Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedendag,

Ben nieuw op de forum.

Ben bezit van een dreambox dm800hd se (enigma 2)

De afstandbediening werkt heel traag bij het zappen.

Ik wil ook de orginele samsung afstandsbediening van mijn tv gebruiken op mijn dreambox.

Dus ik wil de AB van de dreambox laten vervallen en alleen mijn samsung AB gebruiken.

Heeft er iemand voor mij tips hoe ik dit kan doen dat mijn Samsung AB werkt i.c.m. mijn dreambox.

Alle tips zijn meegenomen

Geplaatst:

Geen idee, andersom werkt bij mij prima. Snelheid en herhalingsfrequentie van de AB kun je instellen bij Invoer apparaten....

Geplaatst:

Er zijn een aantal types AB's voor de DM800-SE.. Welk type heb je? De klassieke zwarte, de RC-10?

Geplaatst:

Ik heb de zwarte.

Maar ik wil eigenlijk gewoon mijn orginele samsung afstandbediening gebruiken.

Maar ik krijg hem niet aan de praat met de dreambox.

Ik heb een samsung tv type:UE557000 serie.

Tv is niet zo oud (ongeveer 7 jaartjes?

Geplaatst:

Denk niet dat dat gaat lukken. Weet niet of de Samsung een 'leer-modus' kent. De mijne in elk geval niet.. De Samsung werkt namelijk niet in RC-5, RC-6 of RC-10 modus... Dus als je maar 1 AB wil gebruiken moet je overschakelen naar de Dreambox AB. Samsung codes staan op de website van Dream. De mijn e reageert op code 0674..

Geplaatst:

Het traag zappen kan te maken hebben met de code die je dmv dip schakelaartjes inde  ab.zelf zitten,even andere code proberen.

Samsung AB gaat niet werken bij DM.<<anders om miss.wel.

als het ledje meteen knippert bij de DM afst.bed. is het of de code of de box zelf ,probeer eens een andere DM afst.bed.,of op een andere DM box.

Geplaatst:

Ik heb even een andere zwarte AB geprobeerd van de dreambox en die reageert wel snel.(even geleend van een collega)

Is het een optie om zo'n Harmony/Logitech AB te kopen en dat de dreambox daarmee werkt i.c.m de samsung tv?

Geplaatst:

Er zitten nieuwe batterijen in..

Mijn Tv ondersteunt hdmi-cec.

Ik heb ook Anynet+(hdmi-cec)

Alleen ik weet niet hoe ik hem moet instellen.

Als ik de dreambox aansluit op een hmdi aansluiting poort 1 van mijn tv en op vernieuwen doet moet hij mijn dreambox toch zien.

Maar ik moet echt naar source gaan en naar hdmi 1 gaan om naar de dreambox kanaal te gaan.

Mijn samsung AB reageert niet op de dreambox.

Geplaatst:

Welke image heb je? OpenPli (en denk vrijwel alle andere images ook) ondersteund HDMI-CEC sinds een hele tijd en is ergens instelbaar in het menu...blader het menu even door, ergens onder Systeem/Instellingen vind je HDMI-CEC en daar kun je dat inschakelen en eea. instellen.

Soms moet je de box (en/of de tv) nog even herstarten voordat de HDMI-CEC koppeling goed is gedaan. Je ziet dan waarschijnlijk ook dat de source een naam heeft gekregen, iets als 800HDSE. Als het goed ingesteld is kun je de basisfuncties dan met de afstandsbediening van je TV besturen.

Geplaatst:

Ik heb een oude  LG plasma met 1 HDMI ingang ,als deze instelling gekozen is op de tv ,dan start hij daar gewoon op  ,ook als de netsp.uitgesch.word ,dus de ab.van de tv maar zeden   nodig,want alles gaat via de Dreambox.

Geplaatst:

Dreambox AB RC-10 werkt via HDMI-CEC bij mij niet lekker. TV gaat aan, maar volume omhoog/omlaag racet.

Geplaatst:

Tja ,,dat is vervelend ,zeker als je dit in de tv het volume niet zo kunt in programeren dat het vollume nivo op de ingestelde waarde blijft opgeslagen in het geheugen,zo dat je dat niet iedere keer opnieuw moet instellen, lijkt mij dus een fout in het system.

Dat het volume ed hun Eigen gang gaan,oorzaak is vaak dat de bediening toetsen op de tv zelf een Eigen leven gaan lijden bij Samsung,indien dit het geval is  , stekkerrtje van het  toetsen los koppelen in de tv zelf.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...