangevuld

de config kunnen we snel aktualiseren en optimaliseren

 

het is echt geen geheim

en nogmaals gebruik het camd35 protokol i.p.v. CCcam voor server en client

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...