Ga naar inhoud


Hoe een nieuwe Oscam client voor HS aanmaken?


Aanbevolen berichten

Sorry, het was niet mijn bedoeling om een negative sfeer te creëren.

 

....en nogmaals gebruik het camd35 protokol i.p.v. CCcam voor server en client

 

 

Bedoel jij nu dat ik camd35 moet gebruiken i.p.v. Cs378x ?

 

Ik draai nu op Cs378X en wilde de basis configuratie ook onder dit protocol laten lopen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


de 378 is voor servers buitenhuis de optimale instelling

het werkt ook perfect binnenshuis op je LAN

dus vrees niet...

Waarom ben je hier zo zeker van ????? Misschien ervaren met buitenshuis-Servers ? :P

 

Cs378x werkt leuk binnenshuis, maar werk liever met het scam protocol vanaf Woonkamer-STB naar Slaapkamer-STB.

Dat suppresscmd08 gedoe bij camd protocol laat dikwijls geen connection zien en duurt te lang bij zappen voordat de

connection is hersteld. Binnenshuis kun je echt beter scam (UTP) gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jürgen

 

in een posting van mij staat er een basis configuratie voor oscam die je zowel voor server als cliënt kunt gebruiken.

 

Ik heb dit eenmaal ingesteld zoals de pdf aangaf en dit werkt perfect zowel op server als cliënt

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom ben je hier zo zeker van ????? Misschien ervaren met buitenshuis-Servers ? :P

 

Cs378x werkt leuk binnenshuis, maar werk liever met het scam protocol vanaf Woonkamer-STB naar Slaapkamer-STB.

Dat suppresscmd08 gedoe bij camd protocol laat dikwijls geen connection zien en duurt te lang bij zappen voordat de

connection is hersteld. Binnenshuis kun je echt beter scam (UTP) gebruiken.

Omdat theParasol dat zo aan een ieder uitgelegd heeft hier op sat4all na een vraag van mij (kun je ook terugvinden hoor)

en wie is hier de expert, juist theParasol

 

wat jou voorkeuren betreft kan men dat zeer zeker testen en dan moet het echter wel werken met je kaart

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er nou mooier en vooral leerzamer dan zelf handmatig de parameters via de WebIf invullen? Je krijgt nog eens uitleg ook als je op de Veldtitels klikt. Met kopiëren en plakken leer je het nooit, buiten het feit om dat er tussen de oudere en nieuwere Oscam versies verschillen bestaan kwa parameters dus dan krijg je problemen bij het simpelweg kopiëren van oudere configs; sommige parameters bestaan niet meer en anderen zijn er juist weer bij gekomen. Dit is natuurlijk slechts mijn mening. Iedereen moet maar doen waar hij/zij zin in heeft, hoor. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

aha een die hard m.b.t. doe het zelf ;)

ik heb er zelf ook mijn maandjes voor nodig gehad toen het nog niet zo prettig geregeld was in die webinterface.

 

inmiddels is de kwestie al zowat van oud, dat men de oscam met NL of BE configuratie al niet meer vinden kan door alle bomen in het bos aan lukrake vragen...

 

of is zoeken een aangeboren luiheid

 

:P

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...